|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
شاید کسی باور نکند که حل ابهام آفرینی ها در موضوع پی‌ام‌دی چه کار بزرگی بوده است. عمده فشارها ، تحریم‌ها و قطعنامه‌های ظالمانه بر مبنای پی‌ام‌دی، به کشورمان اعمال شد و بر این اساس پرونده عظیمی را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، علیه کشورمان تشکیل داده بودند.
  رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دنیا با مشاهده قدرت اقتصادی ایران، کاهش تورم و رشد اقتصادی در حین تحریم؛ و همزمان تلاش مصرانه ایرانیان برای احقاق حق خود سر تسلیم فرود آورد، اظهار داشت: وقتی قدرت اقتصادی ایران با ایجاد رشد اقتصادی، مهار تورم و آرامش در بازار به رخ جهانیان کشیده شد، حاضر شدند پای برجام را امضاء کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه شب در دیدار صمیمی با جمعی از مردم و نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه اقتصادی، گفت: دنیا در شرایط فشار، تحریم و سختی‌ها، رشد مثبت اقتصادی و کاهش تورم را در ایران آشکارا مشاهده کرد.

اهم اظهارات رییس‌جمهوری را در ادامه میخوانید؛

*علت روی آوردن دشمن به سلاح تحریم، احساس ضعف در اقتصاد ایران بود، اگر برآیند اقتصادی کشورمان در سالهای اخیر، همچنان اتکاء به صادرات نفتی و واردات انبوه کالای خارجی بود، بدیهی است که دشمنان برای رسیدن به مقاصدشان به فکر ادامه اعمال تحریم و فشار می افتادند، بر میز مذاکره حاضر نمی شدند و نهایتا در همان مرجعی هم که قطعنامه و تحریم علیه ملت ما تصویب کرد، مجبور به لغو آنها نمی شدند.

*اما زمانی که دنیا مشاهده کرد که در دوران تحریم، توانستیم روی پای خود بایستیم و در تمام بخش‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی رشد مثبت اقتصادی ایجاد کنیم و وقتی جهان دید که می‌توانیم با همت مردم، تورم افسار گسیخته را مهار کنیم و تلاش ملت و دولت یازدهم را در این زمینه مشاهده کرد، متوجه شد که تحریم بی‌فایده است.

*امروز در سایه آرامش و ثبات بازار توانسته‌ایم به گشایش دست یابیم، در سایه ایجاد آرامش در بازار و تلاش مردم، به گشایش، توافق و تعامل با جهان رسیدیم و این تعامل، ناشی از همراهی مردم و راهنمایی‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری بود.

*اگر نمی‌توانستیم در جامعه، اقتصاد، بازار ارز، قیمت کالا و ارزش پول ملی آرامش ایجاد کنیم امروز نمی‌توانستیم به شرایطی برسیم که گشایش‌های مختلف را تجربه کنیم.

*با ایجاد آرامش به گشایش دست یافتیم و درهای حرکت به سمت پیشرفت به روی ملت ایران گشوده شده است و راه تعامل با جهان در بخش اقتصادی به روی ملت‌مان باز شده است.

*{درباره افزایش جذب سرمایه خارجی در استان خراسان رضوی}بدون تردید اگر در داخل کشور مردم به سمت سرمایه‌گذاری داخلی گرایش نشان نمی‌دادند و رونق اقتصادی توسط مردم بوجود نمی‌آمد، خارجی‌ها هم از سرمایه‌گذاری در کشورمان استقبال نمی‌کردند، لذا سرمایه‌گذاری داخلی ما باعث شده که سرمایه خارجی نیز وارد کشورمان شود.

*امروز توانسته‌ایم حق ملت ایران را به کرسی بنشانیم، شاید کسی باور نکند که حل ابهام آفرینی ها در موضوع پی‌ام‌دی چه کار بزرگی بوده است. عمده فشارها ، تحریم‌ها و قطعنامه‌های ظالمانه بر مبنای پی‌ام‌دی، به کشورمان اعمال شد و بر این اساس پرونده عظیمی را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، علیه کشورمان تشکیل داده بودند و صدها ابهام و سوال در این زمینه مطرح کرده بودند که بسیاری از کارشناسان و متخصصین، اذعان می‌کردند تا دو دهه هم امکان ندارد بتوان به این سوال‌ها پاسخ‌ داد.

*همه تلاش ما بر این بود که بتوانیم پایه و اساس تحریم و ظلم به ملت ایران را کنار بگذاریم و زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تمام مسایل گذشته هسته‌ای ایران پایان یافته است و هیچ سوالی نسبت به گذشته این فعالیت‌ها وجود ندارد، این به معنای بزرگترین پیشرفت فنی، حقوقی و سیاسی برای ایران در برابر جهان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و این گشایش‌ها در سایه ایجاد آرامش، حضور بانشاط و اراده مردم، حاصل گردید.

*تمام دستاوردهای دولت یازدهم متعلق به ملت ایران و در سایه تلاش آنان است. اگر ملت بزرگ ایران، آرامش و گشایشی بزرگ را با استقامت خود و تلاش فرزندانش ایجاد کرده، مگر می‌شود کسی از این موضوع ناراحت باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین