|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
آیت‌الله جنتی در پایان از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به خاطر ساخت حرم امام خمینی قدردانی کرد و گفت: من از کسانی که اینجا را آباد کردند تا زائران امام جای مناسبی داشته باشند، تشکر می‌کنم و به سهم خودم از حاج حسن آقا و کسانی که ایشان را در این راه کمک کردند قدرانی می‌کنم؛ خداوند ان شاء‌الله طول عمر و توفیقاتشان را مضاعف فرماید.
 اعضای مجلس خبرگان با آرمان‌های امام (ره) تجدید میثاق کردند.

 اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز ـ پنج‌شنبه 19 اسفند ـ ضمن زیارت از بارگاه امام خمینی و تجدید بیعت با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کردند.

در این مراسم، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی، با تأکید بر اینکه «باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود»، گفت: مبارزه با مستکبرین یکی از این اصول بود. امام حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالم بود. این راه نورانی است؛ ما تا هستیم و نسل‌های ما باید این راه را ادامه دهیم.

 آیت‌الله احمد جنتی اظهار کرد: امام خمینی(ره) اسلام را زنده کرد و نشان داد اسلام یک قدرت، عزت، شهامت و شجاعت است و می تواند با کفر مبارزه و کفار را منکوب کند و خودشان همین کار را کردند.

وی افزود: جنگ هشت ساله معجزه تاریخ بود که اگر درایت‌ها، حمایت‌ها و سیاست‌های الهی امام نبود همان اول شکست خورده بودیم و همان طور که دشمن تصور می‌کرد یک، دو یا سه روزه ایران را فتح و انقلاب را منکوب می‌کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه سبب شد عزت اسلام حفظ شود سیاست‌های امام بود و باید با تمام وجود اعتراف کنیم نه می‌توانیم امام را آنچنان که بود بشناسیم و نه می‌توانیم حقش را ادا کنیم. آنچه می‌توانیم این است که راه ایشان را ادامه دهیم. باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود؛ مبارزه با مستکبرین یکی از این اصول بود. امام از کسی غیرخدا نمی‌ترسید؛ امام حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالم بود. این راه نورانی است؛ ما تا هستیم و نسل‌های ما باید این راه را ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: حقی که امام بر گردن ما دارند این است که این راه را برویم و نسل‌های آینده را در این راه هدایت کنیم. ما که سعادت درک حضور امام را داشتیم و امام را دیدیم باید مطالب را به نسل‌های دیگر منتقل کنیم و این امانتی است که باید به دیگران بسپاریم.

آیت‌الله جنتی در پایان از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به خاطر ساخت حرم امام خمینی قدرانی کرد و گفت: من از کسانی که اینجا را آباد کردند تا زائران امام جای مناسبی داشته باشند، تشکر می‌کنم و به سهم خودم از حاج حسن آقا و کسانی که ایشان را در این راه کمک کردند قدرانی می‌کنم؛ خداوند ان شاء‌الله طول عمر و توفیقاتشان را مضاعف فرماید.

به گزارش آنا، اعضای خبرگان، امروز بعد از این مراسم، به رسم اجلاسیه‌های گذشته خبرگان، به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین