کد خبر: ۱۴۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که جلیلی یا قالیباف به صورت مستقل وارد انتخابات ریاست جمهوری شوند، گفت: همه احتمالات را می شود داد، اما تلاش می کنیم که این اتفاق نیفتد و به تفاهم برسیم که امیدم هم در این بسیار بالاست.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: موتلفه هنوز تصمیمی برای پیوستن به جبهه مردمی نیروهای انقلاب نگرفته است.

 محمدرضا باهنر در نشست خبری امروز خود در پاسخ به انتقاد مصطفی میرسلیم نسبت به حمایت جبهه نیروهای خط امام  و رهبری از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: در این خصوص در جبهه پیروان بحث های مفصلی انجام شد و جبهه پیروان در نهایت با رای بیش از سه چهارم اعضای خود به جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیوستند.

وی افزود: با این وجود موتلفه پیوستن خود را به این جبهه رد نکرد، اما هنوز در شورای مرکزی خود درباره پیوستن به جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصمیم نگرفته است، البته ما چون رای اکثریت را داشتیم طبق اساسنامه می توانستیم موضع گیری خود را در این خصوص اعلام کنیم که این کار را هم کردیم.

باهنر در ادامه درباره نامزدی بقایی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من در موقعیتی نیستم که راجع به صلاحیت بقایی یا فرد دیگری صحبت کنم. مقامات قضائی هم اعلام کردند که وجود پرونده باز لزوما موجب رد صلاحیت افراد نمی‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که چه پاسخی به اظهارات اخیر بقایی درباره خودتان دارید؟ اظهار کرد: نه تنها بقایی، بلکه خیلی ها من را قبول ندارند و من هم نباید وقت خود را صرف این کنم که چه کسی چه گفته ،نباید وقت خود را به این مسائل سبک بپردازم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین درباره اظهار نظر آیت الله جنتی مبنی بر اینکه بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات شورها بی حساب و کتاب است، گفت: در مجلس پنجم ما مصوب کردیم که نظارت بر انتخابات شوراها نیز بر عهده شورای نگهبان باشد که شورای نگهبان مصوبه ما را رد کرد و سپس این نظارت بر عهده خود مجلس گذاشته شد، اما مجلس از لحاظ ساختاری یک مشکل جدی دارد و در هر دوره دو سوم نمایندگان آن تغییر می‌کنند، بنابراین ترکیب مجلس در هر دوره تغییر می‌یابد. از سویی تعداد داوطلبان انتخابات شوراها شاید بیش از 200 یا 300 هزار نفر باشد. این شرایط موجب می شود که نظارت خوبی بر انتخابات شوراها انجام نشود و باید دنبال راه حلی در این زمینه بود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که جلیلی یا قالیباف به صورت مستقل وارد انتخابات ریاست جمهوری شوند، گفت: همه احتمالات را می شود داد، اما تلاش می کنیم که این اتفاق نیفتد و به تفاهم برسیم که امیدم هم در این بسیار بالاست.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حضور  خود در برنامه تلویزیونی و انتقادش نسبت به حضور پر رنگ اصولگرایان در رسانه ملی افزود: من باید از مدیران قبلی و فعلی صدا و سیما دفاع کنم، زیرا مدیریت رسانه ملی یکی از سخت ترین مدیریت هاست. من دیشب با مجری درباره این موضوع که حضور اصولگرایان در صدا و سیما پر رنگ است، شوخی کردم که البته قصدم این بود که صدا و سیما دقت بیشتری کند تا این شائبه به وجود نیاید که صدا و سیما از کسی جانب داری می کند، این هم درست نیست که بگوییم صدا و سیما کاندیدای خود را از هم اکنون انتخاب کرده است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره کارنامه دولت ، تصریح کرد: من با این دیدگاه که نمره رد یا قبولی به دولت ها بدهم مخالفم، زیرا این موارد نسبی است. به طور مثال در برجام تیم مذاکره کننده قوی بود ولی به تمام اهداف خود نرسید. تعداد زیادی از تحریم های برداشته شد ، اما طرف مقابل به تمام تعهدات خود عمل نکرد و دولت باید خیلی قدرتمند حق خود را از رقیب غیر متعهد بگیرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت در زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم نقاط قوت و ضعفی دارد، افزود: توصیه می کنم رقابت های انتخاباتی عادلانه و عالمانه باشد،‌نه اینکه شاهد بداخلاقی و شایعات در انتخابات باشیم.

باهنر خاطر نشان کرد: هنوز در جامعه احساس رونق به وجود نیامده است،‌هر چند شاید رونق در برخی از بخش های جامعه ایجاد شده باشد. من نمی گویم آمار رشد اقتصادی مخدوش است، اما افزایش فروش نفت موجب افزایش رشد اقتصادی کشور شده که این رشد هم مستمر نخواهد بود. ایجاد رونق در کشور هنوز به ذائقه مردم ننشسته است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما نباید منتظر ناجی برای کشور باشیم، گفت: مردم باید به نامزدها براساس کارآمدی و رای آوری، رای بدهند. ما باید دنبال صالح مقبول باشیم و او را به اصلح غیر مقبول ترجیح دهیم. ما باید نامزدی قدرتمندتر از رئیس جمهور مستقر معرفی کنیم، زیرا اگر نامزدی ضعیف تر معرفی کنیم به مردم و ایدوئولوژی خود ظلم کرده ایم.

این فعال سیاسی درباره احتمال پیروزی روحانی در انتخابات پیش رو تصریح کرد: روحانی برای موفقیت در انتخابات یکسری پارامترهای مثبت و یکسری پارامترهای لرزان دارد. در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به غیر از بنی صدر و شهید رجایی سایر روسای جمهور دو دوره ای بودند که این می تواند پارامتر مثبتی برای روحانی باشد.

وی با اشاره به پارامترهای منفی رئیس جمهور نیز، گفت: ما رئیس جمهوری نداشته ایم که با کمتر از 51 درصد رای در انتخابات پیروز شود،‌این رای لرزان است. از سویی نسبت به هر دولت مستقری توقعات شاید غیر قابل محاسبه ای به وجود بیاید و معمولا دولت های مستقر ریزش رای خواهند داشت، که البته رویش رای هم دارند.  اگر روحانی می خواهد در انتخابات پیروز شود باید رویش رای‌هایش بیشتر از ریزش آن باشد.

باهنر همچنین با بیان اینکه متاسفانه انتخابات ریاست جمهوری بیشتر هیجانی است، اظهار کرد: تا 48 ساعت مانده به روز انتخابات هم هنوز 17 – 18 درصد مردم تصمیم نگرفته اند به چه کسی رای دهند که این درصد بسیار تعیین کنند است. بنابراین من نمی توانم بگویم قطعا نتیجه انتخابات چه می شود.

این فعال سیاسی در پایان درباره رقبای روحانی نیز گفت: اگر تعداد کاندیداهای اصولگرایان زیاد باشد روحانی می تواند پیروز شود، اما اگر اصولگرایان به یک نفر بیایند و آن فرد هم قابلیت کافی را داشته باشد نتیجه انتخابات به نفع رقبای روحانی تغییر خواهد کرد. اکنون نه اصولگرایان امیدی به روحانی دارند نه روحانی به آن‌ها امیدی دارد. در سال 92 روحانی رایش را مدیون اصلاح طلبان بود، البته این هم که بگوییم که در آن انتخابات هیچ اصولگرایی به روحانی رای نداد درست نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین