|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۴۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
در مورد انتخابات ریاست جمهوری یک مسئله، کار سنگین شورای نگهبان است که و یک مسئله دیگر مردم هستند که باید همه بر مشارکت بالای آنان تاکید کنند تا مردم هم احساس مسئولیت کنند و رای بدهند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه گران عاملان نفوذی در جمهوری اسلامی هستند، گفت: وظیفه خبرگان در تبیین فتنه و ماهیت فتنه گران سنگین تر از دیگران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، آیت‌الله احمد جنتی صبح امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، با بیان اینکه مجلس خبرگان از بزرگترین نهادهای نظام است، اظهار کرد: مجلس خبرگان از آنجا که با رهبری و ولایت فقیه سر و کار دارد، جزو بزرگترین نهادهای جمهوری اسلامی است.

وی افزود: همه ما باید پا به پای رهبری حرکت کنیم، چرا که خدا کسی را در مسئولیت رهبری قرار داده که لیاقت رهبری را دارد و راه امام (ره) را با قدرت و استقامت ادامه می‌دهد و ما هم باید راهش را ادامه دهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مفهوم انقلابی بودن اظهار کرد: انقلابی بودن یعنی با دشمن طرح دوستی نریزیم چرا که راه اسلام، راه مبارزه با دشمن است و باید در این راه با قدرت پیش رفت.

جنتی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تاکید کرد:  در حال حاضر در مملکت مشکلات عمده‌ای داریم، بحث معیشت و بیکاری دردهایی است که باید برای درمان آن اقدامی کنیم.




وی گفت: درباره اقتصاد مقاومتی و پیشرفت‌های آن رییس جمهور محترم گزارش دهند و اگر هم کم کاری شده است از مردم عذر خواهی شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:  دشمنی با آمریکا را نباید ساده دانست و نیز نباید اجازه دهیم عده‌ای طرح دوستی با آمریکا بریزند. کشور ما  امکانات زیادی دارد که اگر از آنها استفاده کنیم، می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

معنای آشتی ملی از نظر جنتی

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفت: باید فتنه‌گران را شناخت و آنان را عامل نفوذ تلقی کرد، اما این در حالی است که آنها مسئله آشتی ملی را مطرح می‌کنند که معنایش این است که هر بلایی سر مردم آوردند و حالا دنبال کرسی مدیریتی هستند و جایگاه می خواهند.

جنتی افزود: مردم از کسانی که فتنه ایجاد کردند، ناراضی هستند و فتنه را فراموش نمی‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نظارت خوبی بر انتخابات شوراهای شهر نمی‌شود، گفت: متأسفانه نظارت خوبی بر انتخابات شوراهای شهر انجام نمی‌شود که این یک مصیبت است که نظارت بر انتخابات شوراها حساب و کتاب ندارد و صلاحیت‌ها به خوبی رسیدگی نمی‌شود.

فتنه اگر مساله اول ما نباشد مساله دوم‌مان است

جنتی با بیان اینکه باید با عوامل فتنه در کشور برخورد کرد، گفت: فتنه اگر مساله اول ما نباشد مساله دوم‌مان است و نباید آن را دست کم گرفت چرا که فتنه هنوز خاموش نشده و عده‌ای به دنبال فتنه هستند و معنای آن نیز تنها براندازی نظام نیست بلکه به معنای براندازی اسلام هم هست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ارائه گزارشی از اجرای اقتصاد مقاومتی توسط دولت اظهار کرد: رئیس جمهوری باید گزارشی از اجرای اقتصاد مقاومتی به مردم ارائه دهد و کارهایی که انجام داده را روی زمین و نه صرفاً با سخن گفتن، نشان دهد و اگر به اقتصاد مقاومتی عمل نکرده، حتی المقدور از مردم عذرخواهی کند.

جنتی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مورد انتخابات ریاست جمهوری یک مسئله، کار سنگین شورای نگهبان است که و یک مسئله دیگر مردم هستند که باید همه بر مشارکت بالای آنان تاکید کنند تا مردم هم احساس مسئولیت کنند و رای بدهند.

جای برادرمان آقای هاشمی رفسنجانی واقعا خالی است

جنتی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی گفت: امروز جای برادرمان آقای هاشمی رفسنجانی واقعا خالی است. ایشان همکار ما و عضو خبرگان بوده‌اند و از قدیمی‌ترین یاران امام به شمار می آمدند که به زندان رفتند و شکنجه شدند.

وی با تقدیر از موضع گیری رهبری درباره موضوع آشتی ملی، اظهار کرد: اعضای مجلس خبرگان نیز باید به خوبی شرایط کشور را بشناسند و موضع گیری درستی در قبال این شرایط داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: انتخاب رئیس‌جمهور در نهایت به عهده مردم است و این مردم هستند که حق دارند رئیس‌جمهور را انتخاب کنند، بنابراین از همه مردم می خواهم در انتخابات شرکت کنند چرا که شرکت مردم نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین