|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶
کد خبر: ۱۴۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
چاوشی در تمام این سال‌ها حتی برای یک سریال –به جز مورد خاصِ شهرزاد- خوانندگی نکرده. برعکس بسیاری از خوانندگانی که با تیتراژخوانی شروع کردند و سپس به چهره‌های دوست داشتنی و پرطرفدار تبدیل شدند، چاوشی از این مسیر برای شهرت و حتی کسب درآمد استفاده نکرد.
چاوشی هنرمندی است که به بیشتر اتفاقات روز و مسائل ملی و مذهبی واکنش نشان می‌دهد؛ از خواندن برای صعود ایران به جام جهانی گرفته، تا خواندن اثری برای زلزله زدگان تبریز و سختی‌های مردم خرمشهر و آثاری برای محرم. او در این سال‌ها سعی کرده حواسش به همه جا باشد و مخاطبانش هم انتظار دارند به مسائل روز و دغدغه های‌شان واکنش نشان دهد.
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، در کنار این، چاوشی در زندگی حرفه ای‌اش، نکات مثبت و منفی زیادی دارد که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم تا نشان دهیم راز محبوبیت این خواننده جنوبی چیست؟


غیررسمی شروع کرده
او علی لهراسبی نیست!

این خواننده 35 ساله جنوبی اولین آلبومش را در 25 سالگی و البته از زیر زمین منتشر کرد. برعکس خوانندگانی مثل علی لهراسبی که ابتدا سعی کرد مجوز بگیرد و بعد دنبال انتشار آلبوم برود و با رانت مکرر تیتراژها معروف شود. اولین آلبوم چاوشی، «نفرین» بود که در سال 83 به بازار موسیقی آمد و همان روزها سر از خودروی جوانانی درآورد که دلشان از دست معشوق خون بود. چاوشی همین فرمان را ادامه داد تا سال 86 که با فیلم سینمایی «سنتوری» ترکاند و در نهایت، در سال 87 با انتشار رسمی و مجوزدار «یه شاخه نیلوفر»، فعالیت حرفه ای‌اش را آغاز کرد.


کنسرت نمی‌گذارد
او بنیامین بهادری نیست!

شاید نقطه تاریک سابقه هنری چاوشی، برگزار نکردن کنسرت باشد. یکی از نکاتی که چاوشیست‌ها را در کری خواندن مقابل دیگران خلع سلاح می‌کند و آن‌ها را در برابر طرفداران خوانندگانی مثل بنیامین بهادری و سیروان خسروی در موضع ضعف قرار می‌دهد. چاوشی که از 10 سال پیش به طور رسمی فعالیت خودش را آغاز کرده، در همه این سال‌ها حتی یک بار هم برای علاقه مندانش روی سن نرفته تا همچنان جنس و کیفیت اورجینال صدایش مبهم بماند.


تیتراژ سریال نمی‌خواند
او احسان خواجه‌امیری نیست!

چاوشی در تمام این سال‌ها حتی برای یک سریال –به جز مورد خاصِ شهرزاد- خوانندگی نکرده. برعکس بسیاری از خوانندگانی که با تیتراژخوانی شروع کردند و سپس به چهره‌های دوست داشتنی و پرطرفدار تبدیل شدند، چاوشی از این مسیر برای شهرت و حتی کسب درآمد استفاده نکرد. البته او از فعالیت تلویزیونی غافل نبوده و تیتراژ تک برنامه شب عید احسان علیخانی و همینطور همخوانی برای برنامه «پشت صحنه» با فرزاد فرزین، از جمله اثرهای انگشت شمار چاوشی در تلویزیون است.


مصاحبه نمی‌کند، عکس نمی‌گیرد
او محسن یگانه نیست!

چاوشی خیلی اهل مصاحبه نیست و سعی می‌کند از این طریق خودش را از حواشی دور نگه دارد. برای آلبوم هایش یا از عکس‌های خودش استفاده نمی‌کند یا تصاویری از پشت را برمی گزیند. بیشتر مواقع هم اگر حرفی داشته باشد و بخواهد به اتفاقی واکنش نشان دهد، سعی می‌کند رأسا وارد بازی شود و در فضای مجازی واکنش اش را اعلام کند. نقطه مقابل او بین ستاره‌های موسیقی، محسن یگانه است که هر از چند گاهی به درخواست رسانه‌ها پاسخ می‌دهد و برای آلبوم هایش هم چندین و چند عکس در ژست‌ها و قطع‌های مختلف می‌گذارد تا دیگران برای پیدا کردن عکس هایش دردسر نکشند!


در آلبوم‌های مشترک می‌خواند
او سیروان خسروی نیست!

کارنامه محسن چاوشی را که نگاه کنید، متوجه یک اتفاق جالب می‌شوید؛ او از زمانی که به صورت رسمی و حرفه‌ای وارد بازار موسیقی شده، پس از هر آلبوم، در یک آلبوم گروهی هم حضور داشته. «سلام آقا» سال 88، «هشت» سال 89، «خاص» و «دل صدا» سال 90 و «من و ما» سال 93، همگی آلبوم‌هایی است که چاوشی با یک قطعه در آن‌ها حضور دارد و از حیث خواندن آلبوم‌های مشترک برای خودش یک رکورددار محسوب می‌شود؛ برعکس خوانندگانی چون سیروان که هنوز در هیچ کار گروهی شرکت نکرده است.


در برنامه‌های تلویزیونی حاضر نمی‌شود
او رضا یزدانی نیست!

چاوشی از آن سلبریتی هاست که اگر بخواهی عکس‌های جدید و خبرهای دست اولی از او داشته باشی، مجبوری صفحات مختلف او در سایت‌ها را پیگیری کنی و سر و کله اش در برنامه‌های تلویزیونی پیدا نمی‌شود. گرچه این مرسوم است که خوانندگان اسم و رسم دار در ویژه برنامه‌های تلویزیونی و با رقم‌های مگو حاضر شوند اما آقای خاص از این نظر هم برخلاف دیگران حرکت کرده و تا به حال، در هیچ برنامه‌ای حاضر نشده است. آخرین بار هم احسان علیخانی بود که قول داده بود برای شب عید چاوشی را به برنامه بکشاند اما گویا در این امر موفق نبود و زورش نرسید! در این قضیه هم نقطه مقابل او رضا یزدانی است که در بیشتر مناسبت‌ها طرفدارانش را سر ذوق می‌آورد و در برنامه‌های مختلف حضور دارد.
منبع: خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین