|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۱۴۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی عنوان کرد از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وی تاکنون به محل استراحتگاه 'کمپ دیوید' نرفته و آنجا را مکانی محقر می داند و اکنون آینده آن با پرسش مواجه است.
 شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی عنوان کرد از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وی تاکنون به محل استراحتگاه 'کمپ دیوید' نرفته و آنجا را مکانی محقر می داند و اکنون آینده آن با پرسش مواجه است.

سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد : دونالد ترامپ از اقامتگاه خود در 'مارولاگو' واقع در ایالت فلوریدا آمریکا بعنوان تفرجگاه و محل استراحت آخر هفته خود استفاده می کند.

بنابراین گزارش تنها ظرف پنج هفته از زمان ریاست جمهوری وی تاکنون مبلغ 10 میلیون دلار صرف هزینه های سفر او با هواپیمای 'ایر فورس وان'، همراهان و مسائل امنیتی حضور وی دراین مکان شده است.

سی ان ان گزارش داد: اما با این وجود کمپ دیوید که در منطقه ای در شمال واشنگتن دی .سی قرار دارد، با تمامی کارکنان باز است و مالیات دهندگان آمریکایی برای بازبودن این مکان سالانه مبلغ هشت میلیون دلار پرداخت می کنند.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: اکنون آینده این مکان با خطر مواجه است چرا که آنرا منسوخ شده می دانند و دونالد ترامپ برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به زمین گلف اختصاصی و مجموعه استراحتگاه خود به فلوریدا می رود.

این شبکه خبری گزارش داد؛ ترامپ در توضیح استفاده نکردن از این مکان حقیر گفته است: (کمپ دیوید) خیلی روستایی است، قشنگ است شما آنجا را دوست خواهید داشت، می دانید چه مدت زمان، فقط برای 30 دقیقه!

سی ان ان تاکید کرد این درحالی است که مالیات دهندگان آمریکایی ناگزیر هستند برای باز بودن این مکان علاوه بر 10 میلیون دلار مخارج سفر ترامپ به فلوریدا، مبلغ اضافی هشت میلیون دلار دیگر نیز برای باز نگاه داشتن کمپ دیوید پرداخت کنند.

این شبکه خبری گزارش داد: این درحالی است که وقایع تاریخی مهمی درکمپ دیوید رخداده است همچون میانجی گری جیمی کارتر رئیس جمهوری وقت آمریکا برای امضا قرار داد صلح بین اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) و مصر در سال 1978 میلادی .

سی ان ان گزارش داد: 12 مراسم کریسمس با حضور روسای پیشین آمریکا در کمپ دیوید گرفته شده است ، جرج بوش(پسر) میزبان تونی بلر نخست وزیر وقت انگلیس دراین مکان دور افتاده بوده و بیل کلینتون نیز میزبانی ناکام در برقراری صلح بین یاسرعرفات و ایهود باراک را داشته است؛ رونالد ریگان بیش از 150 بار از این مکان برای استراحت و اسب سواری استفاده کرده است و باراک اوباما نیز از این مکان بعنوان میزبانی از سران گروه -8 در اوایل دوران ریاست جمهوری خود استفاده کرد.

سی ان ان در پایان افزود: با این وجود این مکان همچنان باز نگاه داشته خواهد شد، چراکه کمپ دیوید در منطقه کاملا محافظت شده که دارای تاسیسات نظامی است، واقع شده و رئیس جمهوری آمریکا در صورت بروز هرگونه حادثه ای همچون یازده سپتامبر می تواند در این مکان به بقای دولت ادامه دهد.

کمپ دیوید استراحت گاه ییلاقی روسای جمهوری آمریکا است که در فاصله حدود شصت مایلی (یکصد کیلومتری) شمال غربی واشنگتن دی. سی واقع است، ساخت این مکان در سال 1935 آغاز و پس از سه سال به اتمام رسید.

کمپ دیوید که در ابتدا مکانی برای سکونت ماموران دولت آمریکا بود بعدها از سوی 'فرانکلین روزولت' رئیس جمهوری وقت آمریکا بعنوان استراحت گاهی برای روسای جمهوری این کشور تعیین شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین