|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۴۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: جشن روز نیکوکاری از چهارشنبه (١٨ اسفندماه) به مدت ۲ تا ۳ روز در کل کشور برگزار خواهد شد.
 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: جشن روز نیکوکاری از چهارشنبه (١٨ اسفندماه) به مدت ۲ تا ۳ روز در کل کشور برگزار خواهد شد.

علی محمد ذوالفقاری در نشست خبری که به مناسبت برگزاری «جشن نیکوکاری» برگزار شد؛ گفت: در ۱۱ ماه سال جاری در قالب طرح‌های اکرام، کمک به ایتام و غیره با مشارکت مردم، هزار و ۲۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وجه نقد جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۵۰ میلیارد تومان از میزان پیش بینی درآمد اولیه سال بیشتر شود.

وی با بیان اینکه رکود و تورم رو به افزایش است اما بر کمک‌های مردمی تأثیر منفی نداشته و رشد خوبی در این حوزه حاصل شده است،اظهارکرد: امسال ۵۳ درصد خدمات نقدی بوده است.

ذوالفقاری ادامه داد: از تمام محل‌هایی که صندوق‌های صدقات مستقر بوده بازدید شده و علاوه بر نوسازی صندوق‌های قدیمی، رنگ‌آمیزی و حفظ ضریب ایمنی صندوق مد نظر قرار گرفته است. اشخاصی که پای صندوق‌های کمیته امداد جهت جمع آوری کمک‌های مردمی حضور دارند، طرف قرار داد با کمیته امداد نیستند و با همکاری موسسات خیریه در جشن نیکوکاری به طور غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های کمک به نیازمندان در روز جشن نیکوکاری در نقاط مختلف کشور برپا می‌شود اما در نزدیکی مراکز و موسسات خیریه، پایگاه‌های کمک‌ مردمی دایر نخواهد شد. روز نخست جشن نیکوکاری در مدارس برگزار خواهد شد و مراسم ویژه‌ای برای این روز پیش بینی شده که به همین منظور زنگ جشن نیکوکاری روز چهارشنبه(۱۸ اسفندماه) در دبیرستان نرگس واقع در محله پاسداران به صدا در خواهد آمد و تمام مدارس مناطق برخوردار در این جشن حضور دارند. روز دوم جشن نیکوکاری نیز در پایگاه‌ها برپا می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه جشن نیکوکاری به صورت غیررسمی از اول دی ماه برگزار شد و شاهد مشارکت‌های مردمی هم بودیم؛ گفت: یکی دیگر از اقدامات و اتفاقات خوبی که رخ داده ارتباط با اصناف است تا از طریق اصناف بتوانیم اقدام به جمع آوری مبالغی به عنوان کمک مردمی کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) کاهش سن خیران است که قصد داریم ترویج فرهنگ نوع دوستی از دانش‌آموزان شکل بگیرد.

افزایش جمع‌آوری انفاق روستایی در سال آینده

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد  با بیان اینکه ۲۰ میلیون از جمعیت کل کشور جمعیت روستایی هستند، گفت: سعی کردیم جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در روستاها افزایش دهیم تا کمک‌ به نیازمندان در روستاها بیشتر شود. در همین جهت جمع آوری انفاق روستایی در حوزه زکات و صدقه در سال آینده توسعه می یابد.

وی افزود: تا پایان سال کمیته امداد به تمام درخواست‌های نیازمندان مانند تأمین جهیزیه و درخواست وام پاسخ خواهد داد.

ذوالفقاری همچنین خبر داد: درصورت تامین اعتبار، بسته عیدانه‌ای برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته خواهدشد که پس از جشن نیکوکاری واریز خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در ادامه با بیان اینکه در سه ماهه اول سال آینده هم جشن رمضان و هم عید فطر را داریم، گفت: تقویت فرهنگ فطریه در دستور کار است. درحال حاضر شاهد رسوب پول در صندوق‌های صدقات هستیم  که امیدواریم با توسعه خدمات الکترونیک مشکلات مربوط به پرداخت پول تا جمع آوری آن به صفر برسد.

ذوالفقاری از افزایش کمی و کیفی درآمدها، تجلیل از خیرین، کاهش قیمت تمام شده جمع آوری انفاق با استفاده از توسعه خدمات الکترونیک را از دیگر برنامه‌ای سال آینده این حوزه عنوان کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین