|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۴۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
همانطور که درصدر چند بار بر آن تاکید شد رفتار وزیر بهداشت مورد تایید نمی‌باشد اما چه شد که وزیر خونسرد بهداشت به جوش آمد؟ جواب مستتر در خواسته سه ساله فعالان سیاسی هر استان و شهرستان نهفته است. در جایی که همین روزنامه هم بارها اعلام کرد: آقای رئیس جمهور مدیران احمدی نژادی در دولت شما چه می‌کنند؟!
روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی به قلم احسان سپهوند نوشت:ساعات ابتدایی شب جمعه فضای مجازی و کانال های خبری به سرعت برق و باد، فیلم کوتاهی را از درگیری لفظی وزیر بهداشت با فرماندار بدره ایلام به نمایش گذاشتند. اصل خبر که به واسطه وجود صوت و تصویر مستند بود فرصتی طلایی را برای مخالفان دولت به وجود آورد. رسانه های اصولگرا که می بایست با جستجو، تحلیل و تفسیر فراوان موضوعات جاری کشور را به چوبی برای نوازش دولت مبدل کنند؛ بدون دردسر و یکهویی صاحب فیلم مستندی برای تخریب دولت روحانی شدند. برخورد نماینده دولت با فرماندار بدره، آبروریزی وزیر بهداشت، جمله خاص وزیر بهداشت و... عناوینی بودند که به صورت گسترده توسط رسانه‌های مجازی ذوق زده اصولگرا منتشر می‌شدند به طوری که حتی تعطیلی شب جمعه و بالطبع خبرگزاری ها و روزنامه ها اصلا خلائی برای کاهش سرعت انتشار خبر به وجود نیاورد. در این فیلم که احتمالا توسط تلفن همراه ثبت شده است در میان هیاهوی جمعیت صدای وزیر بهداشت به گوش می‌رسد کهفرماندار بدره را تهدید به برکناری کرده و کلمات ناخوشایندی را بر زبان می‌آورد. قاضی زاده هاشمی به فرماندار بدره می‌گوید:

«بی‌ادب، نمی‌گذارم یک روز بمانی، ...».

پیرامون اتفاق ناخوشایند پیش آمده چند نکته وجود دارد که به عرض خوانندگان می‌رسد: ...

1- از همان ابتدا در مدح شبکه‌های مجازی پیام رسان مطالب زیادی عنوان شد. مهم‌ترین عنصر وجودی این رسانه‌های جیبی گسترش اخبار و بالا بردن سطح آگاهی‌های سیاسی شهروندان ذکر شد. اما بایستی مدنظر داشت که با وجود این ابزار قدرتمند، دیگر رفتار هیچ کس هیچ کجا از چشم مردم پنهان نیست و رفتار و کردار همه مسئولان به‌راحتی رصد می‌شود. یعنی شخصی که در گوشه مرزی جنوب شرق نقشه ایران یعنی بندر جاسک زندگی می‌کند به صورت لحظه ای و در حالی که رسانه‌ها همگی تعطیل هستند از اخبار مرزی منتهی الیه غرب ایران به شکل آنی باخبر است. پس در این شرایط همه مسئولان کشور می‌بایست متوجه رفتار و گفتارشان باشند، زیرا که به جرات می‌توان گفت عملکرد مسئولان کشور توسط مردم کشور در حال پایش است و ما از این بابت بسیار خوشحالیم.

2- وزیر محترم بهداشت براساس آمار و عملکرد سه ساله دولت، یکی از پرکارترین وزرای کابینه دولت روحانی است. طرح تحول سلامت دولت یازدهم را می‌توان حتی با تصدیق منتقدان سرسخت دولت، از اقدامات بسیار موثر و کارا تلقی کرد به شکلی که این طرح طی سالهای گذشته نظام سلامت کشور را بسیار دگرگون ساخته است. دکتر قاضی زاده‌هاشمی‌به واسطه تعصب کاری که در زمینه بهداشت و درمان کشور داشته است همواره سعی در سرکشی به زیرساخت‌های بهداشتی- درمانی کشور داشته است و اساسا حضور ایشان در شهری کوچک و در یک استان مرزی محروم دلیلی به جز تعهد کاری وزیر دولت ندارد. فلذا برخلاف ادعاهای مخالفان دولت، حضور قاضی زاده‌هاشمی‌برای حل مشکلی از مشکلات مردم به منطقه خود گویای فعال بودن این وزیر است.

3- در مطالب عنوان شده رسانه‌های مخالف دولت یک نکته به شدت نمایان بود و آن اینکه نماینده دولت به فرماندار بدره به دلیل مطالبات مردمی‌حمله کرده است. در اینکه وزیر بهداشت نماینده دولت روحانی در امور بهداشت و درمان کشور است هیچ شکی نداریم اما اینکه طی چه فرآیندی فرماندار شهرستان بدره خارج از دایره دولت قرار گرفته امری عجیب و قابل توجه است. جهت تنویر اذهان رسانه‌های مخالف دولت لازم است یادآور شود که فرماندار بدره دقیقا نماینده عالیه دولت روحانی در شهرستان است و اگر وزیر بهداشت نماینده دولت در امر بهداشت کشور است، فرماندار نماینده دولت در تمام امور اجتماعی، امنیتی و سیاسی است. در نتیجه دعوای مزبور میان دولتیان و در جهت احقاق حقوق مردم بوده است و لاغیر.

4- اگرچه شنیده شد چند ساعت بعد وزیر محجوب بهداشت از فرماندار بدره دلجویی کرده است و این مسئله به خوبی و خوشی به پایان رسیده است اما قبح ماجرا هنوز در جای خود باقی است. از سویی اگر می‌خواهیم به صورت کارشناسی به دنبال ریشه بد زبانی و درگیری لفظی در کشور باشیم بایستی سال‌ها به عقب تر برگردیم زیرا که مبدع این هنجارشکنی‌ها رئیس دولتین نهم و دهم است. اگر در ایلام یک وزیر (به دلیل فشار کاری) به نماینده دولت در شهرستانی بدزبانی کرد؛ در آن سال‌ها شخص رئیس جملات خاصی به کار می‌برد، علم جمعی از اقتصاددانان را مادون فهم ... خواند، آب را آنجا ریخت ... و ده‌ها سخن دیگر که از سوی رئیس جمهور کشور مملکت و از تریبون رسمی، در حضور خبرنگاران و حضار، چشم در چشم مردم مطرح شد.

5- همانطور که درصدر چند بار بر آن تاکید شد رفتار وزیر بهداشت مورد تایید نمی‌باشد اما چه شد که وزیر خونسرد بهداشت به جوش آمد؟ جواب مستتر در خواسته سه ساله فعالان سیاسی هر استان و شهرستان نهفته است. در جایی که همین روزنامه هم بارها اعلام کرد: آقای رئیس جمهور مدیران احمدی نژادی در دولت شما چه می‌کنند؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین