|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۴۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
دو فیلم کمدی، دو فیلم درباره دفاع مقدس و تاریخ معاصر انقلاب اسلامی و یک فیلم با موضوعات اجتماعی قرار است نوروز 96 اکران شود.
با قطعی شدن جدول اکران نورز 96 سینماها، مشخص شد مخاطبان امسال با چه فیلم‌های روبرو خواهند شد. ترکیبی از فیلم‌های سیاسی، ملودرام، اجتماعی و کمدی.

 دو فیلم کمدی، دو فیلم درباره دفاع مقدس و تاریخ معاصر انقلاب اسلامی و یک فیلم با موضوعات اجتماعی قرار است نوروز 96 اکران شود.

در زیر نگاهی داریم به چند و چون این فیلم‌های آماده اکران...



ماجرای نیمروز اثری از کارگردان ایستاده در غبار

اولین فیلمی که اکران آن برای نوروز 96 قطعی شد؛ فیلمی بود که آخرین جایزه را در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر بدست آورد "ماجرای نیمروز". این فیلم علاوه بر جایزه بهترین فیلم، سیمرغ بخش‌های نگاه ملی، مردمی، طراحی لباس و طراحی صحنه را بدست آورد.

ماجرای نیمروز در جشنواره فیلم فجر بسیار جنجالی شد و نامزد نشدن آن در بخش‌های دیگری همچون بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و زن و نیز نقش مکمل مرد و زن؛ بحث‌های زیادی به دنبال داشت تا آنجا که بهروز افخمی؛ داوران جشنواره را به دلیل این کم‌توجهی متهم کرد که چون دوتابعیتی هستند، فیلم را نامزد نکرده‌اند.

ماجرای نیمروز به حوادث دهه شصت می‌پردازد و عملکرد سازمان منافقین از 24 اسفند سال 59 تا پاییز سال 60 را در بستر جذاب روایت می‌کند.

مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی، جواد عزتی و مهدی پاکدل به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند.



"خوب، بد، جلف" اولین کمدی سال

فیلم سینمایی "خوب، بد، جلف" به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی اولین فیلم کمدی‌ست که زودتر از سایر فیلم‌ها؛ اکران خود را در طرح نوروز 96 آغاز کرد. فیلم ازجمله آثار مفرح سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود و از همان زمان پیش‌بینی شد در اکران با استقبال همراه شود. در چند روز گذشته که اکران فیلم آغاز شده نیز میزان فروش فیلم قابل قبول بوده است.

داستان فیلم بعد از شهرت پژمان جمشیدی روایت می‌شود. جایی که تهیه‌کننده‌ای با بازی ویشکا آسایش قصد دارد کارگردانی یک فیلم پلیسی را به مانی حقیقی بسپارد و اصرار دارد از پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم استفاده کند. همین موضوع باعث می‌شود این دو نفر درگیر اتفاقاتی غیرمنتظره، خارج از فیلم و سینما شوند.

در این فیلم حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، حسین پاکدل، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، امیر مهدی ژوله، مهراب قاسم‌خانی، نسیم ادبی، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی، مجید مظفری و رضا رویگری حضور دارند.



"یک روز بخصوص" تنها ملودرام اجتماعی نوروز 96

همایون اسعدیان بعد از ساخت فیلم‌های خوبی همچون بوسیدن روی ماه و طلا و مس؛ فیلم "یک روز بخصوص" را ساخت. فیلم هرچند در جشنواره فیلم فجر جایزه‌ای نبرد اما مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. داستان فیلم درباره روزنامه‌نگاری است که در زندگی شخصی خود دچار مشکلاتی می‌شود. حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

در این فیلم؛ مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقاکاشی و شیرین یزدان حضور دارند.



"گشت ارشاد 2" دومین کمدی 96 و ادامه‌ای بر گشت ارشاد 1

دومین فیلم کمدی اکران نوروز 96 دومین قسمت از فیلم پرفروش "گشت ارشاد" است. سعید سهیلی؛ کارگردان فیلم بعد از موفقیت قسمت اول گشت ارشاد در گیشه سراغ ساخت قسمت دوم آن رفت. گشت ارشاد 2 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد اما کارگردان براساس واکنش‌ها و بازتاب‌های نمایش این فیلم در جشنواره؛ چند دقیقه از فیلم را نسبت به نسخه جشنواره کوتاه کرد. در این فیلم حمید فرخ نژاد علاوه بر بازی به‌عنوان تهیه‌کننده نیز حضور دارد.

 در خلاصه داستان این فیلم آمده است: گشت ارشاد جایی تمام می‌شود که حسن و عباس با بازی ساعد سهیلی و حمید فرخ‌نژاد به زندان می‌روند و عطا با بازی پولاد کیمیایی تیرخورده و به کما می‌رود. داستان گشت ارشاد ۲ چند سال بعد از اتفاقات قسمت اول و جایی که حسن و عباس از زندان آزاد می‌شوند، آغاز می‌شود. عطا هم از کما بیرون آمده و گروه قدیمی دوباره تشکیل می‌شود. عباس و حسن و عطا مدتی نیز دنبال کار می‌گردند اما موفق نمی‌شوند لذا تصمیم می‌گیرند مسیر گذشته‌شان را پیش بیرند و اتفاقات گشت ارشاد ۲ از همین‌جا آغاز می‌شود.

در این فیلم بازیگرانی همچون حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی حضور دارند.



"آباجان" آخرین اکران نوروزی

فیلم سینمایی "آباجان" به کارگردانی هاتف علیمردانی به عنوان آخرین فیلم قرارداد خود را برای اکران نوروز 96 ثبت کرده است.

آباجان برای اکران در نوروز با فیلم رگ خواب رقابت می‌کرد و پخش‌کننده فیلم سرانجام تصمیم گرفت آن را در نوروز به نمایش دربیاورد.

فیلم به سال‌های دهه 60 و وضعیت اجتماعی و فرهنگی آن دهه در قالب روایت داستانی یک خانواده می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های اصلی فیلم هم بازی متفاوت فاطمه معتمدآریاست.

در این فیلم فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، شبنم مقدمی و حمیدرضا آذرنگ به عنوان بازیگر حضور دارند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین