|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
ببینید آن طرف همه کار می‌کند. اوجش بحث رد‌صلایت روحانی است که البته به نظر من منتفی است. فکر می‌کنم آنها تا انتخابات تئوری‌های توطئه خودشان را ادامه می‌دهند و کوتاه نمی‌آیند.
غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب گچساران و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است. او معتقد است بقایی و احمدی‌نژاد بیشتر برای اثبات خودشان به عنوان مهره اصلی اصولگرایان وارد بازی انتخابات شده‌اند و وجودشان بیشتر برای اصولگرایان تهدید است و آنها حریف اصلاح‌طلبان نیستند.

 با این حال او معتقد است اطرافیان رییس‌جمهور خطاهای زیادی دارند و روحانی باید ستاد انتخاباتی‌اش را از ستاد ریاست‌جمهوری جدا کند.

‌ آقای تاجگردون! ارزیابی شما از به تکاپو افتادن جریان احمدی‌نژاد و کاندیداهای این جریان از جمله حمید بقایی چیست؟ برخی معتقدند این جریان حدود ١٠ میلیون رای خواهد داشت. از طرفی شاهد حمایت‌های مشایی و حتی ادبیات تهدیدآمیز او از جمله این حرف که اگر بقایی ردصلاحیت شود دوقطبی خطرناکی شکل می‌گیرد مواجه هستیم. فکر می‌کنید این جریان چقدر جدی است؟

من معتقدم آقای بقایی خیلی فرقی با بقیه کاندیداهای اصولگرا ندارد. ولی چیزی که مشخص است این است که ایشان را به دلایل مختلف تایید صلاحیت نمی‌کنند. حضور و عدم حضور او بستگی به فعالیت آقای احمدی‌نژاد دارد. احمدی‌نژاد اگر پشت سر بقایی بیاید حتی اگر بقایی را تایید نکنند به منزله این است که تمایل ندارد صحنه را ترک کند و از صحنه محو شود. احمدی‌نژاد این را می‌داند که جریان اصولگرایان تمایل دارند احمدی‌نژاد را محو کنند. حضور او یا بقایی در صحنه نه به واسطه مبارزه با اصلاح‌طلبان بلکه به نظر برای زورآزمایی با اصولگرایان است. به نظر من هدف بقایی یا احمدی‌نژاد از حضورشان در انتخابات این است که بگویند ما اصولگرا هستیم نه بقیه جریان اصولگرایی.

‌ یعنی قصد دارند بازی اصولگرایان را بر هم بزنند؟

در واقع احمدی‌نژاد می‌خواهد بگوید که من هستم که نقش اصلی را ایفا می‌کنم و از این منظر هم حرف بیجایی نمی‌زند. واقعا او نقش بالایی دارد. حداقل بیشتر از حزب موتلفه و جریان‌هایی مانند آنها می‌توانند در بین جریان‌های سیاسی اصولگرا رای آور باشند و اصولگرایان اغلب با این تردید مواجه هستند که نباید او را کنار بگذارند. با این حال آنها هر تصمیمی بگیرند اصلاح‌طلبان نباید منتظر بازی آنها بمانند. اصلاح‌طلبان باید برنامه خودشان را انجام دهند. من معتقدم حضور احمدی‌نژادی‌ها بیشتر برای اصولگرایان تهدید است نه برای اصلاح‌طلبان. آنها حریف ما نیستند.

‌ برنامه‌هایی که طرف مقابل علیه دولت انجام می‌دهد از شایعات دستگیری اطرافیان رییس‌جمهور تا تهدیدها و تخریب‌ها چقدر می‌تواند بر تاکتیک‌ها و برنامه‌های آقای روحانی تاثیرگذار باشد؟ طیفی از اصولگرایان حتی رد صلاحیت رییس‌جمهور را دنبال می‌کنند...

ببینید آن طرف همه کار می‌کند. اوجش بحث رد‌صلایت روحانی است که البته به نظر من منتفی است. فکر می‌کنم آنها تا انتخابات تئوری‌های توطئه خودشان را ادامه می‌دهند و کوتاه نمی‌آیند. دستگیری، تخریب و درست کردن پرونده‌های صوری همه روش‌هایی است که تا انتخابات ادامه خواهد داشت. اما آقای رییس‌جمهور به اعتقاد من باید تلاش کند اولا عصبانی نشود و ثانیا در مسیری باشند که بیشتر آتو به دست طرف مقابل ندهند.

‌ فکر می‌کنید الان در این مسیر هست؟

نه. به اعتقاد من اطرافیان رییس‌جمهوری خطاهای زیادی دارند. روحانی باید به این موضوع جدی بیندیشد که ستاد انتخاباتی‌اش با ستاد ریاست‌جمهوری‌اش با هم متفاوت باشند.

منبع:اعتماد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین