کد خبر: ۱۴۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
«خبری تبلیغاتی»در خروجی برخی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت که «۵۰ میلیارد تومان هزینه تبلیغات سایپا در سال ۹۶! »فارغ از صحت و سقم اين مدعا كه حتما بايد منتشر كننده آن مستنداتي را داشته باشد كه هنوز از ادعا گام فراتر نگذاشته است .
«خبری تبلیغاتی»در خروجی برخی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت که «۵۰ میلیارد تومان هزینه تبلیغات سایپا در سال ۹۶! »فارغ از صحت و سقم اين مدعا كه حتما بايد منتشر كننده آن مستنداتي را داشته باشد كه  هنوز از ادعا گام فراتر نگذاشته است .

بايد گفت كه تبلیغات امروزه یکی از راه‌های بسیار مهم برای گسترش عدالت در جامعه است فرض کنید شرکت خودروسازی مایل است یکی از محصولات خود را به فروش برساند و فرض بفرمایید که برای چنین کاری هم از شیوه‌های مرسوم تبلیغاتی استفاده نکند, واقعا مردم در گیر و گرفت زندگی روزمره خود چگونه باید از چنین امکانی برخوردار شوند؟

اگر دقت کرده باشید در ابتدای این یادداشت گفتم که «خبری تبلیغاتی» در خروجی سایتی قرار گرفت. این از آنجا مهم است که امروزه ما در جامعه‌ای هستیم که تبلیغات تا اخبار و انتشار اخبار نیز ریشه دوانیده است.

 اما از این نکته بسیار محوری که بگذریم به نظر می‌رسد که دوستانی که چنین اخباری را منتشر می‌کنند از چند نکته مهم غفلت ورزیده‌اند:

•  یکی آنکه: تبلیغات هزینه ‌بر نبوده، بلکه نوعی سرمایه ‌گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف سازمانی و ملی است و در صورت اجرای صحیح و اصولی می‌ تواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

•  دوم اینکه: در دنیای رقابتی امروز،تبلیغات برای کسب موفقیت، از یک انتخاب ساده اختیاری ، به یک اجبار تبدیل شده است.

•  سوم اینکه: مگر نه اینکه عمده رگ حیات و ممات موسسات انتشاراتی امروزه از محل اخذ همین تبلغات تامین می‌شود و بودجه تبلیغاتی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ را حذف کنیم بسیاری از این موسسات دیگر هرگز نخواهند بود.

و سر انجام آنکه این خبر تبلیغاتی با یک پایان عجیب‌تری به فرجام رسیده است. که مدعای نخست ما مبنی بر انتشار اخبار تبلیغاتی را مستحکم‌تر می‌نماید؛ و آن هم نقدي نخ نما بر پيكره صنعت خودرو است.

نيما محمودي    كارشناس گرافيك و تبليغات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین