|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
زنان دموکرات در کنگره آمریکا امروز برای اعتراض به سیاست های ضدزن دولت ترامپ، لباس سفید پوشیدند.
 زنان دموکرات در کنگره آمریکا امروز برای اعتراض به سیاست های ضدزن دولت ترامپ، لباس سفید پوشیدند.

به گزارش سی ان ان؛ امروز صبح در هنگام سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره ایالت متحده آمریکا زنان دموکرات به نشانه اعتراض به سیاست های ضد زن دولت جدید اقدامی متفاوت انجام دادند؛ همه آنها سفید پوشیدند.

بیشتر این زنان از اعضای دموکرات کنگره آمریکا، عضو گروه «زنان دموکرات کاری» هستند. آنها این اقدام را از جنبشی که زنان در سال‌های 1900 میلادی برای طرفداری از حق رای زنان انجام دادند و همگی سفید پوشیدند الگوبرداری کردند.



لوئیس فرانکل عضو دموکرات کنگره آمریکا هم که این اقدام را انجام داده در این رابطه در بیانیه ای گفت: «ما سفید پوشیدیم تا در مقابل اقداماتی که دولت ترامپ برای عقب کشیدن پیشرفت غیرقابل زنان در قرن گذشته، انجام داده متحد شویم و ما به حمایت از پیشرفت همه زنان ادامه می‌دهیم.»

در قسمت دیگر این بیانیه نوشته شده است: «اعضا سفید پوشیده‌اند تا حمایت خود از وظایف برنامه‌ریزی شده والدین، مراقبت پزشکی با قیمت مناسب، درآمد برابر، حقوق باروری و ... اعلام کنند.»

در فضای مجازی هم به این اتفاق واکنش‌های متفاوتی داده شد، نانسی پلوسی رهبر اقلیت ها در توئیترش نوشت: «امشب زنان دموکرات ما در حمایت از حقوق زنان سفید پوشیدند، در حالی که ترامپ این کار را انجام نمی‌دهد.»

البته برخی از زنان جمهوری خواه هم به سفید پوشیدن زنان دموکرات واکنش نشان دادند، کیتی مک موریس عضو جمهوری خواه کنگزه آمریکا در این رابطه گفت:«می دانید، فکر کنم این زمان مهمی است که همه با هم باشیم، معمولا وقتی یک رئیس جمهور انتخاب می شود، وحدتی در کشور رخ می دهد. اما این اتفاق در کشور ما نیافتاد و امیدوارم مردم امروز به پیام او گوش دهند و متحد شوند تا بتوانیم اقدامات مهمی که مردم از ما انتظار دارند را انجام دهیم.»

گفتنی است در طول تاریخ، سفید به عنوان رنگی برای جنبش‌های متفاوت زنان انتخاب شده است. هنگام انتخابات 2016 آمریکا هم جنبش پوشیدن لباس سفید برای رای دادن انتخاب شد و حتی روزی که کلینتون خود را به عنوان نماینده دموکرات‌ها معرفی کرد لباسی سفید پوشید.

بسیاری از زنان که با ترامپ مخالفند، بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری او به تظاهرات پرداخته اند و قرار است در ماه‌های آینده تظاهرات ها شدید‌تر هم بشود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین