|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۴۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
در جریان سفر رئیس جمهوری به استان البرز 995 میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافت که 4 برابر سرجمع اعتبارات یکساله جاری و عمرانی استان محسوب می شود و تا کنون نزدیک به 40 درصد از آن نیز تخصیص یافته است.
سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان البرز که 26 آبان ماه سال جاری صورت گرفت، دستاوردهای چشمگیری به دنبال داشت که همه شخصیت ها و صاحب نظران در این استان دراظهارنظرهای خود بر آن اذعان کردند.

در جریان سفر رئیس جمهوری به استان البرز 995 میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافت که 4 برابر سرجمع اعتبارات یکساله جاری و عمرانی استان محسوب می شود و تا کنون نزدیک به 40 درصد از آن نیز تخصیص یافته است.

رئیس جمهوری بار دیگر در 12 بهمن ماه سال جاری دومین سفر خود را به استان البرز انجام داد که در جریان آن نیز بسیاری از پروژه های موثر عمرانی افتتاح شد که این پروژه ها بیش از 10 هزار شغل برای البرزی ها ایجاد کرد.

شخصیت ها و صاحب نظران با اذعان به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به البرز، این سفر و مصوبات آن را نشانه اهتمام دولت به استان و باعث تحولات چشمگیر البرز دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تشکر و قدردانی از حضور پرشور مردم در استقبال از سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به البرزگفت که طرح های مفید و موثری دراین سفر به تصویب رسید.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه پس از سفر رییس جمهوری به البرز، گفت: از مسئولان و مردم که در آیین استقبال از رییس جمهوری حضور پرشوریافتند، تشکر دارم.

وی بیان داشت: طرح هایی که برای استان البرز مفید است در این سفر تصویب شد و امیدواریم همه آنها اجرایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز نیز گفت: در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به استان البرز با اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی استان البرز موافقت شد.

رحیم بنامولایی در سی و هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس با اشاره به گزارش سخنگوی دولت در خصوص تخصیص 68 درصدی تعهدات سفرهای استانی، گفت:‌ تخصیص 68 درصدی اعتبارات سفر به استان البرز این استان را متحول می کند.

محمد جواد کولیوند در حاشیه بازدید از بیمارستان مریم در جمع خبرنگاران دولت در طول سفرهای استانی 24 هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه های استانی متعهد شده است، گفت:‌ برای استان البرز در سفر اخیر رئیس جمهوری اعتبار 995 میلیارد تومانی مصوب شد و در صورتی که 68 درصد آن تخصیص پیدا کند نزدیک به 700 میلیارد تومان علاوه بر بودجه های استانی به استان البرز تزریق می شود.

کولیوند تصریح کرد: این اعتبار می تواند در حوزه های مختلف مثل درمان، آب، راه، کشاورزی، صنعت و.. تحول جدی ایجاد کند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان ودستاوردهای این سفر درحوزه بهداشت و درمان البرز، اظهار داشت: دراین سفر شاهد تصمیمات بسیار خوبی در این حوزه بودیم به نحوی که بیمارستان 160 تخت خوابی فردیس و بیمارستان کمالشهر را توانستیم به تصویب برسانیم.

وی با بیان اینکه از مجموع 995 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده در این سفر به استان البرز حدود 70 میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی این اعتبار که می توان کمک شایانی به بهداشت و درمان استان البرز داشته باشد، جذب شود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم کرج نیز گفت که باید در فضای وحدت بخش همراه با دولت به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری هرچه بیشتر به سمت توسعه پیش رفت.

این نماینده مجلس گفت: امروز در دولت یازدهم شرایط خوبی برای توسعه فراهم شده که هر چه بیشتر باید بهره ببریم.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با برکت توصیف کردن سفر رییس جمهوری به استان البرز گفت: همزمان با این سفر روزنه امید برای رفع بخش عمده ای از گره کور ترافیکی کلانشهر کرج گشوده شد.

حجت الله غلامرضایی با بیان اینکه البرز در استقبال باشکوه از رئیس جمهور از دیگر استان های کشور پیشی گرفت، گفت: مردم ولایتمدار صحنه هایی زیبا از همدلی و همزبانی مردم و مسئولان را خلق کردند.

وی ادامه داد: از برکات سفر روز گذشته رئیس جمهوری به استان البرز می توان به قول مساعد دولت برای تکمیل قطعه دوم اتوبان شهید همت تا اوایل سال آینده اشاره کرد که بی شک گره گشای مشکلات ترافیکی خواهد بود و ترددها بین تهران و کرج را ساماندهی می کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری همچنین برای گشایش فاز نخست آزادراه تهران - شمال تا اوایل سال آینده قول مساعد داد، خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم ماخوذه از سوی دولت تدبیر و امید اعتبار مناسبی برای تسریع در تکمیل پروژه مترو تخصیص یافت .

غلامرضایی گفت: با توجه به تاکید دکتر روحانی بر آغاز مجدد عملیات عمرانی در این پروژه ملی، بی شک مشکلات ایجاد شده در آینده ای نزدیک مرتفع خواهد شد و شاهد بکارگیری پیمانکار جدید برای ادامه کار می باشیم.

غلامرضایی بیان داشت: دولت برای تسهیل تردد مسافرین در بین تهران و کرج به 4 خطه کردن قطار شهری رای مثبت داد و این مهم تا پایان سال 95 محقق می شود؛ دکتر روحانی همچنین برای حمایت ویژه دولت از ابرپروژه بزرگراه شمالی قول مساعد داد و نکاتی را در این خصوص به استاندارمحترم البرز یادآورشد.

وی با قدردانی از رسانه های جمعی و گروهی که سفر رئیس جمهور به البرز را به خوبی پوشش دادند، عنوان کرد: از صاحبان قلم و اندیشه انتظار می رود که در خصوص تحقق مصوبات این سفر مطالبه گری لازم را داشته باشند تا با تخصیص اعتبارات وعده داده شده، شاهد حرکت پرسرعت قطار خدمت رسانی در استان نوپای البرز و کلانشهر کرج باشیم و بتوانیم پروژه های عمرانی و خدماتی در دست اقدام را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی بیان داشت: دولت تدبیر و امید از بدو روی کار آمدن تاکنون فضای مثبتی را برای ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان رقم زده است و در دروان پسابرجام نیز شاهد رشد سرمایه گذاری های خارجی در کشور به ویژه استان البرز می باشیم و امیدوارم که شهر کرج نیز موفق به همکاری با شرکت های مطرح بین المللی در راستای طراحی و اجرای ابرپروژه های عمرانی و ترافیکی گردد که این مهم در خصوص مترو از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس حزب اعتدال و توسعه استان البرز نیز گفت: دولت روحانی مورد مظلومیت قرار گرفته و دولت شهید رجایی را در اذهان تداعی می کند.

صلاح الدین دلشاد روز سه شنبه در نشست تجلیل از کمیته مردمی استقبال از سفر رئیس جمهوری در استانداری البرز افزود: با وجود کارهای بزرگی که در این دولت صورت گرفته آن چنان که باید و شاید این اقدامات برای مردم اطلاع رسانی نشده است.

وی ادامه داد:انتظار ما از مسئولان این است که در هر جایی که هستند خدمات دولت را به مردم بگویند.

دلشاد گفت:برجام کار کوچکی نبود اما مردم چیز زیادی از آن نمی دانند.

رئیس حزب اعتدال وتوسعه استان البرز گفت: دولتمردان که از برجام و نتایج آن به خوبی آگاه هستند باید آن را برای مردم بازگو و تبیین کنند.

وی افزود: بعد از برجام ، ایران هراسی تبدیل به ایران اعتمادی شد خیلی از کشورها برای سرمایه گذاری در ایران در نوبت هستند.

دلشاد افزود:این اقدامات و نتایج عملکرد دولت و برجام باید از طریق مسئولان و رسانه ها به مردم منعکس شود چرا که در غیر اینصورت واقعا در حق دولت ظلم شده است.

رئیس ستاد مردمی استقبال از رئیس حمهوری نیز گفت: استقبال مردم از طلایه داران تدبیر و امید ملت بزرگ ایران در سفر رئیس جمهوری به این استان بی نظیر بود.

استقبال البرزی ها از طلایه داران تدبیر و امید بی نظیر بود
سید علی میرباقری افزود: استقبال بی نظیر و با نشاط مردم البرز از طلایه داران تدبیر و امید در سفر هیئت دولت به این استان نشان داد که البرزی ها ، نماد برجسته و استوار پایمردی در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی اند.

وی اظهار کرد: مردم البرز نشان دادند که به رغم همه مشکلات و معضلاتی که در زندگی روزمره دارند، دریافته اند که همبستگی ملی و انسجام اجتماعی در دفاع از دولت باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برخواسته از رای مردم است خاطرنشان شد: البرزی ها با حضوری گرم در استقبال رئیس جمهوری ایران و هیئت همراه نشان دادند که تنها مسیر رفع نابسامانی و گرفتاری های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی کشور و استان همان حفظ همبستگی ملی و انسجام اجتماعی است.

میرباقری در ادامه به یک صدایی ملت ایران در این سفر مهم رئیس جمهوری به البرز پرداخت و اظهار کرد: البرزی ها به نمایندگی از ملت ایران بار دیگر ندای ایرانی - اسلامی بودن را در دفاع از نظام و دولت خدمتگزار را که هم دل و یکپارچه اند را سر دادند.

رئیس ستاد مردمی استقبال از رئیس جمهوری به البرز ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم این استان ادامه داد: انتظار دارم که غیرتمردی آحاد مردم ، ضرورت خدمتگزاری دولتمردان استانی و ملی را بیش از پیش به منصه ظهور برساند و آنچه که شایسته البرزی های عزتمند است به تدبیر دولت در استان همیشه سر افراز البرز اتفاق بیفتد.

رییس انجمن اسلامی معلمان البرز هم گفت: در این سفر به یادماندنی مردم حمایت خود را از دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه داخلی و بین المللی نیز اعلام کردند.

اتابکی بیان کرد: استقبال شایسته البرزی ها از دولت محبوب تدبیر و امید در ایران کوچک نشان داد که مردم از این دولت پشتیبانی می کند.

وی با اشاره به برکات ارزشمند سفر کاروان تدبیر و امید در آخرین سفر استانی رئیس جمهوری به البرز یادآور شد: دستاوردها و مصوبات این سفر بار دیگر بارقه امید را در دل مردم این استان به همراه داشت .

وی گفت: مردم قدر شناس البرز با استقبالی بی نظیر در آخرین سفر کاروان تدبیر و امید در سال 95 حماسه ای دیگر آفریدند که انتظار می رود دولت در راه خدمت به مردم فهیم و آگاه ایران با تلاش بیشتر برنامه هایش را پیش ببرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز اعلام کرد که سفر آبان ماه رئیس جمهوری به استان با دستاوردهای خوب زیست محیطی همراه بود.

حسین محمدی افزود: در این سفر رئیس جمهوری در جمع عموم مردم تاکید بر حفظ محیط زیست و تلاش دولت برای رفع آلودگی هوا داشتند که لازمه این استان است.

وی اضافه کرد: قبل از سفر رئیس جمهوری به البرز یک گروه کارشناسی از مرکز برای بررسی مشکلات زیست محیطی با حضور کارشناسان مراکز دانشگاهی، دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی نشست برگزار کرد.

وی گفت: در این نشست حدود 5 ساعته مسایل و مشکلات محیط زیست استان مورد بررسی قرار گرفت و خروجی این نشست که توسط مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری صورت گرفت به تصمیم دولت در سفر رئیس جمهوری خیلی کمک کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: علاوه بر این برای اولین بار بود که پیش از سفرکاروان تدبیر و امید با هماهنگی سازمان محیط زیست یک نشست در سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور رئیس این سازمان، معاون وزیر نیرو، استاندار البرز و معاونین او، مدیران دستگاه های صنعت و معدن، آبفا و آب منطقه ای، صنعت و معدن، مسئول سفرهای دولت و دیگر مسئولین کشوری برگزار شد.

وی اضافه کرد: مجموعه ی این نشست ها، گفت وگو ها و پیگیری های انجام شده در مورد آلودگی هوا و نحوه ی مدیریت فاضلاب ها تصمیم های خوبی گرفته شد که جزئیات آن در دستگاه های ذیربط مشهود است.

محمدی ادامه داد: از جمله این مصوبات تخصیص اعتباراتی برای بخش کشاورزی برای مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت و کشت گلخانه ای، تخصیص اعتباراتی برای مدیریت فاضلاب استان و فاضلاب های شهرک های صنعتی که بیانگر رویکرد زیست محیطی این سفر است.

وی گفت: تبیین مناسب مشکلات زیرساختی استان البرز در حوزه محیط زیست منجر به این تصمیمات شد علاوه بر آن به صورت مستقیم بودجه ای هم به بخش محیط زیست به میزان حدود 60 میلیارد ریال در 4 طرح برای اجرا در مدت 2 سال مصوب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز به تشریح بعضی از این طرح های مصوب پرداخت و افزود: یکی از این طرح ها ایجاد سیستم کنترل و پایش آلودگی هوا با اختصاص 10 میلیارد ریال است که بنا داریم با این بودجه که نیمی از آن در سال 95 تخصیص یافته، سیستم های سنجش کیفیت هوا را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: همچنین 10 میلیارد ریال برای اجرای طرح پایش فراگیر محیط زیست مصوب کرده اند که نیمی از آن اکنون تخصیص یافته و بناداریم با این بودجه تجهیزات آزمایشگاهی برای نظارت برای واحدهای تولیدی و صنعتی خریداری کنیم.

محمدی بیان داشت: برای حفاظت و پایش رودخانه های کرج نیز حدود 15 میلیارد ریال مصوب شده که 6 میلیارد آن تخصیص یافته و با این بودجه در نظر داریم مطالع و نیاز حق آبه محیط زیستی رودخانه کرج را تعیین کنیم و سیستم های پایش و نظارت بر منابع رودخانه کرج را ارتقاء دهیم.

این مسئول از دیگر طرح های مصوب سفر دولت تدبیر و امید را حفاظت از تنوع زیستی در استان دانست که حدود 10 میلیارد ریال نیز برای آن مصوب شده که نیمی از آن تخصیص یافته و این اعتبار را در نظر داریم در جهت اجرای برنامه های ظرفیت سازی و آگاه سازی جوامع محلی و خرید لوازم و تجهیزات محیط بانان و محیط بانی ها هزینه کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان البرز گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان 17 پروژه ورزشی به منظور توسعه و پیشرفت ورزش مصوب شد.
امیر غفرانی افزود: احداث سالن های چند منظوره و زمین فوتبال از جمله پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری به البرز است.

وی اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبار صد درصدی برای احداث این پروژه ها در تمام نقاط استان می توان نوید توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر ورزش استان را داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین