|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۴۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰
وزارت دفاع یمن برای اولین بار در این کشور از سه پهپاد شناسایی ساخته شده به نام های «رقیب»، «هدهد» و «راصد» و پهپاد جنگی ««قاصف1» رونمایی کرد.
 وزارت دفاع یمن برای اولین بار در این کشور از سه پهپاد شناسایی ساخته شده به نام های «رقیب»، «هدهد» و «راصد» و پهپاد جنگی ««قاصف1» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، اداره صنایع نظامی وزارت دفاع یمن روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، تولید هواپیماهای بدون سرنشین پس از آن صورت می گیرد که آزمایش آنها در میدان های جنگ موفقیت آمیز بوده است.

این بیانیه می افزاید: با توجه به این که کشور یمن هدف تجاوز و تحریم های ظالمانه قرار گرفت، همین امر موجب شد تا این وزارت خانه به برنامه های تجهیزات کلاسیک و سنتی، برنامه ساخت پهپاد نیز بیفزایید، اقدامی که به دست گروهی از مردان مخلص و مجاهد و با پشت سرگذاشتن همه مشکلات و موانع صورت گرفت و این افراد توانستند ضعف امکانات را پشت سر بگذارند.

وزارت دفاع یمن تصریح کرد:‌ امروز و پس از آن که ارتش و کمیته های مردمی از پهپادها در میدان های جنگی استفاده کرده اند، برای اولین بار اداره صنایع نظامی وزارت دفاع یمن در تاریخ خود از چهار هواپیمای بدون سرنشین رونمایی کرد.

این بیانیه می افزاید: اداره صنایع نظامی وزارت دفاع درصدد است تا برنامه ساخت پهپادها را توسعه دهد.

وزارت دفاع یمن در پایان افزود:‌ پهپادهایی که رونمایی شده اند،‌ شامل سه پهپاد شناسایی «هدهد»، «رقیب» و «راصد» و پهپاد جنگی «قاصف 1» می باشد.

ساخت پهپادهای ساخت یمن، موفقیت بسیار بزرگی برای این کشور به شمار می رود، چرا که این کشور بدون کمک گرفتن از کشوری خارجی، توانسته است به صورت مستقل و خودکفا به این اقدام مبادرت ورزد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین