|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۴۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور باعث شده است که گردشگران دو کشور در سفر به کشور دیگری از آرامش روحی خاصی برخوردار باشند که قرار شد تسهیلات بیشتری را برای گسترش گردشگران دو کشور در نظر گرفته شود تا گردشگران دو کشور بیشتر به کشورهای یکدیگر سفر کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه روند گسترش روابط اقتصادی میان ایران و اندونزی به گونه ای پیش می رود که در آینده ای نزدیک شاهد سه برابر شدن این روابط خواهیم بود، گفت: از چند ماه گذشته که روابط تجاری و اقتصادی با اندونزی بعد از تحریم ها رو به گسترش نهاده است تاکنون شاهد 25درصد افزایش بوده ایم.

به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در دیدار با دارمین ناسوتیون وزیر هماهنگی اقتصادی اندونزی با اشاره به سفر رئیس جمهوری کشورمان به اندونزی و همچنین سفر رئیس جمهوری اندونزی به تهران طی دوماه گذشته گفت: دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی بعد از وقفه ای طولانی در چند ماه گذشته در جاکارتا برگزار شد که بعد از آن رئیس جمهوری اندونزی به تهران آمدند و توافقات خوبی را انجام دادند که بر این اساس در چند ماه اخیر حجم روابط تجاری میان دو کشور 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اندونزی با بیان اینکه توافقات انجام شده و اسناد آماده شده این نوید را می دهد که حجم روابط اقتصادی دو کشور در مدت کوتاهی به سه برابر میزان کنونی یعنی چیزی حدود یک میلیارد و 200 هزار میلیون دلار برسد، تصریح کرد: در مورد امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی مذاکراتی انجام شده که در این زمینه کمیته ای که از قبل تشکیل شده که در حال آماده کردن این اسناد است. ضمن اینکه از وزیر صنعت اندونزی نیز دعوت کردیم در همین ارتباط به ایران بیاید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اظهار امیدواری نسبت به امضای توافقنامه ای میان مقامات بانکی ایران و اندونزی در سفر اخیر هیات اندونزیایی اظهار کرد: باتوجه به گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور باید در رابطه با همکاری های گمرکی نیز تسهیلاتی را دو طرف در نظر بگیرند.

بالاترین مقام مسئول حوزه ICT کشور از توافق در مورد گسترش همکاری ها در زمینه کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی میان دو کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: هرچه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی میان دو کشور فعالیت بیشتری داشته باشند می توانیم امیدوار بود که حجم روابط اقتصادی ایران با اندونزی گسترش پیدا می کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه اندونزی یکی از شرکا و مشتریان قدیمی ایران به شمار می رود که به دلیل تحریم ها فاصله ای میان همکاری های اقتصادی دو کشور رخ داده است، گفت: از چند ماه قبل در مورد فروش گاز مایع و نفت خام با اندونزی توافق کردیم به طوریکه یک میلیون بشکه نفت خام به شرکت ملی نفت اندونزی فروخته شد. ضمن اینکه هیات اندونزیایی فردا دیداری نیز با وزیر نفت کشورمان دارد.

واعظی با بیان اینکه شرکت ملی نفت اندونزی مایل به فعالیت در میادین نفتی آب تیمور و منصوری در جنوب ایران هستند، اظهار کرد: متقابلا اندونزی نیز از ایران درخواست کرد که ایران برای ساخت پالایشگاهی در اندونزی سرمایه گذاری کند.

وی امضای موافقتنامه سرمایه گذاری میان دو کشور را بسیار مثمر ثمر برای اطمینان خاطر سرمایه گذاران دو کشور دانست و افزود: علاوه بر آن برای ساخت نیروگاه های برق آبی در اندونزی توسط شرکت مپنا در مجموع به اندازه 5هزار مگاوات ساعت توافق انجام گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دعوت خود از وزیر بهداشت اندونزی برای حضور در ایران و انجام مذاکرات در زمینه توافق در زمینه حوزه های بهداشتی و دارویی اظهار کرد: ایران و اندونزی زمینه های خوبی برای همکاری در زمینه ارتباطات دارند که در ملاقاتی که در جاکارتا با وزیر ارتباطات اندونزی داشتم موضوعات خوبی مطرح شد و از ایشان برای سفر به تهران برای بازدید از دستاوردها و فعالیت های ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بخش خصوصی فعال در حوزه ICT دعوت کردم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید از انجام مذاکرات در زمینه هوا و فضا با مقامات اندونزیایی خبر داد و اظهار کرد: مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور باعث شده است که گردشگران دو کشور در سفر به کشور دیگری از آرامش روحی خاصی برخوردار باشند که قرار شد تسهیلات بیشتری را برای گسترش گردشگران دو کشور در نظر گرفته شود تا گردشگران دو کشور بیشتر به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

بنابه این گزارش، بر اساس ساختار دولت اندونزی وزاری اقتصادی این کشور زیرنظر و با هماهنگی وزیر هماهنگی های اقتصادی اندونزی فعالیت می کنند که باتوجه به گسترش روابط تجاری ایران و اندونزی، دارمین ناسوتیون وزیر هماهنگی های اقتصادی اندونزی مسوولیت کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور از طرف اندونزی را برعهده گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین