|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۴۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
برخي از آنان به سعيد جليلی و برخي به مهرداد بذرپاش گرایش دارند و اخيرا هم حميد بقايي را به عنوان كانديداي نزديك به احمدي‌نژاد معرفي كرده‌اند. به بيان ساده‌تر طيف اصولگرايان، چه طرفداران احمدي‌نژاد و چه اصولگرايان غيراحمدي‌نژادي، آن‌چنان دچار چنددستگي هستند كه به نظر نمي‌رسد به تصميم واحدي دست يابند.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام نوشت:

ازمدت‌ها قبل اصولگرايان درتلاش بودند نشستي بزرگ و سراسري درشهرآفتاب درجنوب تهران برپا كنند. هدف از اين نشست ‌كنگره‌اي سراسري با حضور تمامي نيروهاي اصولگرا بود. اصولگرايان درتمامي شهرهاي بزرگ وكوچك هفته‌ها كوشش كردند تا چهره‌هاي شاخص اصولگراي منطقه خود را درهمايش سراسري‌شان در روز پنجشنبه پنجم اسفندماه به تهران اعزام كنند. هدف از اين نشست سراسري اين بود كه دريك وضعيت دموكراتيك و در قالب يك مكانيزم مشخص همه اصولگرايان مشاركت كرده وچهره‌هايي را كه از نظر آنها مي‌توانند نماينده اصولگرايان باشند، برگزینند تا اصولگرايان شاخص‌كه بيشترين راي را كسب كرده‌اند، در نشست«شهرآفتاب»به تدريج از ميان خود در مراحل بعدي افرادي را انتخاب كنند و در نهايت يك يا چند نفر را به عنوان كانديداي اصولگرا به مردم معرفي كنند. اگرچه اصولگرايان سعي‌كردند غيرخودي‌ها را در آن جمع راه ندهند، اما اخبار جسته‌وگريخته كه از«كنگره اصولگرايان» به بيرون درز كرده، حكايت از عدم موفقيت اين گرد‌همايي دارد. نخستين اشكال در اين گردهمايي را حجت‌الاسلام ابراهیم رئيسي به وجود آورد، زماني كه نزديكان وي رسما اعلام كردند كه جناب ایشان در آن جمع حاضر نخواهند شد. برخي چهره‌هاي شاخص اين جريان نيز از حضور در«كنگره آفتاب» خودداري ورزيدند. شاخص‌ترين چهره اصولگرا كه حاضر نشد در شهرآفتاب حضور داشته باشد، علی‌لاريجاني بود. به نظر مي‌رسد بيشترين افرادي كه در اين نشست حاضر شدند، از طیف پايداري‌ها بودند. البته مهندس محمدرضا باهنر، دكترمحسن رضايي و محمدمهدي زاهدي نیز در اين جمع حضور داشتند، اگر چه حضور افرادي مانند باهنر با سكوت همراه بود. حسب مكانيزمي كه از قبل برنامه‌ريزي شده بود، قرار بود آن جمع ۳۰۰۰ نفري كه از سراسر كشور در شهر آفتاب دور هم جمع شده‌اند و به‌طبع مورد لطف و مرحمت شهردار تهران قرار گرفته بودند و امكانات در اختيار آنها گذاشته شده بود، جمعي ۵۰ نفره را انتخاب کنند و ۳۰ نفر به راي كنگره انتخاب شوند و۳۰۰۰ نفر به اين سي نفر راي دهند و با انتخاب ده نفر برگزيده نامزد يا نامزد‌هاي اصلي اصولگرايان در انتخابات ۹۶ تعيين شوند. هرچند عدم حضور و پذيرش آراي اين جمع از سوي حجت‌الاسلام رئيسي نخستين ضربه را به اين گردهمايي وارد کرد، اما ضربه مهم را حميد بقايي به اين جمع زد و با عدم به‌رسمیت شناختن آن، امضاي احمدي‌نژاد پاي تصميمات شهر آفتاب زير سوال رفت، اگرچه برخي از نزدیکان احمدي‌نژاد در آن جمع حضور داشتند. همايش شهر آفتاب بيشتر به همايش سايه شباهت داشت تا همايش آفتاب، زيرا منظور اصلي اصولگرايان كه رسيدن به وحدت بود، از اين همايش حاصل نشد. تنها طرفداران احمدي‌نژاد نيستند كه سر سازش با اصولگرايان ندارند، بلكه تمامي اصولگرايان درميان خود اختلافات عميقي دارند و درباره اينكه بر روي كدام نامزد به توافق برسند، به اجماع دست نيافتند. از سوي ديگر طرفداران احمدي‌نژاد هم دچار اختلاف و انشقاق هستند.

برخي از آنان به سعيد جليلی و برخي به مهرداد بذرپاش گرایش دارند و اخيرا هم حميد بقايي را به عنوان كانديداي نزديك به احمدي‌نژاد معرفي كرده‌اند. به بيان ساده‌تر طيف اصولگرايان، چه طرفداران احمدي‌نژاد و چه اصولگرايان غيراحمدي‌نژادي، آن‌چنان دچار چنددستگي هستند كه به نظر نمي‌رسد به تصميم واحدي دست يابند. واقعيت آن است كه جدا از مساله انشقاق، اصولگرايان با فقدان محبوبيت مواجه هستند. اگر اصولگرايان موفق شوند به نحوه معجزه‌آسايي به وحدت دست يابند مشكل عدم محبوبيت خود را نمي‌توانند حل كنند، همان‌طور كه درانتخابات مجلس دهم در اسفند سال‌گذشته شكست خوردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین