|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
نیمه‌شب ٢٩ مهر‌ سال ٨٩ بود که به مأموران کلانتری ١٣١ شهرری خبر یک جنایت رسید. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و برای بررسی موضوع راهی محل جنایت درحاشیه اتوبان شهید آوینی شدند. با حضور مأموران، آنها با جسد پسرجوانی روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو کشته شده بود. در ادامه مشخص شد که این پسر ٢٣ساله نیما نام دارد.
مرد قاچاقچی که درجریان معامله موادمخدر، پسرجوانی را به قتل رسانده بود، در دادگاه جنایی همدستش را به‌عنوان قاتل معرفی کرد. این درحالی است که همدست این مرد، درجریان تعقیب و گریز پلیسی کشته شده بود.

 نیمه‌شب ٢٩ مهر‌ سال ٨٩ بود که به مأموران کلانتری ١٣١ شهرری خبر یک جنایت رسید. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و برای بررسی موضوع راهی محل جنایت درحاشیه اتوبان شهید آوینی شدند. با حضور مأموران، آنها با جسد پسرجوانی روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو کشته شده بود. در ادامه مشخص شد که این پسر ٢٣ساله نیما نام دارد.

مأموران تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کردند که در ادامه یکی ازشاهدان به پلیس گفت: «نیمه‌شب بود که از حاشیه اتوبان رد می‌شدم. ناگهان دیدم که دونفر به جان قربانی افتاده‌اند و با چاقو و قمه او را می‌زنند. من از ترسم خودم را نشان ندادم، چون می‌دانستم که اگر مرا ببینند، مرا هم به قتل می‌رسانند. برای همین منتظر ماندم تا این‌که آنها پس از کشتن پسرجوان از محل جنایت متواری شدند.»

با این اظهارات، مأموران پلیس درمرحله بعدی تحقیقات خود دریافتند که قربانی در زمینه موادمخدر فعالیت زیادی داشته است. برای همین احتمال قتل درجریان خرید موادمخدر قوت گرفت و مأموران به چهره‌نگاری رایانه‌ای پرداختند. آنها در ادامه موفق به شناسایی یک متهم سابقه‌دار شدند که سه‌بار به اتهام سرقت و دوبار به اتهام خرید موادمخدر به زندان افتاده بود. بنابراین مخفیگاه این متهم به نام ‌هادی شناسایی و او ٧٩روز بعد از جنایت، درخیابان فداییان اسلام درحالی‌ که قصد فرار داشت، با چند شلیک هوایی بازداشت شد.

این مرد تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به جنایت به مأموران گفت: «من و یکی از دوستانم به نام چنگیز، با نیما در زمینه خریدوفروش موادمخدر در ارتباط بودیم، اما بعد از مدتی به اختلاف خوردیم. ما سر پول با هم مشکل داشتیم تا این‌که روز حادثه قرار گذاشتیم تا اختلافات‌مان را حل کنیم، اما وقتی سر قرار رفتیم، او با ما درگیر شد و ما هم مجبور شدیم با چاقو دست به این جنایت بزنیم.»
در ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری همدست این مرد آغاز شد و مأموران مخفیگاه او را در جنوب تهران پیدا کردند، اما زمانی که برای دستگیری‌اش به آنجا رفتند، او با دیدن مأموران پا به فرار گذاشت و حاضر به تسیلم نشد. مأموران نیز به تعقیب او پرداختند تا این‌که درنهایت درجریان تعقیب و گریز این مرد با شلیک گلوله کشته شد.

بنابراین پرونده‌ هادی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و‌ هادی به تنهایی پای میز محاکمه ایستاد. او به درخواست اولیای دم و حکم دادگاه به قصاص محکوم شد، اما این حکم به تأیید قضات دیوان ‌عالی کشور نرسید و آنها اعلام کردند؛ با توجه به مدرک‌های موجود ‌هادی باید با عنوان مباشرت درقتل محاکمه شود. بنابراین پرونده بار دیگر به دادگاه کیفری فرستاده شد و صبح دیروز هادی برای دومین‌بار درمقابل هیأت قضائی شعبه چهارم دادگاه کیفری ایستاد. درجلسه رسیدگی به این پرونده که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد، اولیای دم  تقاضای قصاص کردند. پس از آن متهم درجایگاه ایستاد و با متهم‌کردن همدست خود گفت: «من قتل را مرتکب نشدم. چنگیز بود که نیما را با چاقو کشت. اتفاقا من می‌خواستم به دعوای آنها پایان دهم، حتی یک ضربه چاقو هم به پشت سرم خورده شد. با این حال من بی‌گناهم و همدستم قاتل است.»

با این اظهارات درپایان جلسه هیأت قضائی وارد شور شدند تا رأی نهایی این پرونده را صادر کنند.

منبع:شهروند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین