|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۴۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، رخدادی در خور توجه برای به تصویر کشیدن توانایی‌های ملی سرزمین پهناوری است که فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و آموزه‌ها و باورهای دینی عنصر هویت‌بخش آن است.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به ششمین جشنواره مد و لباس گفت: جشنواره مد و لباس فجر رخدادی برای به تصویر کشیدن توانایی‌های ملی است.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدرضا صالحی امیری به شرح زیر است:

"پوشش"، به مثابه شأنی از شخصیت انسان و یکی از نیازهای قطعی آدمی، سابقه‌ای به قدمت شکل‌گیری تاریخ بشر و گستره‌ای به پهنای جغرافیای امروزی جهان هستی دارد. لباس به عنوان نمادی از نمادهای فرهنگی می‌تواند نمایشگر جایگاه یک ملت در میان سایر ملت‌ها بوده و همچون رسانه‌ای صامت اما زنده، پیام­ فرهنگی یک جامعه را در سراسر گیتی نشر دهد.

در نظر گرفتن جنبه‌های معنوی در لباس و پوشاک و توجه به عناصر زیبایی، تنوع، رنگ و آراستگی از ضروریات غیرقابل‌انکار این عرصه است و می‌توان "مد" را جلوه‌ای از سبک زندگی و لباس را همراه همیشگی تمدن و زندگی انسان دانست. این مهم مستلزم آن است که الگوی صحیح مصرف را به عنوان اصلی جدایی‌ناپذیر در چرخه سیاست‌گذاری تولید و توزیع و فرآیند شکل‌گیری کردارهای اجتماعی و کنش‌های فرهنگی مختلف مورد نظر قرار دهیم.

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، رخدادی در خور توجه برای به تصویر کشیدن توانایی‌های ملی سرزمین پهناوری است که فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و آموزه‌ها و باورهای دینی عنصر هویت‌بخش آن است. آنان که در این عرصه نقش‌آفرینی کرده و با هنر و دانش خود، توانسته‌اند ظرفیت‌های بومی و قومی را در سطوح بالاتر مطرح کنند و طراحان زبردستی که با قریحه خداداد به خلق آثار خلاقانه پرداخته‌اند و تولیدکنندگانی که با اعتماد و باور به داشته‌های داخلی از طراحی ایرانی حمایت کرده‌اند، سرمایه‌های فرهنگی و ارزشمندی هستند که این رویداد بزرگ را رقم زده‌اند.

از دست‌اندرکاران این جشنواره، که تلاش خود را برای برگزاری پرشکوه آن کار گرفته‌اند قدردانی می‌کنم و آرزومندم به یمن گشایش‌هایی که در عرصه اقتصادی پدید آمده، شاهد توجه بیشتر فعالان این صنعت که ظرفیت همراهی مؤثر با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و طرح اشتغال‌زایی دارند، باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین