|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
هم‌اکنون ایران دچار ابربحران‌هایی همانند آلودگی هوا، گردوغبار، آلودگی‌های آب، مدیریت پسماند در عرصه محیط‌زیست است که برای هرکدام از آنها نیازمند مدیریت و سرمایه‌گذاری و فناوری نوین هستیم.
 رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه محیط‌زیست ایران امروز با ابربحران‌هایی روبه‌رو است، به مشکلات گردوغبار در برخی از استان‌های ایران اشاره کرد و گفت: وجود گردوغبارها ناشی از تغییر اقلیم و ناامنی‌های منطقه است که خسارتش به کشور ما وارد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست که هم‌اکنون در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال برگزاری است، با بیان اینکه خرسندم که شانزدهمین دوره این نمایشگاه زمینه‌ای برای حضور فعالین عرصه محیط‌زیست و بخش‌خصوصی را فراهم کرده است، اظهار کرد: حضور بخش خصوصی و مردم در عرصه حفاظت محیط‌زیست کلید و رمز پیروزی دولت در این زمینه است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ایران دچار ابربحران‌هایی همانند آلودگی هوا، گردوغبار، آلودگی‌های آب، مدیریت پسماند در عرصه محیط‌زیست است که برای هرکدام از آنها نیازمند مدیریت و سرمایه‌گذاری و فناوری نوین هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به مبادلات بین‌المللی در این زمینه اضافه کرد: حفاظت از دریاها و جنگ علیه پسماندهایی که دریاها را آلوده می‌کنند، حفاظت از تنوع زیستی ایران موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. ایران از لحاظ تنوع زیستی جزو 20 کشور اول دنیا محسوب می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه این تنوع زیستی نیازمند حمایت و تلاش سازمان‌های مردم‌نهاد است، به نقش دولت در این زمینه اشاره و اضافه کرد: خدا را شاکریم که دولتی فعالیت می‌کند که موضوعات محیط‌زیست کشور برایش حائز اهمیت است و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه دستورات مناسبی را صادر و ابلاغ کردند. رئیس جمهور از ابتدای فعالیت خود تا به امروز محیط‌زیست را اولویت اصلی خود دانسته است.

به گفته وی، حدود 35 کشور در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست شرکت کردند و 50درصد از غرفه‌ها متعلق به عرصه بین‌الملل است.

وی در ادامه خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه که در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت، گفت: از شما و دولت متشکریم که زمینه را برای همکاری‌های بین‌المللی با توافق برجام به وجود آورده‌اید که این توافق‌ها شامل حوزه‌های محیط‌زیستی هم می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه مشکلات زیست‌محیطی امروز با فناوری‌های نوین جهانی برطرف می‌شود و برای این موضوع باید یک عزم و اراده جهانی وجود داشته باشد، عنوان کرد: امیدواریم کشورهای متعهد به برجام در این زمینه گام‌های موثرتری برداشته و به تعهدات خود عمل کنند و همچنین سازمان ملل برای کمک به مشکلات محیط‌زیستی ایران گام‌های جدی بردارد.

ابتکار تاکید کرد: مشکلاتی همانند گردوغبارکه امروز در کشور ما وجود دارد، ناشی از تغییر اقلیم و ناامنی منطقه است که خسارت آن بر کشور ما وارد شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین