تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
گام بعدی تحقیقات پس از کشف هیجان انگیز ناسا یعنی کشف سامانه ستاره ای با 7 سیاره زیست پذیر شبیه زمین، بررسی گازهای موجود در سیارات آن به ویژه گازهایی چون متان و اکسیژن برای اطمینان از احتمال وجود حیات در این سیارات است.

با کشف جدید ناسا خوش بینی ها درباره امکان و احتمال وجود حیات در نزدیکی زمین بسیار بیشتر از گذشته شده است.

خبر کشف جدید بازتاب گسترده ای در رسانه ها و در محافل علمی اختر شناسی داشته و دانشمندان با خوش بینی از پیمودن گام های بعدی برای بررسی امکان حیات در این سیارات تازه کشف شده، خبر می دهند.

"توماس زوربوکن" مدیر هیات مدیره ماموریت های علمی ناسا دیروز درباره کشف جدید گفته است:" این کشف جدید می تواند قطعه ای مهم از پازل پیدا کردن محیط قابل سکونت در کیهان باشد. یافتن پاسخ به این سوال که "آیا ما تنهاییم" یکی از اولویت ها و اهداف مهم علم است و پیدا کردن این همه سیاره در منطقه ای قابل سکونت در نزدیکی زمین یک گام قابل توجه به سمت آن هدف است."