|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۴۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
وزیر امور خارجه آلمان درباره اطاعت کورکورانه از آمریکا در مسئله افزایش بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو هشدار داد.
 وزیر امور خارجه آلمان درباره اطاعت کورکورانه از آمریکا در مسئله افزایش بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو هشدار داد.

به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه و معاون صدر اعظم آلمان در بحث ها درباره لزوم هزینه های دفاعی بالاتر کاملا از موضع مرکل فاصله گرفته و درباره اطاعت کورکورانه از آمریکا  در این بارههشدار داد.

گابریل درباره درخواست های واشنگتن برای بودجه دفاعی بالاتر شرکای ناتو گفت: اروپا اقدامات بیشتری برای امنیت خود انجام می دهد اما با قدرت تخمین نظری و نه با اطاعت کورکورانه در برابر آمریکا. امنیت یک سخت افزار نظامی نیست. در این جا به طور عمده مسئله جلوگیری از درگیری ها، ثبات کشورهای ضعیف، سیاست توسعه ای و کمک های انسان دوستانه مطرح است.

دولت جدید آمریکا تحت ریاست جمهوری "دونالد ترامپ"  از شرکای خود در ائتلاف نظامی ناتو خواسته است این مسئله را باز کنند که چگونه می خواهند به این هدف توافق شده دست یابند که دو درصد تولید ناخالص ملی خود را به هزینه های دفاعی اختصاص دهند.

گابریل بخصوص انتقاد شدیدی به "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان وارد کرده است و وی را ساده لوح نامید که مانند مرکل اعتقاد خود به افزایش بودجه دفاعی آلمان به اندازه دو درصد تولید ناخالص ملی را اعلام کرده است.

وی بخصوص در این باره هشدار داد که یک قدرت نظامی مانند آلمان در قلب اروپا در بین همسایگان خود ترس و نگرانی را تشدید کند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین