|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان از سفر رئیس جمهور این کشور طی ۱۵ اسفندماه جاری به تهران خبر داد.
 رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان از سفر رئیس جمهور این کشور طی ۱۵ اسفندماه جاری به تهران خبر داد.
 
محمود واعظی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: این سفر در ادامه توسعه همکاری های دوجانیه در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری و سیاسی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دو طرف علاقه مند به توسعه همکاریهای همه جانبه هستند تاکید کرد: سفر روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان طی دو سال اخیر  نشانگر این علاقه مندی است.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی دو کشور به لزوم  تحکیم مناسبات طرفین تاکید کرد، و بیان داشت: در سفر رئیس جمهور آذربایجان همچنین موضوعاتی نظیر مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و مسائل مشترک منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به موضوعات داخلی از جمله توسعه همه جانبه سیاست خارجی و تحریم های اعمال شده و ... عنوان کرد: بسیاری از هدف گذاری های دولت به دلیل محدودیت ها کند پیش می رود که تلاش می کنیم موانع برطرف و شاهد تسریع در اجرای  سیاست ها و هدف گداری های خود باشیم.

واعظی با بیان اینکه فکر می کردیم تحریم ها را سال اول برمی داریم ادامه داد: تحریم یک سال و یک ماه است برداشته شده و صادرات نفت افزایش یافته ضمن اینکه طی این مدت برای ۷۰۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی به توسعه مناطق روستایی و محروم به عنوان اولویت دولت در بخش توسعه اشاره کرد و بیان داشت: اگر همه تعهدات دولت قبل اجرا می شد تا ده سال نباید تعهد می دادیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین