|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
لیندا جکسون موثرترین زن انگلیسی در صنعت خودرو جهان و جزء یکصد زن برجسته انگلیسی در صنعت جهان و دریافت کننده جایزه برتر در حوزه مدیران اجرایی است .
همزمان با چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو که اواخر بهمن ماه سال جاری در تهران جریان داشت، مدیر عامل سیتروئن در مصاحبه اختصاصی به موضوع همکاری های سایپا و سیتروئن پرداخت و گفت: همکاری سیتروئن و سایپا راهبردی است و برای بلندمدت طراحی شده و این همکاری در استراتژی جامع شرکت پژو - سیتروئن جایگاه ویژه‌ای دارد.
 
 لیندا جکسون موثرترین زن انگلیسی در صنعت خودرو جهان و جزء یکصد زن برجسته انگلیسی در صنعت جهان و دریافت کننده جایزه برتر در حوزه مدیران اجرایی است .

لیندا جکسون، متولد کشور انگلیس و فارغ التحصیل مدیریت MBA از دانشگاه وارویک انگلیس می باشد. وی از سال 1977 تا 2004، پست های مختلف مدیریتی را در حوزه فروش و مالی در شرکت MG Rover انگلیس تجربه کرده است سپس به عنوان بازرس مالی گروه MG Rover مشغول به فعالیت شد. از سال 2005 با عنوان مدیر مالی سیتروئن انگلیس مشغول به فعالیت بوده است و در سال 2009،  به عنوان مدیر مالی سیتروئن فرانسه گردید. از 2010 تا 2014 به سمت مدیر عاملی (Managing director) سیتروئن انگلیس و ایرلند درآمد و از 2014 تاکنون، وی مدیرعامل (CEO) برند فرانسوی سیتروئن می باشد.

 همایش دو روزه صنعت خودرو فرصت مغتنمی بود تا سایپا نیوز گفت و گویی را با ایشان انجام دهد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که روند کلی قرارداد سایپا و سیتروئن بسیار کند است؛ با توجه به اینکه قرارداد پژو با ایران خودرو با سرعت بیشتری پیش رفت؛ این پرسش مطرح است که چرا روند قرارداد سایپا و سیتروئن به کندی پیش رفته است؟

سوال خوبی است! اما موضوع مهم آن است که دلیل خاصی وجود ندارد جز اینکه شرکت سیتروئن و سایپا در حال طی فرآیند مذاکرات خود به طور طبیعی هستند. زمان آغاز مذاکرات با سیتروئن متفاوت با پژو است. همه چیز به طور عادی پیش می‌رود و ما امیدوار هستیم که طی روزهای پایانی این فرآیند نهایی شود؛ براین اساس هیچ مساله خاصی وجود ندارد و کندی نیز مشاهده نمی‌شود.

 یکی از موضوعاتی که طی ماه‌های گذشته مطرح شد اینکه تفاهم‌نامه سایپا و سیتروئن به قرارداد تبدیل نشده است آیا چنین موضوعی صحت دارد؟

بسیار به نهایی شدن این قرارداد نزدیک هستیم.

 بسیاری از مردم ایران سیتروئن را با ژیان و زانتیا می‌شناسند. خودروهایی که در محدوده قیمتی پایینی قرار داشتند و از کیفیت بالایی نیز برخوردار بودند. به رغم آنکه بازار خودرو ایران بیشتر طالب خودروهای زیر 50 میلیون تومان است اما آنگونه که به نظر می‌رسد در قرارداد سیتروئن و سایپا تولید خودروهای بالای 50 میلیون تومان برنامه‌ریزی شده است؟ آیا شما برای محدوده قیمتی زیر 50 میلیون تومان برنامه‌ای دارید؟

تا به امروز خبری در خصوص محصولاتی که در ایران قرار هست تولید و عرضه کنیم را اعلام نکردیم.ما به طور دقیق و پیوسته در حال مطالعه بازار ایران هستیم وقطعاً با توجه به این بررسی سبد محصولات تکمیل خواهد شد.

یعنی تاکنون در مذاکرات خود با شرکت سایپا نیز مشخص نشده که چه محصولاتی قرار است در بازار ایران تولید شود؟

نوع محصولات برای ما مشخص شده است اما تاکنون در خصوص آنها اعلام رسمی صورت نگرفته است

اما سایپا برخی خودروها را معرفی کرده است؛ با توجه به خودروهایی که شرکت سایپا در خصوص آنها اطلاع‌رسانی کرده آیا باید پیش فرض قیمت را بالای 50 میلیون تومان بگذاریم؟

امروز قبل از هر چیز هدف اول سیتروئن این است که خودروهای به‌روز و با تکنولوژی بالا که در سایر بازارهای جهانی تولید و عرضه می‌شود را در ایران ارائه کنیم. برهمین اساس در حال مطالعه بازار و قیمت‌ها هستیم تا به نتایجی برسیم که احتمالا متفاوت از این پیش‌داوری شما خواهد بود. اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم.

 پس این احتمال وجود دارد که خودروهای زیر 50 میلیون تومان نیز در سبد محصولات شما و سایپا وجود داشته باشد؟

موضوع توجه به قیمت خودرو متناسب با توان خرید مشتریان یکی از موضوعاتی است که در سراسر دنیا وجود دارد. در همه دنیا یک سگمنت قیمتی وجود دارد که عمده تقاضای بازار در آن محدوده جا می‌گیرد. چون که در بسیاری  از کشورها با چنین موضوعاتی مواجه هستیم بنابراین برنامه‌ریزی مشخصی نیز برای آن مدنظر داریم. برنامه و هدف سیتروئن در ایران تولید خودرو با ساخت داخل بالغ بر 70 درصد است. ساخت داخل 70 درصد یعنی اینکه اگر ما بتوانیم مطالعاتی که در خصوص بازار ایران داریم را به خوبی انجام دهیم؛ قطعا به این هدف دست پیدا می‌کنیم. اما تا زمانی که این مطالعات به نتیجه نرسند نمی‌توان درباره آن پیش‌داوری کرد. اما ساخت داخل کردن خودروها می‌تواند چنین نتایجی را به دنبال داشته باشد.

نظر شما درباره همکاری با سایپا چیست و چه چشم‌اندازی را برای این همکاری می‌بینید؟

همکاری سیتروئن و سایپا راهبردی است و برای بلندمدت طراحی شده است. این همکاری در استراتژی جامع شرکت پژو-سیتروئن جای ویژه‌ای دارد و همانطور که ژان کریستوف کمار در صحبت‌های گذشته‌شان گفتند ما با سایپا یک پیوند 50 ساله داریم و کمتر شرکتی در دنیا وجود دارد که سیتروئن با آن پیوندی با چنین قدمتی را دارا باشد. بنابراین تلاش داریم که آن را توسعه دهیم.

با توجه به این که قرار است که در نیمه اول سال آینده یکی از محصولات مشترک سایپا و سیتروئن عرضه شود. این محصول چیست؟

با توجه به اینکه سیتروئن انحصاراً حق واردات خودروهای برند خود را به شرکت مشترک سایپا - سیتروئن داده است، توافق شد ، در سال 2018 اولین محصول سایپا کاشان علاوه بر محصولاتی که برنامه تولید آنها را در شرکت مشترک داریم به بازار عرضه شود. احتمال دارد که محصولی که شما از آن مطلع هستید، C4 باشد؛ اما موضوع مهم این است که C4 یک محصول وارداتی است و قرار نیست در ایران تولید شود. مایل هستیم که برای مدتی محصولاتی را که سایپا کاشان عرضه می‌کند را فعلا محرمانه نگه داریم. مطمئنا در آینده نزدیک درباره آنها اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد اما هنوز آن زمان فرا نرسیده است.

 یعنی این خودرو توسط سایپا وارد کشور خواهد شد؟

واردکننده خودرو C4 شرکت جوینت‌ونچر خواهد بود. فعالیت واردات و تولید در شبکه سایپا عرضه خواهد شد.

منبع:سایپانیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین