|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۴۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ گفت که قانون بودجه ۹۶ باید تا پیش از پایان سال ۹۵ به دولت ارجاع شود چراکه در غیر این صورت از ابتدای سال ۹۶ نمی‌تواند در بحث درآمد و هزینه‌ها اقدامی انجام دهد.
 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ گفت که قانون بودجه ۹۶ باید تا پیش از پایان سال ۹۵ به دولت ارجاع شود چراکه در غیر این صورت از ابتدای سال ۹۶ نمی‌تواند در بحث درآمد و هزینه‌ها اقدامی انجام دهد.

 محمدمهدی مفتح در جریان بررسی کلیات بودجه ۹۶ در جلسه علنی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه مجلس اظهار کرد: ما باید برنامه یک ساله کشور را از نظر مسائل مالی تنظیم کنیم و در همین راستا تلاش کردیم احکام و قوانین دائمی نقض نشود. ما لیست درآمدها را در لایحه بودجه سطر به سطر بررسی کردیم و نتیجه آن گزارشی است که تقدیم مجلس شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه درآمد استان ها در بودجه ۹۶ حداکثر ۲۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: ما جدول دولت را تعدیل کردیم و برخی استان هایی که رشد بالایی داشتند را به تعادل رساندیم اما نهایتا پیشنهادات نمایندگان در صحن علنی مجلس قابل اصلاح خواهد بود.

مفتح با بیان اینکه در بودجه ۹۶ به رشد اقتصادی، خروج از رکود، اسناد بالادستی، سیاست های کلی ابلاغی رهبری‌، چشم انداز بیست ساله و اقتصاد مقاومتی توجه شده است، افزود: همچنین توجه خوبی به حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان،‌ تقویت بودجه های عمرانی،‌ عدم تمرکز و همچنین درآمدهای پایین افراد محروم شده است.

وی با بیان اینکه بودجه های استانی در بودجه ۹۶ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، تصریح کرد: در رابطه با مالیات آن‌ها آنچه امسال وجود داشته هشتاد هزار میلیارد تومان محقق شده که ما 10 درصد به آن اضافه کردیم و همچنین ۵ درصد رشد اقتصادی و پنج درصد افزایش پوشش مالیاتی را پیش بینی کردیم که بر این اساس ۲۰ درصد افزایش در این حوزه اتفاق می افتد اما نرخ مالیات و فشار بر مودیان مالیاتی را افزایش نداده‌ایم بلکه معتقدیم کسانی که فرار مالیاتی دارند باید بیشتر در نظر گرفته شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ با تاکید بر ضرورت بودجه ریزی عملیاتی و توجه به بودجه نویسی بر مبنای عملکرد در عین حال گفت: ما باید تا پایان سال ۹۵ بودجه ۹۶ را تصویب کنیم و آن را به دولت برسانیم وگرنه از ابتدای سال ۹۶ دولت نمی تواند هیچ اقدامی در بخش درآمدی و هزینه ای انجام دهد لذا به کلیات بودجه رای دهید چرا که در تمامی موارد پیشنهادات نمایندگان قابل اعمال است و نهایتا آنچه قانون می‌شود مصوبات نمایندگان در صحن علنی خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین