|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
دونالد ترامپ نخستین ماه ریاست جمهورش اش را با دو قمار بزرگ نظامی در خاورمیانه و دریای چین جنوبی به پایان برد.
دونالد ترامپ نخستین ماه ریاست جمهورش اش را با دو قمار بزرگ نظامی در خاورمیانه و دریای چین جنوبی به پایان برد.

این وبسایت اسرائیلی در ادامه آورده است: در بامداد روز یکشنبه، 19 فوریه، نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که ناو جنگی کارل وینسون به همراه یک تیم ضربتی در حوزه آب های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی شروع به گشت زنی کرده است.

واشنگتن به طور علنی انتقال نیروهای هوایی و دریایی به دریای چین جنوبی و همچنین استقرار واحد نیروی جنگی MEC در خلیج عدن و دریای سرخ را اعلام کرده است.

 به نظر می آید این اقدام با این هدف صورت گرفته بود که در هنگام جدال نظامی ایران با امریکا یا کشورهای خلیج فارس از جمله عربستان، تهران به بستن تنگه هرمز دست بزند.  اما نیروهای امریکایی اکنون در موقعیتی قرار گرفته اند که بتوانند از مسدود سازی تنگه ی  مندب توسط ایران جلوگیری کنند.

هدف واحد ویژه MEC باز و ایمن نگه داشتن این ابراه استراتژیک است.  استقرار ناو کول از سوی امریکا در خلیج فارس و نزدیکی تنگه ی هرمز روز سوم فوریه اعلام شد، این رخداد چندین روز پس از حمله ی حوثی ها به کشتی جنگی سعودی در نزدیکی بندر الحدیده بود.

این گزارش درحالی منتشر می شود که دولت انقلابی یمن بارها اعلام کرده است که تنگه ی باب المندب را نخواهد بست و چنین گزارش هایی با هدف توجیه حضور امریکا در آن منطقه تنظیم می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین