|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۴۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۰
در این مقاله نتایجی که تحقیقات در مورد چگونگی مصرف چای برای این که بهترین تاثیر را در مقابله با بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و پارکینسون داشته باشند را مطالعه می کنید:
 در این مقاله نتایجی که تحقیقات در مورد چگونگی مصرف چای برای این که بهترین تاثیر را در مقابله با بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و پارکینسون داشته باشند را مطالعه می کنید:

نگاهی نزدیک تر به مواردی که تحقیقات در مورد فواید چای برای سلامتی می گویند: به گفته کاتلین زلمن مدیر تغذیه و سلامت و متخصص تغذیه در آتلانتا : ” خب تاثیر چای مثل تاثیر مواد مخدر نمی تواند درمان معجزه گری باشید ولی بی فایده هم نیست، به خصوص اگر چای را به صورت ساده و بدون اضافه کردن شکر، خامه یا شیر که مقدار زیادی کالری به آن اضافه می کنند، بنوشید. چای یک گلوله نقره برای مقابله با هر نوع بیماری نیست ولی تحقیقات نشان داده اند که چای می تواند در مقابل بیماریهای جدی از ما محافظت کرده و سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد. ”
در ادامه نتایجی که تحقیقات در مورد چگونگی مصرف چای برای این که بهترین تاثیر را در مقابله با بیماری ها داشته باشند را مطالعه می کنید:

سرطان
مطالعات به قطعیت نشان نداده اند که نوشیدن چای از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند یا به خودی خود با سرطان مقابله می کند ولی می تواند در مبارزه با سلولهای سرطانی مفید باشد. به خصوص چای سبز برای مقابله با سلولهای سرطانی تاثیر بسزایی دارد زیرا حاوی سطوح بالای پلی فنول، آنتی اکسیدان های موجود در گیاهان کاملیا سینسیس (از برگ‌های این گیاه چای درست می‌کنند) Camellia sinensis plants است که در تهیه انواع چای سبز، سیاه و سفید استفاده می شود.
آنتی اکسیدان ها – مواد شیمیایی که رادیکالهای آزاد را خنثی کرده و از ایجاد آسیب توسط آنها جلوگیری می کنند – در جلوگیری به آسیب رساندن رادیکالهای آزاد که در پیشرفت سرطان موثرند کمک می کند. کریس دی آدامو مدیر تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند میگوید : ” برخی از مطالعات آزمایشگاهی و مطالعات مبتنی بر جمعیت نشان میدهد که چای می تواند در مقابله با سرطان موثر باشد اما مطالعات بالینی بیشتری مورد نیاز است. ”
در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ محققان مرکز غذاهای گیاهی و قارچها برای سلامت دانشگاه ایالتی پن دریافتند که نوشیدن چای سبز می تواند به از بین بردن سلولهای عامل سرطان دهان کمک کنند. و در تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ مجله PLOS One منتشر شد یکی از مواد تشکیل دهنده زنجبیل هنگامی که ریشه زنجبیل خشک شده یا پخته م یشود روی از بین بردن سلولهای سرطان سینه تاثیر دارد بدون این که به سایر سلولهای غیر سرطانی آسیبی برساند.
محصول زنجبیل تاثیر بیشتری از تاکسول Taxol که یک داروی ضد سرطان است در مبارزه با سلولهای سرطانی داشته است. با این حال این یافته پیشنهاد نمی کند که زنجبیل می تواند در جلوگیری یا درمان سرطان موثر باشد بلکه نتایج بدست آمده دلگرم کننده است.

بیماری پارکینسون (فلج مرتعش)
اگر می خواهید علایم بیماری پارکینسون را به تاخیر بیندازید چای می تواند در این کار به شما کمک کند. تخقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ در مجله علوم اعصاب منتشر شده نشان می دهد که هر دو چای سبز و سیاه می تواند اثرات اختلال جنبشی را کاهش دهد. تجزیه و تحلیل های انجام شده نشان دادند که نوشیدن بیش از ۳ فنجان چای روزانه علایم پارکینسون را بیش از ۷ سال در ۲۸۷ نفر به تاخیر انداخته است.

دیابت نوع ۲
افراد مبتلا به دیابت باید مراقب چیزهایی که مصرف می کنند باشند. ولی بهتر است وقتی نوبت به مصرف چای سبز می رسد این عادت خود را کنار بگذارند. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ در مجله متابولیسم و دیابت منتشر شد نشان داد ژاپنی هایی که روزانه ۶ فنجان چای سبز مصرف می کردند نسب به افرادی که کمتر از ۱ فنجان در هفته چای می نوشیدند، ۳۳ درصد احتمال ابتلایشان به دیابت نوع ۲ کمتر بوده است. آنتی اکسیدان های چای سبز با مسدود کردن جذب گلوکز معمولی در بافت های بدن سطح گلوکز را کاهش می دهند.

افسردگی
نوشیدن چای افسردگی را درمان نمی کند ولی خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ در مجله پزشکی نیوزیلند و استرالیا منتشر شد نشان داد نوشیدن ۳ فنجان چای روزانه ۳۷ درصد احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد. یافته های محققان بر اساس ۱۱ مطالعه بر روی بیش از ۲۲۸۰۰ شرکت کننده ثبت شده است.
به گفته دکتر کلی کاسپر استادیار زنان و زایمان در دانشگاه ایندیانا : عطری که از بعضی چای ها به مشام می رسد می تواند احساس بهتری به افراد بدهد. اون به بیمارانش نوشیدن چای را توصیه می کند زیرا چای اثر آرام بخش داشته و باعث بهبود روحیه می شود.

بیماری های تنفسی
به گفته دکتر پاتریک فراتلون متخصص قلب در نیویورک: بسیاری از تولیدکنندگان چای روی بسته بندی های خود عنوان می کنند که این محصول برای تنفس مفید است اما چای نمی تواند آسم یا سایر بیماریهای تنفسی از قبیل برونشیت را درمان کند ولی می تواند در کاهش علایمشان کمک کننده باشد. برخی چای ها مانند چای گزنه – که از گیاهی که در مناطق معتدل سراسر جهان رشد می کند، گیاهش کوچک، توخالی و سوزنی است –دارای خواص ضد التهابی است که می تواند در مبارزه با آلرژی هایی که به ریه آسیب می رساند موثر باشد به علاوه اگر یک برش لیمو را به چایتان اضافه کنید کیفیت ضد التهابی آنرا افزایش داده و باعث می شود که تاثیر بیشتری در مبارزه با بیماری های تنفسی داشته و در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر گذارتر باشد.

اختلالات گوارشی
به گفته زلمن: چای یا دمنوش های گیاهی از قبیل بابونه، نعنا، زنجبیل و رازیانه به تقویت دستگاه گوارش و تسکین ناراحتی معده کمک می کنند. فایده اصلی این دمنوش ها احساسی است که نسبت به شرایط سایر روشهای درمانی به شما می بخشند. وقتی احساس خوبی در معده ندارید مصرف دمنوش های گیاهی از آن جا که بسیار زودهضم هستند به شدت توصیه می شود. این دمنوش ها اثر جادویی ندارند ولی تسکین دهنده اند. زلمن زمانی که به عنوان متخصص تغذیه کودکان مشغول به کار بود نوشیدن دمنوش را برای کودکانی که مشکل هضم غذا و نوشیدنی داشتند، توصیه می کرد.
بعضی دمنوش های گیاهی به طور خاص از سیستم عصبی حمایت می کنند – محصولات گیاهی که اغلب برای آرامش دستگاه گوارش افراد و سایر خواص درمانیشان شناخته شده هستند. به گفته فراتلون بعضی دمنوش ها برای سیستم عصبی مفیدند مثل بابونه و بادرنجبویه ” با کمک به حفظ سلامت کلی بدن ، عمل هضم را بهبود می بخشند. ”

پیدا کردن بهترین چای برای شما
اگر شما یک چای خور حرفه ای نیستید و هر از گاهی چای می نوشید در ادامه ۳ راهکاری که کارشناسان توصیه کرده اند را مد نظر بگیرید :

انواع مختلف چای را امتحان کنید
صدها نوع چای در بازار وجود دارد و اگر طعم های متفاوت را تجربه کنید به احتمال زیاد می تواند طعم دلخواهتان را پیدا کنید. به گفته زلمن ” مهم نیست که یک خوراکی چقدر برایتان مفید باشد ؛ اگر طعمش را دوست نداشته باشید مصرفش نمی کنید . اگر چای های بدون کافئین را ترجیح می دهد پیشنهاد می کنم از دمنوش های خوش طعم گیاهی استفاده کنید که از پوست، برگ، گل، جوانه و میوه های گیاهان ساخته شده اند. ” من فکر می کنم که دمنوش نعنا فوق العاده است و طعم دلچسبی دارند. حلقه کردن دستهایم دور فنجان یک دمنوش گیاهی واقعا برای من آرامش بخش است. ”

دمنوش ارگانیک بخرید
فرتلون پیشنهاد می کند که سعی کنید دمنوش ارگانیک بخرید چرا که فاقد آفت کش بوده و به طور معمول با آب بدون سم کشت شده اند.

مراقب خرید چای هایی که محصول کشورهایی مثل چین و نیجریه است باشید زیرا ممکن است در خاک های حاوی فلزان سنگین و سایر مواد معدنی کشت شده باشند. روی بسته بندی چای های ارگانیک معمولا ذکر شده که محصول چه کشوری هستند. او توصیه میکند سایت ConsumerLab.com را قبل از خرید چای ارگانیک چک کنید. در این سایت مصرف کننده هشدارهایی در مورد چای های تولید شده در سراسر جهان منتشر می کنند.

از حس بویایی خود استفاده کنید
بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی ارگانیک انواع مختلفی چای دارند و بعضی فروشگاهها فقط یک نوع چای می فروشند. انواع مختلف را بو بکشید و ببیند کدام بود به مذاقتان خوش می آید. به توصیه کاسپر ” اگر از بویش خوشتان بیاید به احتمال زیاد از طعمش استقبال خواهید کرد. "
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین