|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
واکنش ایران به اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک ترکیه: آنها باید بدانند که بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه مقصری جز آنها و برخی دیگر از کشورهای متوهم ندارد؛ و لذا نباید و نمی‌توانند با اتهام زدن به دیگران از گرداب خودساخته رهایی یابند.
 وزیر امور خارجه ترکیه، در اجلاس امنیتی مونیخ به طرح اظهاراتی غیرسازنده علیه ایران پرداخت و اتهاماتی علیه تهران مطرح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»،«مولود چاووش اوغلو» در اظهارات خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، مدعی شد: سیاست طائفه‌گری ایران، متاسفانه موجب بی‌ثباتی در بسیاری از کشورهای منطقه همچون بحرین و عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس شده است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران می‌خواهد عراق و سوریه را تبدیل به دو حکومت شیعی دیگر کند و این خطر واقعی است و ما باید ایران را مجبور کنیم تا دست از مطامع خود بردارد.

واکنش ایران به اظهارات غیرسازنده «چاووش اوغلو» در مونیخ

وزارت خارجه ایران، اظهارات وزیر خارجه ترکیه در اجلاس امنیتی مونیخ را غیرسازنده اعلام کرد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان غیرسازنده وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار کرد: کسانی که در سودای خام بازگشت به امپراطوری‌اند و به اقدامات مداخله‌گرایانه، غیرقانونی و غیرمشروع و حمایت از گروه‌های تروریستی دست زده و موجب خون‌ریزی و افزایش تنش و بی‌ثباتی در منطقه می‌شوند، نمی‌توانند با فرافکنی از زیر بار مسئوولیت چنین اقداماتی شانه خالی کنند.

قاسمی افزود: آنها باید بدانند که بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه مقصری جز آنها و برخی دیگر از کشورهای متوهم ندارد؛ و لذا نباید و نمی‌توانند با اتهام زدن به دیگران از گرداب خودساخته رهایی یابند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر حفظ ثبات و امنیت تمامی کشورها و همسایگان قرار داشته و دارد؛ نقش و سیاستی که مورد اذعان بسیاری از دولت‌ها و ملت‌های منصف در منطقه و جهان قرار گرفته و با استقبال آنان مواجه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین