|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کلاهی دیگر بر سر فوتبال باشگاهی ایران
کد خبر: ۱۴۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
صبح امروز خبر یک رسانه عربستانی درباره فروش سهم بلیت های تیم پرسپولیس به طرفداران الهلال عربستان در مسقط توجه ها را به خود جلب کرد.
 صبح امروز خبر یک رسانه عربستانی درباره فروش سهم بلیت های تیم پرسپولیس به طرفداران الهلال عربستان در مسقط توجه ها را به خود جلب کرد.

یک رسانه عربستانی مدعی شد یک سرمایه گذار عمانی تمام بلیت های الهلالی ها را برای بازی مقابل پرسپولیس با ۴ برابر قیمت سابق در مسقط خریداری کرده است.

در یکی دو روز گذشته درباره توریع و فروش بلیت های این بازی حساس اخبار زیادی منتشر شده که اولین خبر درباره ۵ برابر شدن قیمت بلیت ها از طرف پرسپولیس بود. در خبری که امروز منتشر شد، قیمت بلیت ۱۰ ریال عربستان یعنی ۱۰ هزار تومان بوده اما قیمت این بلیت برای ایرانی ها، ۵۰ ریال یا ۵۰ هزار تومان شده است. پرسپولیس در این بازی میزبان است پس سهم فروش بلیت بیشتر به پرسپولیس می رسد. دیروز باشگاه الهلال اعلام کرده بود که ۱۳ هزار سکو از ۳۴ هزار سکوی ورزشگاه سلطان قابوس را به عربستانی ها اختصاص می دهد. سوال اول این است که آیا طرفداران ایرانی پرسپولیس می توانند ۲۱ هزار سکو را پر کنند؟ مسلما چنین اتفاقی نمی تواند بیفتد. ضمن اینکه ایرانی ها هم نمی توانند با این تعداد در مسقط حاضر شوند. اگر یک سوم ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به عربستانی ها اختصاصی داده شده، سهم این ماجرا ۳۵ درصد می شود. این در حالی است که تیم میهمان بر اساس قوانین AFC تنها باید چیزی ۸ درصد سکوها را در اختیار داشته باشد و فقط در صورت موافقت تیم میزبان می توانند سهم تیم مقابل را خریداری کنند و سهم بلیت بیشتری بگیرند.

در خبر روزنامه الریاضیه عربستان نوشته شده که یک سرمایه گذار عمانی بلیت های بازی الهلال با پرسپولیس را یک جا خریداری کرده است و می خواهد با قیمت ۵ برابر شده بلیت ها را در میان هواداران توزیع کند. البته ادعای اینی روزنامه عربستانی هم عجیب است. این روزنامه گفته پرسپولیس بلیت بازی را به قیمت ۲۰ ریال عمان یا همان ۲۰۰ هزارتومان به یک سرمایه گذار عمانی فروخته است و پرسپولیس هم ۲۶ هزار جایگاه در ورزشگاه در اختیار دارد. اگر چنین باشد و بر اساس ادعای رسانه عربستانی، پرسپولیس ۱۳ هزار بلیت را بر اساس اعلامی که باشگاه الهلال کرده به عربستانی ها فروخته باشند باید دو میلیارد و ششصد میلیون تومان نصیب پرسپولیسی ها شود. اما آیا این اتفاق افتاده است؟ گمانه زنی ها از بسیار پایین تری صحبت می کنند.

وقتی طاهری تکذیب کرد
در حالیکه امروز روزنامه الریاضیه عربستان خبر را منتشر کرد و در رسانه های ایران هم بازتاب داشت، خبرگزاری ایسنا ماجرای دیگری را مطرح کرد. اینکه پرسپولیس در قبال دریافت فقط ۲۵۰ میلیون تومان بلیت‌های دیدار تیمش برابر الهلال را به یک شیخ عمانی فروخته است! طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس خبر را تکذیب کرده وگفته است:« این خبر کذب است. چرا باید چنین کاری را کنیم؟ ما در عمان کارهای اجرایی فروش بلیت را به یک ایرانی دادیم تا بلیت‌ها را به ایرانیان مقیم این کشور بفروشد. آن فرد هم ایرانی است و ما هم قرار نیست که ۲۵۰ میلیون تومان بگیریم.» البته مسلما طاهری می داند که یک فرد نمی تواند فروشنده بلیت باشد و مطمئنا یک شرکت حالا فروش این بلیت ها را بر عهده گرفته است.

یک روایت دیگر
خبرهایی که به سایت نود رسیده نشان می دهد که یک شرکت ایرانی-عمانی در حال حاضر در کار فروش بلیت های بازی پرسپولیس – الهلال است. شرکتی که البته فقط به بازی پرسپولیس و الهلال بسنده نمی کند و فروش بلیت بازیهای ذوب آهن که در مسقط مقابل عربستانی ها بازی دارد را هم برعهده گرفته است. شرکتی که در یکی از بازیهای مهم فوتبال ایران (خرداد امسال برگزار شد) روی پیراهن یکی از چهار نماینده ایران قرار داشت و تبلیغ شد، کارهای فروش بلیت و حتی اسکان تماشاگران و تیم ها و دیگر مسایل را انجام می دهد.خبرها حاکی از آن است که در یکی دو هفته گذشته یک تیم چهار نفره از طرف باشگاه پرسپولیس به مسقط رفته اند و در ازای پرداخت هزینه های پرسپولیس قراردادی با این شرکت بسته شده که آپشن های ویژه ای برای شرکت ایرانی- عمان داشته است.

یکی از این آپشن ها، حق بلیت فروشی در ورزشگاه سلطان قابوس است. گفته می شود ترکاشوند با موافقت طاهری چنین قراردادی بسته است. اگر چنین قراردادی که ایسنا هم رقم آن را فاش کرده، درست باشد سر پرسپولیس کلاه بزرگی رفته است.چرا که طرفداران الهلال خیلی راحت ورزشگاه را پر می کنند و حتی می توانند زمینی هم به مسقط سفر کنند. هر چند معمولا عربها، مشکلی برای گرفتن پرواز هم ندارند. این شرکت با دادن هزینه پرسپولیس و احتمالا باشگاههای دیگر(هدف این شرکت است) سود مالی هنگفتی می کند و می تواند یک برد با ارزش مالی بدست بیاورد. دلیل هم ساده است. اینکه ورزشگاه سلطان قابوس به راحتی توسط عربها پر می شود و این شرکت چندین برابر هزینه ای که مثلا برای پرسپولیس می کند، سود می کند.

پرسپولیس باید شفاف سازی کند
در هر حال پرسپولیس باید درباره قرارداد با این شرکت شفاف سازی کند. چرا که از قرار معلوم، پرسپولیس اجازه برگزاری بازیهای خودش در عمان به این شرکت واگذار کرده است. در این فضا مصاحبه دو خطی طاهری مطمئنا کافی نیست. همین قرارداد با ذوب آهن هم بسته شده اما ظاهرا نصف هزینه داده شده است. باشگاه استقلال خوزستان و استقلال تهران هم هنوز با این شرکت به توافق نرسیده اند اما مذاکرات همچنان ادامه دارد. شرکتی که در حوزه استیل کارمی کند و کاملا صنعتی است هدفش این است که همه کارهای چهار باشگاه را در مسقط عمان انجام دهد. حتی شنیده شده که این شرکت کارهای منطقه ای فروش آهن یک کارخانه ایرانی را در عمان انجام می دهد که همین ماجرا را عجیب تر هم کرده است.

۱۶۰۰۰ بلیت دیگر را فروختند
حالا خبر رسیده که ۱۶۰۰۰ بلیت ۷۵ هزار تومانی هم توسط این شرکت به فروش رفته است. یعنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان از این ماجرا بدست آمده و این در حالی است که گفته می شود پرسپولیس ۲۰ درصد از سهم بلیت فروش را برمی دارد و ۸۰ درصد به این شرکت ایرانی – عمانی می رسد. ماجرایی عجیب که باید منتظر شفاف سازی باشگاه پرسپولیس البته بر اساس اسناد و مدارک ماند.

منبع : نود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین