|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۴۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رای اکثریت نمایندگان مردم به ادامه وزارت آقای آخوندی نشانگر نگاه کارشناسی و مدبرانه مجلس است.
 معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رای اکثریت نمایندگان مردم به ادامه وزارت آقای آخوندی نشانگر نگاه کارشناسی و مدبرانه مجلس است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره جلسه امروز استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت: من به نوبه خودم از نمایندگان مجلس بویژه موافقان و مخالفان استیضاح وزیر راه و شهرسازی کمال تشکر را دارم که بحث های مهم و خوبی را در جریان استیضاح مطرح کردند و باعث شدند که افکار عمومی در جریان عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه های مختلف و همچنین کمبودها و مشکلات این وزارتخانه مهم و زیربنایی قرار بگیرند.

وی افزود: تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و قطعا استفاده مناسب از این حقوق و دخالت ندادن مسائل سیاسی و جناحی در امور نظارتی باعث بهبود امور و رفع مسائل و مشکلات احتمالی می شود. این حقوق نظارتی طبیعتا برای حل مشکلات مردم است و اکثر نمایندگان نیز از این حق قانونی خود بصورت کارشناسی و غیرسیاسی و غیرجناحی استفاده می کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: به نظر من اگر از حق مهمی مثل استیضاح برای پیشبرد اهداف سیاسی و جناحی استفاده شود، به مرور کارایی خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند برای حل مشکلات مردم و اصلاح واقعی امور موثر باشد.

امیری بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بویژه اعضای کمیسیون عمران طی ماه های گذشته و پس از حادثه تلخ تصادم دو قطار در سمنان که بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، بصورت منطقی و کارشناسی موضوع را پیگیری کردند و گزارش خود را نیز منتشر کردند که در آن تاکید شده بود، خطای انسانی در محل باعث بروز این فاجعه شده است.

وی افزود: در هفته های گذشته متاسفانه مطالب نادرست زیادی درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی و همچنین در مورد شخص آخوندی و بستگان وی در فضای مجازی و برخی رسانه ها منتشر شده بود که برخی از آنها در جلسه امروز مجلس هم مطرح شد ولی خوشبختانه توضیحات وزیر در مورد عملکرد بخش های مختلف وزارتخانه راه و شهرسازی، اکثریت نمایندگان را قانع کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: این جلسه در واقع فرصتی فراهم کرد تا به برخی مطالب نادرست مطرح شده در محضر نمایندگان ملت و افکار عمومی پاسخ داده شود و بسیاری از شبهات برطرف شود.

امیری بار دیگر از همه نمایندگان مجلس بویژه رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس برای مدیریت مناسب جلسه استیضاح و اعضای فراکسیون های مختلف به خاطر طرح بحث های گوناگون در موافقت و مخالفت با استیضاح قدردانی کرد.

وی از آقای آخوندی به عنوان یکی از وزیران با تجربه و فعال یاد کرد که بخش های وسیع و حساسی را مدیریت می کند و برای وی در ادامه این مسئولیت سنگین آرزوی موفقیت کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین رای اعتماد مجدد مجلس به آخوندی را در آستانه سال نو خبر خوبی برای مردم توصیف کرد و گفت: طی هفته های پیش رو میلیون ها نفر از هموطنان ما با استفاده از امکانات جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی مسافرت خواهند کرد که ثبات مدیریت در وزارت راه و شهرسازی قطعا می تواند به تسهیل سفرهای نوروزی کمک کند و موجبات آرامش خاطر مردم را فراهم آورد.

امیری تعامل و همدلی میان دولت و مجلس را برای بهبود امور کشور ضروری خواند و افزود: اگر تعامل و اعتماد میان دولت و مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات کشور به آسانی قابل حل است.

وی تاکید کرد: رای اکثریت نمایندگان مردم به ادامه وزارت آقای آخوندی نشانگر نگاه کارشناسی و مدبرانه مجلس است.

در جلسه علنی امروز یکشنبه، نمایندگان مجلس پس از بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ۱۷۶ رای در مخالفت با استیضاح، ۷۴ رای در موافقت با استیضاح و ۵ رای ممتنع مجددا به وزیر راه و شهرسازی رای اعتماد دادند. ۲۵۵ نفر از نمایندگان در جلسه رای گیری که عصر یکشنبه برگزار شد، حضور داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین