|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خداوند پوزه آمریکایی‌ها را که ادعای قدرت می‌کردند در صحرای طبس به خاک مالید و اگر امروز رئیس‌جمهور جدید آمریکا مقداری عقل تاریخی داشته باشد و به گذشته نگاهی بیاندازد، دیگر این مزخرفاتی را که در مورد ایران به زبان می‌آورد نخواهد گفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خداوند پوزه آمریکایی‌ها را که ادعای قدرت می‌کردند در صحرای طبس به خاک مالید و اگر امروز رئیس‌جمهور جدید آمریکا مقداری عقل تاریخی داشته باشد و به گذشته نگاهی بیاندازد، دیگر این مزخرفاتی را که در مورد ایران به زبان می‌آورد نخواهد گفت.

سید مصطفی میرسلیم در جمع مردم منطقه علی آباد کتول در استان گلستان راه‌های خروج از بن بست‌هایی که برای ما ایجاد می‌کنند را روشن و شفاف دانست و تاکید کرد: تحریم‌ها درمقابل عظمت کاری که رهبر انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی کرده‌اند، چیزی به حساب نمی‌آیند. رهبری مقوله اقتصاد مقاومتی را ۱۵ سال است که پیگیری و مطالبه می‌کنند.

به گزارش نامه نیوز، وی همچنین افزود: اگر مسئولان و مجریان کشور سیاست‌های رهبر انقلاب را به درستی اجرا می‌کردند، تحریم‌ها هیچ اثری نمی‌توانست بر ما بگذارد. اگر تحریم‌ها برای ما مشکل ساز شد، به علت این بود که سیاست‌های رهبری را عملی نساختیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی را امری امکانپذیر دانست و گفت: نباید تحت تاثیر حرف دیگران قرار بگیریم که می‌گویند این سیاست‌ها قابلیت اجرایی ندارند. ما ۱۵ سال پیش همین سیاست‎‌ها را در برخی حوزه‌ها پیاده کردیم و به توفیقات فراوانی رسیدیم.

میرسلیم گفت: امروز دولت باید با مردم صادقانه رفتار کند و با بیان مشکلات موجود، ملت را برای حل آن به میدان بیاورد. اگر دولت مشکلات را بیان نکند باعث تجمیع آنها می شود و سپس نارضایتی عمومی به بار خواهد آورد.

دشمن با اختلاف و تفرقه به ما ضربه وارد می‌کند

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مشکلات و مصائب هرچه باشد با یاری خداوند به توفیق و نجات خواهد رسید، اظهار کرد: این توفیقات با امید مومنانه حاصل می‌شود و همواره مشروط بر حرکت در مسیر ایمان است. کسی که به قدرت الهی اعتقاد داشته باشد از قدرت های پوشالی دیگران به هراس نمی‌افتد چراکه دیگران هرچه به ظاهر قدرت نمایی و ادعای قدرت کنند در مقابل قدرت حق تعالی چیزی بحساب نمی‌آیند و هرجا که لازم باشد خداوند پوزه آنها را به خاک می‌مالد.

وی همچنین با اشاره به واقعه طبس و شکست پروژه حمله آمریکایی‌ها به ایران در سال ۱۳۵۹، گفت: خداوند پوزه آمریکایی‌ها را که ادعای قدرت می‌کردند در صحرای طبس به خاک مالید و اگر امروز رئیس‌جمهور جدید آمریکا مقداری عقل تاریخی داشته باشد و به گذشته نگاهی بیاندازد، دیگر این مزخرفاتی را که در مورد ایران به زبان می‌آورد نخواهد گفت.

میرسلیم در ادامه با تاکید بر اینکه ما جز با تبعیت از پیامبر(ص) به جایی نخواهیم رسید، خاطرنشان کرد: راه موفقیت همان راهی است که رسول اکرم(ص) برای همه ما ترسیم کرده‌اند. اگر از فرمانهای ایشان تبعیت نکنیم و بر مسیری که تعیین فرموده‌اند قدم نگذاریم قطعا با شکست مواجه خواهیم شد. آنجایی که دشمنان ما موفق می‌شوند به ما ضربه وارد کنند، جایی است که بین ما تفرقه و اختلاف افتاده است.

الگوی همزیستی صلح‌آمیز شیعیان و اهل تسنن گلستان، باید به دیگر نقاط دنیا اشاعه یابد

وی با بیان اینکه شیعیان و اهل تسنن استان گلستان سال های متمادی است که با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، گفت: چقدر خوب است که این الگوی زندگیِ میان شیعیان و اهل تسنن استان گلستان، نه فقط در کشورمان بلکه در دیگر نقاط دنیا هم اشاعه پیدا کند. شما وقتی به پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد که دشمن اختلاف شیعه و سنی را تبدیل به ابزاری برای تضعیف مسلمانان کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به ضرورت الگو گرفتن از زندگی حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: اگر زندگی حضرت زهرا(س) برای ما نمونه و سرمشق است. چرا امروز این قدر تجمل‌گرایی در جامعه شیوع پیدا کرده است؟ امروز بسیاری از جوانان ما در سنین بیش از سی سالگی ازدواج می‌کنند درصورتی که وقتی از سن طبیعی ازدواج می‌گذرد، مشکلات عدیده برای جوان پدید می آید. وقتی شرایط آغاز یک زندگی مشترک را سخت می‌کنند، جوانان در سن مناسب خود نمی‌توانند ازدواج کنند.

میرسلیم با بیان اینکه اگر ازدواج در جامعه به سختی شکل بگیرد آسیب‌های اجتماعی بروز و ظهور می‌یابد، تاکید کرد: امروز همه نسبت به مفاسد اجتماعی نگرانی دارند اما از طرفی در امری همچون ازدواج تاخیر می‌اندازند و آغاز زندگی مشترک جوانان را سخت می‌کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی محور اصلی تربیت صحیح جامعه را مادران دانست و گفت: بانوان جامعه برای تربیت و تعالی فرزندان نباید وظیفه مادرانه خود را فدای کارهای دیگر کنند. مادران کسانی هستند که آدم پرورش می‌دهند و ما هم برای ساختن کشور به آدم و نیروی درست نیاز داریم. در جامعه ای که مادران وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند، دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.

چرا باید این سرمایه‌های کشور بیکار باشند؟

وی با اشاره به امکانات خدادادی در کشورمان و ضرورت استفاده صحیح از این امکانات، تصریح کرد: به عنوان مثال تا چند سال پیش استان گلستان رتبه اول تولید پنبه در کشور را داشت اما امروز فقط کارخانه‌هایی وجود دارد که دیگر پنبه‌ای در آن نیست و پاکستانی‌ها و بنگلادشی‌ها گوی رقابت را در این حوزه از ما ربودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه باید امکانات، منابع و سرمایه‌های ملی کشورمان را شناسایی کنیم، گفت: امروز جوانان تحصیلکرده ایرانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، سرآمد دیگر جوانان شده‌اند. جوانان ما ثروت‌ها و سرمایه‌های اصلی ما هستند. چرا باید این سرمایه‌ها بیکار باشند؟ وقتی نیروی آماده به کار با استعداد در کشور داریم، دیگر چه بهانه‌ای برای رکود وجود دارد؟

در مسیر تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ سیر نزولی طی کرده‌ایم

میرسلیم در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب سند چشم انداز ۲۰ ساله را ابلاغ فرمودند، عده‌ای فکر می‌کردند این یک سند خیالی است. اگر ما قدر امکانات و ظرفیت‌ها خدادادی را می‌دانستیم و به درستی آنها را مدیریت می‌کردیم، در منطقه رتبه اول اقتصادی را می‌داشتیم. از سال ۱۳۸۴ تاکنون بدلیل سوءمدیریت‌ها و اقدامات نادرست بجای اینکه سیر صعودی در مسیر چشم انداز داشته باشیم، سیر نزولی طی کرده‌ایم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، افزود: اگر این کشور تا به امروز برپا مانده است بخاطر عزت و شرف خون شهدای ماست. اگر خون شهدا نبود هیچ چیزی از کشورمان باقی نمی‌ماند چراکه همه دنیا دست به کار شده بودند تا انقلاب اسلامی را به زمین بزنند.

وی با بیان اینکه شهید فردی است که هنر زنده از این دنیا رفتن را می‌داند، گفت: شهید هنرمندی است که با رفتن خود امتی را زنده و پابرجا نگاه می‌دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: باید بعد از مرحوم امام خمینی(ره)، قدر وجود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را بدانیم چراکه ایشان برای ما یک نعمت بی‌نظیر است. من گاهی تعجب می‌کنم که چطور این مرد شب و روز ندارد و هر نفسش برکت و امدادی برای کشور است.

میرسلیم در پایان گفت: ما به هیچ جایی نمی‌رسیم مگر اینکه همه پای پرچم رهبر معظم انقلاب بایستیم و آن را محترم بشماریم و از فرمایشات ایشان تبعیت کنیم. در صدر همه تابعین رهبری نیز دولت، مجلس و قوه قضائیه قرار دارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین