|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
وزیر امور خارجه عربستان در ادامه ادعاهایش گفت:‌« ایران برای حوثی‌ها سلاح ارسال می‌کند، شبه‌نظامی شیعه به سوریه می‌فرستد و از تروریسم در بحرین و عربستان حمایت می‌کند.»
عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در سخنرانی خود در پنجاه و سومین اجلاس امنیتی مونیخ بار دیگر مدعی حمایت ایران از تروریسم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر وامید؛  عادل الجبیر ضمن اینکه ایران را به دخالت در امور سایر کشورها متهم کرد، مدعی شد که «ایران همچنان بزرگترین حامی دولتی تروریسم است. ایران به دنبال صادر کرن انقلاب است و مفهوم تابعیت را قبول ندارد.»

جبیر ادعا کرد: «آنها (ایران) با دخالت در لبنان، سوریه و ... نشان دادند که به اصل عدم دخالت در امور سایر کشورها باور ندارند. آنها با حمله به سفارتخانه‌ها نشان دادند به قوانین بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهند.»

به نقل از رویترز،وی با بیان اینکه «به فرهنگ و مردم ایران احترام می‌گذاریم» ادعا کرد که عربستان 35 سال است دست دوستی به ایران دراز کرده‌، اما با تخریب و مرگ مواجه شده‌ است و حرف و عمل ایران یکسان نیست.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه ادعاهایش گفت:‌« ایران برای حوثی‌ها سلاح ارسال می‌کند، شبه‌نظامی شیعه به سوریه می‌فرستد و از تروریسم در بحرین و عربستان حمایت می‌کند.»

وی مدعی شد: «ایران در یمن، بخشی از مشکل است نه راه حل. 2000 سال است که ایران کوچکترین نقشی در ساخت یمن نداشته، آنجا چه می‌کند؟»

الجبیر همچنین مدعی شد که هر انقلابی به پایان می‌رسد و این موضوع درباره ایران هم صدق می‌کند و افزود: «مهار ایران با ابزارهای قرن 21 ممکن است، باید دسترسی آنها را به سیستم بانکی و تجارت قطع کنیم.»

همچنین وزیر جنگ اسرائیل نیز سخنرانی خود در اجلاس امنیتی مونیخ گفت هدف نهایی ایران تضعیف عربستان سعودی در خاورمیانه است و خواستار گفت و گو با کشورهای سنی عرب برای عناصر «رادیکال» در منطقه است.

آویگدور لیبرمن افزود: «ایران تلاش می کند تثبیت کشورها در خاورمیانه را متزلزل کند... غایی ترین هدف آنها عربستان است.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین