|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
اگرچه برای اینکه دستاوردهای دولت در معرض دید مردم قرار نگیرد سیاهنمایی‌هایی از سوی مخالفان صورت می‌گیرد اما با این همه اقدامات روحانی در برجام و مسائل اقتصادی مانند رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم و حتی اقدامات دولت در حوزه فرهنگی از چشم مردم پنهان نخواهد بود.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم غلامعباس توسلی نوشت:

روشن است دولت زمان زیادی تا پایان راه و از سویی آغاز فرایند انتخابات ۹۶ ندارد، به همین دلیل در ۳ماه پایانی اگرچه فرصت، اندک است اما اقدامی موثر می‌تواند بازی را بدون هیچ شک و تردیدی به نفع حسن روحانی رقم بزند. بنابراین ایشان باید از این زمان محدود برای به پایان رساندن اقدامات و وعده‌های خود در حوزه‌های مختلف و ارائه کارنامه‌ای اثرگذار و قابل توجه بهره ببرد، چراکه بدون تردید یک کارنامه اثرگذار و قابل توجه می‌تواند آرای بیشتری به سوی خود جلب کند. البته باز هم نمی‌توان کارشکنی جریان رقیب و مخالف روحانی و تشدید این مانع‌تراشی‌ها را تا ۲۹ اردیبهشت ماه انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ انکار کرد. نمونه بارز آن زمزمه استیضاح برخی از وزیران روحانی از جمله وزیر راه است. اگرچه مردم حقایق را می‌بینند و به قضاوت می‌نشینند اما روحانی با این همه چاره‌ای ندارد جز آنکه برای ارائه کارنامه بهتر تلاش کند. بنابراین در این مسیر همه وزرا باید با روحانی همراه و همگام شوند و در مواردی که نتوانستند اقدام موثری برای حل مشکل در حوزه خود انجام دهند وزیر مربوطه یا رئیس جمهور با صراحت به مردم بگوید که در فلان حوزه به دلیل نارسایی، کمبود بودجه و... دولت نتوانست کاری انجام دهد. زیرا در شرایطی که آینده سیاسی رئیس جمهور به اقدامات حال و گذشته وی بستگی دارد بهتر است روحانی در مواردی که موفقیت لازم را کسب نکرده درباره آن به صراحت با مردم سخن بگوید. جامعه واقعیت‌ها را به خوبی درک کرده و می‌داند که دولت روحانی در طی چهار سال گذشته با چه موانعی روبه‌رو بود و در چه حوزه‌هایی موفق عمل کرد. آنها به‌طور قطع از هم اکنون به کندو‌کاو بر می‌خیزند و به دستاوردهای روحانی و همچنین نارسایی‌های موجود در حوزه‌های مختلف نمره می‌دهند. اگرچه برای اینکه دستاوردهای دولت در معرض دید مردم قرار نگیرد سیاهنمایی‌هایی از سوی مخالفان صورت می‌گیرد اما با این همه اقدامات روحانی در برجام و مسائل اقتصادی مانند رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم و حتی اقدامات دولت در حوزه فرهنگی از چشم مردم پنهان نخواهد بود. به هر رو دولت نباید تنها به این دستاوردهای کم و زیاد دلخوش باشد بلکه باید عزمش را در این سه ماه باقیمانده جهت حل و رفع کاستی‌ها و مشکلات موجود به‌ويژه شکستن رکود جزم کند.

اگرچه دولت در حوزه نفتی موفق به افزایش تولید نفت از ۷/۲ میلیون بشکه در روز به ۹/۲ میلیون بشکه شد و نرخ تورم ۴۲ درصدی را به ۹درصد کاهش داد، علاوه بر آن دستگاه دیپلماسی کشور تلاش کرد که از ظرفیت برجام بهره لازم را ببرد که یکی از آنها رفت و آمد مقامات اروپایی به ایران و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد است، اما ایران بیش از هر مساله‌ای باید روابط خود را با کشورهای منطقه تقویت کند. از سویی اگرچه دولت در حوزه سلامت با طرح بیمه سلامت توانست اقدامات مطلوبی برای شهروندان ایرانی به عمل آورد و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای پدیدار سازد، اما لازم است در حوزه اجتماعی به مسائلی مانند طلاق، اعتیاد و اشتغال و ازدواج جوانان بیشتر پرداخته شود و گام‌های لازم را برای تبدیل حقوق شهروندی به عنوان اقدامی مطلوب در شش ماه دوم سال به یک قانون کارآمد در مجلس شواری اسلامی بردارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین