|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۴۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
اما در کل کار کشتی گیر آخر سخت است و همان‌طور که گفتم چند سالی است کارمان به کشتی آخر کشیده می‌شود. موهای سرم به خاطر استرس کشتی‌های آخر ریخته (باخنده).»
چهل و پنجمین دوره رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه عصر جمعه با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. ملی پوشان کشتی آزاد ایران در فینال این دوره از مسابقات رقابت نزدیکی با تیم ملی امریکا داشتند. تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال این رقابت‌ها در 4 وزن اول موفق شد رقیب خود را شکست دهد اما پیمان یاراحمدی در وزن پنجم مقابل جردن باروز با تجربه تن به شکست داد. در ادامه حسن یزدانی هم ناباورانه ضربه فنی شد و امیر محمدی نیز مقابل حریف خود مغلوب شد تا همه چیز به کشتی آخر و رقابت کمیل قاسمی با نیک گویازدوفسکی کشیده شود، رقابتی که با اقتدار کشتی گیر ایرانی به پایان رسید و تیم ملی برای ششمین بار متوالی بر سکوی نخست جهان ایستاد.

ملی پوش وزن ١٢٥ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در خصوص این دوره از رقابت‌ها به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «این دوره از مسابقات جام جهانی با حضور 8 تیم برتر دنیا از سطح بالایی برخوردار بود، تیم‌ها با آمادگی خوبی در کرمانشاه حضور یافتند بخصوص تیم ملی امریکا که با نفرات اصلی در مسابقات حاضر شد. ما هم در ماه‌های گذشته تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و توانستیم با تلاش بچه‌ها و با حمایت‌های مردم کشتی دوست کرمانشاه برای هشتمین بار در جایگاه نخست بایستیم. مردم کرمانشاه واقعاً سنگ تمام گذاشتند و با حضورشان در سالن مسابقات بخوبی از ما حمایت کردند و بیرون از سالن هم ابراز احساسات می‌کردند. همه چیز عالی بود و این موارد دست به دست هم داد تا تیم ما خوب نتیجه بگیرد و خوشبختانه ما هم شرمنده مردم کرمانشاه نشدیم.»

کمیل قاسمی در خصوص شکست ناباورانه حسن یزدانی در وزن ٨٦ کیلوگرم و حضور نداشتنش روی سکوی قهرمانی تیم ملی بیان می‌کند: «سخت است که کشتی گیر قهرمان المپیک در مسابقات بعد از المپیک شکست بخورد، حسن یزدانی کشتی گیر جوانی است و در اول راه قرار دارد. درست است که یزدانی طلای المپیک را گرفته اما تجربه زیادی ندارد. یزدانی تغییر وزن داده و برای جا افتادن در وزن جدیدش نیاز به زمان دارد و قطعاً در مسابقات بعدی به موفقیت خواهد رسید.»

نایب قهرمان المپیک ریو در خصوص کار سختش در آخرین کشتی فینال و سرنوشت قهرمانی که بر دوش او افتاده بود، می‌گوید: «سه، چهار سالی است که در چنین وضعیتی قرار می‌گیرم، در امریکا هم در چنین شرایطی قرار گرفتم اما در کرمانشاه حساسیت‌ها بالاتر بود و استرس بیشتری نسبت به قبل داشتم اما خوشبختانه توانستم از تجربیاتم استفاده کنم و کشتی گیر امریکایی را شکست دهم. مسابقه دادن در این شرایط سخت است. جو سالن و حساسیت‌های مسابقه دست به دست هم می‌دهد تا استرس کشتی گیر بیشتر شود و این موارد شاید باعث شود تا کشتی گیر نتواند توانایی‌های فنی خود را به اجرا بگذارد، قطعاً کشتی‌گیری که تجربه بیشتری داشته باشد می‌تواند در چنین فضایی راحت‌تر کشتی بگیرد. اما در کل کار کشتی گیر آخر سخت است و همان‌طور که گفتم چند سالی است کارمان به کشتی آخر کشیده می‌شود. موهای سرم به خاطر استرس کشتی‌های آخر ریخته (باخنده).»

او در مورد ششمین قهرمانی متوالی تیم ملی در مسابقات جام جهانی بیان می‌کند: «در سال‌های اخیر برای رسیدن به این سطح زحمات زیادی کشیدیم که خدا را شکر زحمات‌مان به بار نشست. تیم منسجم و خوبی داریم و 6 سال است که توانستیم قهرمان جام جهانی شویم. زحمات کادر فنی، بچه‌های تیم ملی و یکدل بودن تیم باعث شد تا به این جایگاه برسیم.» ملی پوش سنگین وزن ایران در خصوص نظر امریکایی ها از میزبانی ایران می‌گوید: «امریکایی‌ها خیلی خوشحال بودند، آن گونه که امریکایی‌ها در ایران تشویق می‌شدند فکر نمی‌کنم در کشور خودشان تشویق شوند. امریکایی‌ها از این موضوع خیلی خوشحال بودند و کشتی گرفتن در ایران را دوست دارند. تماشاگران، جردن باروز را دوست داشتند و تشویق می‌کردند. بعد از قهرمانی ما، جردن باروز آمد و به ما تبریک گفت، در کل باروز کشتی گیر جوانمردی است و ایرانی‌ها به همین خاطر او را دوست دارند.»

او در خصوص شکست‌ناپذیری باروز مقابل کشتی گیران ایرانی می‌گوید: «متأسفانه رکورد شکست‌ناپذیری باروز مقابل ایرانی‌ها باقی ماند اما در آینده این رکورد به دست کشتی گیران جوان ما شکسته خواهد شد.»


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین