|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۴۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
هشت روز است که امدادگران جمعیت هلال‌احمر در خدمت به هموطنان خود در استان‌های برفگیر و درگیر سیلاب، لحظه‌ای استراحت نداشته و شبانه‌روز به ١١٩‌هزار و ١٠٠ تن از هموطنان محصور در برف خدمت‌رسانی کرده و ٢١‌هزار و ٣٠٠ تن را اسکان اضطراری داده‌اند.
«شهروند» از خدمت‌رسانی امدادگران جمعیت هلال‌احمر در سیل و آب گرفتگی‌های اخیر گزارش می‌دهد.

تا کنون امدادگران به ١١٩ هزار و ١٠٠ تن از هموطنان محصور در برف خدمت‌رسانی کرده و ٢١ هزار و ٣٠٠ تن را اسکان اضطراری داده‌اند. به ٣٢ هزار و ٤٠٠ متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده و ٤٦ مصدوم و ٢٩ زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده‌اند عملیات رهاسازی ٣ هزار و ٨٩٠ خودرو از برف انجام شد فعالیت شبانه‌روزی ٢ هزار و ٢٩١ امدادگر در برف و کولاک استان‌های کور کشور ٨ هزار و ٣٨٠ تخته پتو، ٣ هزار و ٥٠٠ بسته غذایی، ٥ هزار قوطی انواع کنسرو، ٩٣٠ کیلو خرما، ٦ هزار قرص نان ، ٢ هزار بطری آب معدنی و ... میان متاثران توزیع شده است طی روزهای گذشته خدمات امدادی به ٨٦ هزار و ٧٠٠ تن از هموطنان در ٤٦٣ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین ١٣ استان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی ارایه شده است. ١٣ هزار و ٨٠٠ تن از هموطنان در این مدت از خدمات اسکان اضطراری بهره برده‌اند ٤٦ تن از محصوران در سیل و آب‌گرفتگی نجات یافته و جست‌وجو برای نجات ٥ مفقودی در استان‌های کشور ادامه دارد.

هشت روز است که امدادگران جمعیت هلال‌احمر در خدمت به هموطنان خود در استان‌های برفگیر و درگیر سیلاب، لحظه‌ای استراحت نداشته و شبانه‌روز به ١١٩‌هزار و ١٠٠ تن از هموطنان محصور در برف خدمت‌رسانی کرده و ٢١‌هزار و ٣٠٠ تن را اسکان اضطراری داده‌اند.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک از ٢٣ تا ٣٠ بهمن (تا ساعت ٦ صبح)، گفت: بر این اساس در ٢٦ استان، به جز پنج استان ایلام، بوشهر، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان، خدمات امدادی لازم به هموطنان متاثر از برف و کولاک در ٢٧٥ شهر، روستا و محور برفگیر ارایه شده است. وی با اشاره به امدادرسانی به ٣٢‌هزار و ٤٠٠ متاثر از برف و کولاک اظهار کرد: در این زمینه ٧‌هزار و ٥٠٠ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و ٤٦ مصدوم و ٢٩ زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به ارایه خدمات درمان سرپایی به ٦٥ تن و نجات ٤ محصور در بهمن در روستای مورستان خلخال گفت: بر این اساس عملیات رهاسازی ٣‌هزار و ٨٩٠ خودرو از برف نیز انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی ٢‌هزار و ٢٩١ تن در برف و کولاک استان‌های کور خاطرنشان کرد: در این زمینه ٨‌هزار و ٣٨٠ تخته پتو، ٣‌هزار و ٥٠٠ بسته غذایی، ٥‌هزار و ٣٥٠ قوطی انواع کنسرو، ٩٣٠ کیلوگرم خرما، ٥‌هزار و ٩٧٠ قرص نان، ٢‌هزار و ١٣٠ بطری آب معدنی، ١٢‌هزار و ١٠٠ بسته بیسکویت و ٢٢ کیلوگرم کشمش میان متاثران توزیع شده است.

سلیمی گفت: امدادرسانی در ١٤ استان آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، فارس، سمنان، کردستان، گیلان، مازندران و همدان ادامه دارد. وی همچنین با اشاره به ارایه خدمات امدادی لازم به هموطنان محصور در سیل و آبگرفتگی از ٢٤ تا ساعت ٦ صبح ٣٠ بهمن، گفت: در این زمینه نیز خدمات امدادی لازم به ٨٦‌هزار و ٧٠٠ تن از هموطنان در ٤٦٣ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین ١٣ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی ارایه شده است. رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام این‌که ١٣‌هزار و ٨٠٠ تن از هموطنان در این مدت از خدمات اسکان اضطراری بهره برده‌اند، گفت: ٤٦ تن از محصوران در سیل و آبگرفتگی نیز نجات یافتند و جست‌وجو برای نجات پنج مفقودی در استان‌های کشور ادامه دارد. وی با اشاره به کمک به تخلیه اضطراری ٧‌هزار و ٥٠٠ تن از افراد در معرض خطر پایین‌دست بند خاکی محمدآباد جهرم، گفت: به علاوه عملیات تخلیه و اسکان اضطراری ٢‌هزار تن از ساکنان دهستان ریزآب، نی‌ریز انجام شد و ٤ تن از اعضای یک خانواده که در روستای گزک از توابع بخش کاکی شهرستان دشتی حاضر به ترک محل سکونت خود نشده بودند، پس از ١٨ ساعت عملیات امدادی، با بالگرد نجات یافتند. سلیمی به تلاش شبانه‌روزی ٤‌هزار و ٦٠٠ امدادگر و نجاتگر در استان‌های تحت‌تأثیر سیل و آبگرفتگی اشاره و عنوان کرد: برای خدمت به هموطنان نیز ٢‌هزار دستگاه چادر، ٩‌هزار و ٩٠٠ تخته پتو، ٢‌هزار و ٢٠٠ تخته موکت، ٣٨‌هزار و ٨٠٠ قوطی انواع کنسرو و ٦‌هزار و ٢٠٠ قرص نان میان متأثران توزیع شده است. به گفته وی، امدادرسانی در هفت استان فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی و جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

بازدید دبیرکل جمعیت و رئیس سازمان امداد و نجات از مناطق سیل‌زده فارس

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان امداد و نجات همچنین به منظور رسیدگی به نیازهای مردم مناطق سیل‌زده و نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی به هموطنان در این مناطق به استان فارس سفر کردند.

مصطفی محمدیون و مرتضی سلیمی، دبیرکل جمعیت و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به منظور بازدید از مناطق تحت‌تأثیر سیل و آبگرفتگی در استان فارس به این استان سفر و از مناطق سیل‌زده و همچنین انبارهای امدادی استان بازدید کردند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط جوی منطقه، رئیس سازمان امداد و نجات برای دومین‌بار در سه روز گذشته به استان فارس سفر کرده است. به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر افزایش بارش‌ها در استان‌های کشور، از هفته گذشته و به دستور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، امدادگران و پایگاه‌های این جمعیت در استان‌های جنوبی و جنوب‌غربی به منظور خدمت‌رسانی بهتر به هموطنان در آماده‌باش کامل هستند.

حضور به موقع هلال در حادثه
امدادگران هلال‌احمر از نخستین نیروهایی بودند که برای ارایه خدمت حاضر شدند، این را «احمد» یکی از شهروندان استان بوشهر که در امدادرسانی‌های جمعیت هلال‌احمر حضور داشته است، می‌گوید. او معتقد است: «در سیل اخیر ناآمادگی مردم در مواجهه با این بحران، باعث وخیم‌شدن اوضاع و بحرانی‌تر شدن حادثه شد.» احمد در گفت‌وگو با «شهروند» با اشاره به حضور هلال‌احمر به‌عنوان اولین نیروهای حاضر در صحنه می‌گوید: «مردم هم از هلال‌احمر همین توقع را دارند، حضور به موقع؛ که این موضوع نیز به واقع صورت پذیرفت.» محمد جعفری، نجاتگر استان مازندران هم با بیان این‌که ما خسته نمی‌شویم حتی با وجود این‌که امدادرسانی در سیل از دشوارترین عملیات‌های امدادی است به «شهروند» می‌گوید: «سرمای شدید، بسته بودن جاده‌ها ازجمله دشواری امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی است، اما تمام این موارد دلیلی نیست تا ما از وظیفه خود یعنی نجات غافل شویم.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین