|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۱۴۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی تشریفاتی یا تزیینی نیست بلکه سازمان مقتدری است که در جهت صیانت از یکی از مهمترین حقوق شهروندان که سلامت و ایمنی آنهاست ، هیچ مماشاتی نمیکند و طبق قانون با اقتدار عمل می کند.
محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور درجمع مدیران سازمان ملی استاندارد ایران ضمن تبریک تمدید حکم ریاست این سازمان در دوره جدید گفت: سازمان استاندارد شتاب دهنده توسعه در ایران است.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد؛ صبح پنج شنبه، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور در جمع مدیران سازمان ملی استاندارد ایران حاضر شد و با آنان گفت و گو کرد.

در ابتدای این نشست رییس سازمان ملی استاندارد ایران، از پیگیری و پشتیبانی محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهوری، از این سازمان قدردانی کرد.

پیروزبخت سپس گزارشی از وضعیت سازمان در چهارحوزه استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی ارائه داد و تعدادی از موفقیت های سازمان در داخل و عرصه خارجی را برشمرد.

 در ادامه این مراسم تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان استاندارد ایران دیدگاه ها و نظرات خود را درباره مسائل تخصصی و مشکلات پیش رو بیان کردند.

سودابه یحیی زاده، سرپرست معاونت تدوین و ترویج استاندارد، وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد، جهانبخش سنجابی، معاون ارزیابی کیفیت، حسن سرشتی،رییس پژوهشگاه استاندارد، ساحل سها،مدیرکل استاندارد استان مرکزی ،غلامرضا امینی،مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی، علیرضا خاکی فیروز، رییس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، پریچهر قزلباش، مدیرکل نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی، مرتضی رهنما، مدیرکل استاندارد استان سیستان و بلوچستان، فرنگیس خدادادی،معاون مدیرکل ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران، موسی شربتدار، مشاور رییس سازمان،یونس الستی، معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس و تعدادی از کارشناسان و مشاوران سازمان استاندارد از جمله کسانی بودند که به طرح مسائل و موضوعات حوزه کاری خود پرداختند.

در ادامه این مراسم، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور ضمن اظهار خرسندی از حضور در میان مدیران ستادی و استانی سازمان، این نشست را فرصتی مغتنم دانست که با هدف شنیدن دیدگاهها و پیشنهادهای مدیران عالی سازمان ملی استاندارد فراهم شده است و از این بابت اظهار خوشحالی کرد.

حکم رییس سازمان استاندارد تمدید شد

وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش های نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در سه سال گذشته، تمدید مسئولیت ایشان را در دوره جدید اعلام و برای او در ادامه فعالیتش در هدایت و مدیریت این سازمان حاکمیتی ومهم آرزوی موفقیت کرد .

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار داشت: ما در شرایط سختی دولت را تحویل گرفتیم و لذا علیرغم همه تلاشها هنوز نتوانسته ایم در جبران مافات و سپس اجرای برنامه های تحول آفرین طبق برنامه های رییس دولت تدبیر و امید به همه اهداف رسیده و آنچه را در برنامه داشتیم بطور کامل پیاده کنیم.

وی ادامه داد: بعنوان مثال در ابتدای دولت فکر می کردیم مجموع بدهی های دولت عددی در حدود 100 هزار میلیارد تومان باشد اما حالا و بر اساس اعلام وزیر اقتصاد مشخص شده است که این بدهی 540 هزار میلیارد تومان است. علاوه بر حوزه اقتصادی در حوزه روابط خارجی نیز دولت در شرایط بسیار سختی بود.

ارتباطمان با بسیاری از کشورهای دنیا بدلیل فشار نظام فاسد سلطه به کشورهای مختلف قطع یا بسیاری ضعیف شده بود، با تحریم گسترده وحشیانه ای روبرو بودیم و نمی توانستیم مبادلات تجاری جهانی طبیعی داشته باشیم . به عبارتی برخی از درختان تنومندی که حاصل سالها تلاش بودند را در سایه عملکرد ناصحیح بریده یافتیم ودر چنین شرایطی با کاشت نهالهای جدیدی در عرصه سیاست و اقتصاد که انجام آن کار بسیار دشواری بود بایستی برای به ثمر رسیدن دوباره این نهال ها صبوری کنیم تا بتدریج و با زحمت این مهم انجام شود.

استاندارد به یک معنا سازمانی برای اعمال زیبایی در جهان امروز

شریعتمداری خطاب به مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران گفت: قدر خودتان را بدانید که در سازمان ارزشمندی مشغول کار هستید. سازمانی با توانایی و تخصص نیروی انسانی سازمان شما بسیار کم است.

سازمان ملی استاندارد ایران نیز به یک معنا سازمانی است برای اعمال زیبایی در ایران امروز ما ، سازمان ملی استاندارد ما هم می خواهد بگوید در تولید و تامین و عرضه کالا وخدمات ایران امروز هر چیزی باید در جای خودش قرار گیرد و این یکی از مفاهیم اصلی بلکه مفهوم والایی از استاندارد است

دولت امروز ما هم به یک معنا دولت اشاعه وترویج استاندارد است

زیرا شعار اصلی این دولت شعارش اعتدال است و اعتدال به یک معنا ، هر چیزی در جای خودش قرار دادن است ، یعنی همان مفهومی که استاندارد امروز دنبال میکند .

عضو شورای عالی استاندارد گفت: این سازمان علیرغم آنچه بر ما رفته است و تمامی مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم ، روند بسیار خوبی را در این سال ها طی کرده و روند رو به رشدی را طی کرده است. که برخی از انها در گزارش رییس و مدیران عالی سازمان امروز بدرستی بیان شد .

سلامت و ایمنی مردم اولویت نخست سازمان استاندارد

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی تشریفاتی یا تزیینی نیست بلکه سازمان مقتدری است که در جهت صیانت از یکی از مهمترین حقوق شهروندان که سلامت و ایمنی آنهاست ، هیچ مماشاتی نمیکند و طبق قانون با اقتدار عمل می کند.

توانایی های سازمان ملی استاندارد ایران امروز که ما با محدویتهایی در منابع مواجه هستیم باید در خدمت اولویت های مردم یعنی مسائلی که با سلامت و ایمنی انها سر و کار دارد قرار گیرد .
شریعتمداری با تأکید بر واگذاری برخی از امور به بخش های دیگر گفت: هنوز ظرفیت های بسیاری برای واگذاری به بخش هایی خارج از سازمان با نظارت و حاکمیت سازمان وجود دارد که نباید از انها غفلت شود .

سازمان ملی استاندارد ایران می تواند و باید برخی از تصدی ها را به سازمان ها و وزارتخانه های دیگر واگذار و خودش به عنوان عامل کنترل گر و ناظر عالی برامور واگذار شده عمل کند.

وی ادامه داد: واگذاری برخی از تصدی ها به دیگر سازمان ها و وزارتخانه ها و نظارت دقیق و مسئولیت خواهی از آنها کاری عاقلانه و عالمانه است و موجب هم افزایی بین دستگاه ها خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور درباره ساختار سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در دنیا الگوی واحدی برای اداره امور استاندارد وجود ندارد. برخی ساختارهای سازمانهای استاندارد در جهان علاوه بر استاندارد، مبحث کیفیت و بهره وری را نیز در بر می گیرند، برخی دولتی هستند، برخی خصوصی و برخی هر دو وجه را دارا هستند. از این رو ما باید در ایران به یک الگوی بومی برسیم و آن را مبنا قرار دهیم.

یکی از موفقیتهای سازمان ملی استاندارد در این دوره به تصویب رساندن قانون جدید سازمان ملی استاندارد است که انشاالله بزودی با تایید نهایی شورای محترم نگهبان ابلاغ میشود و میتواند مبنای این تحولات قرار داده شود .

وی ادامه داد: با اتصال سازمان ملی استاندارد به رییس جمهور و نیابتا به معاون اجرایی او و با توجه به صدور حکم رییس سازمان توسط بالاترین مقام اجرایی کشور، جایگاه سازمان شما اهمیت فوق العاده ای در ساختار نظام پیدا کرده است . شما می توانید با توجه به سلسله مراتب پیش گفته با صدور بخش نامه ها و دستورالعمل ها خطاب به سایر وزارتخانه ها و سازمان ها از آنها مسئولیت بخواهید و از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف سازمان بهره ببرید.

شریعتمداری با اشاره به بحث تدوین استانداردها گفت: سازمان استاندارد در تدوین استانداردها باید دو نکته را مدنظر قرار دهد. اول آنکه در تدوین استانداردها به سمت اولویت های مردم برود و دوم آنکه از نظر همه اندیشمندان و متولیان استفاده کند و اختلاف نظرها را به حداقل برساند.

وی اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در پژوهش باید بر مسائلی که اولویت مردم است متمرکز شود و با مدیریت امور پژوهشی از توان تخصصی همه موسسات پژوهشی کشور در جهت اهداف سازمان ملی استاندارد بهره گیری کند . در ضمن پژوهشگاه استاندارد می تواند با قانونمندی های خود نه تنها به منابع مالی دولت و سازمان متکی نباشد که برخی از ماموریتهای همراستای خود در سازمان مرکزی و ادارات استانی را نیز تامین مالی کند .

شریعتمداری با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ و مفهوم استاندارد وکیفیت و بهره وری در میان کودکان و نوجوانان وجوانان به زبان متناسب بر استفاده حداکثری از ظرفیت های آی تی و آی سی تی کشور در ترویج و فرهنگ سازی فعالیت های این سازمان، تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با نگاه مشفقانه و روان سازی قوانین و مقررات موجود می تواند شتاب دهنده توسعه در ایران امروز باشد.










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین