|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
داعش با موشک‌های کاتیوشا یک دبیرستان و چند مدرسه دیگر را هدف قرار داد که به کشته شدن سه دانش‌آموز و دو معلم منجر شد.
 داعش با موشک‌های کاتیوشا یک دبیرستان و چند مدرسه دیگر را هدف قرار داد که به کشته شدن سه دانش‌آموز و دو معلم منجر شد.

 یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات مشترک در موصل از کشته شدن پنج تن و زخمی شدن ۲۱ تن دیگر در حمله موشکی داعش به مدارسی در محله‌های آزاد شده در محورهای شمالی و شرقی خبر داد.
 
منابع عراقی اعلام کردند: داعش با موشک‌های کاتیوشا یک دبیرستان و چند مدرسه دیگر را هدف قرار داد که به کشته شدن سه دانش‌آموز و دو معلم منجر شد.

نیروهای ارتش عراق نیز این مدارس را تخلیه کردند.

همچنین داعش از روز جمعه حملات گسترده‌ای را به نیروهای حشد شعبی در شمال غرب تلعفر انجام داده است که این نیروها بیشتر این حملات را خنثی کرده‌اند.

در پی چهارمین حمله داعش به گردان‌های حزب الله عراق در محور سینو واقع در شمال غرب تلعفر درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داد.

منابع عراقی از انفجار شش خودروی بمب‌گذاری شده جدید در محور عین طلاوی خبر دادند. داعش حملات خود به نیروهای مردمی را از این محور آغاز کرده است.

نیروهای حشد شعبی امروز (شنبه) دومین حمله گسترده داعش به روستاهای جنوب غرب تلعفر را نیز ناکام گذاشته و مانع فرار تروریست‌ها در تلعفر به البعاج در مرز سوریه و عراق شدند.

در حملات حشد شعبی فردی به نام "نجم" ملقب به عمو، فرمانده عملیات ویژه داعش طی حمله توپخانه‌ای در روستای عین طلاوی کشته شد.

ائتلاف آمریکا نیز مقرهای داعش را در نزدیکی موصل، کیسک و تلعفر هدف قرار داد.

همچنین محمود رحیمه الحیانی، قاضی امور شرع داعش در شهرستان القائم در غرب الانبار در حمله هوایی کشته شد.

اما آخرین اخبار از عملیات در غرب موصل حاکی از آن است که نیروهای ارتش عراق قرار است به زودی عملیات در غرب موصل را آغاز کنند. آن‌ها اخیرا شرق موصل را به طور کامل آزاد کردند.

تروریست‌های داعش نیز گذرگاه‌ها و تونل‌هایی را در کوچه‌های تنگ و باریک غرب موصل ایجاد کرده‌اند. این کوچه‌ها می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد به راحتی خود را در میان غیرنظامیان پنهان کنند.

به گفته ساکنان، تروریست‌های داعش گذرگاه‌هایی را در بین دیوارهای بین منازل ایجاد می‌کنند تا به آن‌ها اجازه بدهد از یک ساختمان به ساختمان دیگری بروند بدون اینکه کسی بتواند آن‌ها را رصد کند. آن‌ها همچنین سوراخ‌هایی را در ساختمان‌های مشرف بر رود دجله برای تک‌تیراندازهایشان ایجاد می‌کنند.

طرح ارتش عراق برای مرحله آتی موصل درهم شکستن داعش با حمله به تمامی محورهاست.

حیدر راضی، یکی از مسئولان پلیس فدرال عراق اعلام کرد: داعش هرگز قادر به ایستادگی در برابر هزاران تن از نیروهایی که از حمایت هوایی و توپخانه‌ای برخوردارند، نخواهد بود. هدف پلیس سیطره بر فرودگاه واقع در جنوب موصل و تأمین امنیت آن برای مهندسان نظامی است که به سرعت کار اصلاحات و ترمیم را آغاز خواهند کرد.

جاسم البهادلی، تحلیلگر و فرمانده نظامی سابق عراق نیز گفت: جمع‌آوری اطلاعات و همکاری ساکنان دو عامل اصلی در پیشروی نیروهای عراقی برای نیفتادن در دام‌های تروریست‌ها و دستیابی به انبارهای سلاح است.

وی گفت: می‌توان از خودروهای بمب‌گذاری شده در برخی مناطق غرب موصل که دارای خیابان‌های وسیع‌تر است، استفاده کرد اما در کوچه‌های باریک و تنگ می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که داعش از عاملان انتحاری که کمربند منفجره دارند، استفاده کند. مأموریت برای تشخیص دادن دوست از دشمن آسان نخواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین