|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
با تمام این تفاسیر دوباره شاهد حضور نمایشگاه بزرگ خودرو در شهرآفتاب تهران هستیم، نمایشگاهی که هرچند در روزهای سرد زمستانی برگزار می‌شود اما شاهد حضور گرم شرکت‌های خودرویی واردکننده و تولیدکننده هستیم، شرکت‌هایی که جدیدترین محصولات خود را رونمایی کردند و در معرض دید دوستداران خودرو و مصرف‌کنندگان قرار دادند.
سرانجام بعد از 11 سال پایتخت برگزار کننده نمایشگاه خودرو تهران شد، نمایشگاهی که 11 سال پیش برای آخرین بار به بهانه ترافیک برگزاری‌اش متوقف شد و خودروسازان و واردکنندگان به برگزاری نمایشگاه خودرو در شهرهای دیگر اکتفا کردند.

 صنعت خودرو در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و حتی در حال‌ توسعه به‌عنوان یکی از صنایع استراتژیک و راهبردی در اقتصاد محسوب می‌شود. در ایران نیز به‌دلیل تاثیر فراوانی که در صنعت کشور ایفا می کند نقش اثرگذاری در اقتصاد کشور دارد، اما در سال‌های گذشته به دلیل وجود کاستی‌هایی در این صنعت، همچنین نبود کیفیت بالا در تولید خودروهای داخلی و وجود تحریم ها، چهره این صنعت تا حدودی مخدوش شد.

اما به اعتقاد برخی کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سال‌های گذشته توانسته تاثیر بسزایی در اصلاح چهره خودروسازان نزد مردم داشته باشد. به‌طور یقین با اصلاح این موضوع مشارکت در تولید و عرضه خودرو در سطح بازار رونق پیدا کرده است و صنعت مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

باید به این نکته اشاره کرد که برگزاری نمایشگاه صنعت خودروی کشور در چند سال اخیر توانسته است برخلاف سایر نمایشگاه‌های صنعتی به‌خوبی عمل کند و پتانسیل‌های ایران را در این بخش به رخ بکشاند. کارشناسان صنعت خودرو معتقدند نمایشگاه تخصصی خودرو می‌تواند موجب افزایش تعاملات شرکت‌های خودروسازی با یکدیگر، معرفی توانمندی‌های شرکت‌کنندگان، معرفی تولیدهای جدید به خودروسازان و افزایش اطلاعات متخصصان، عرضه نمونه کالا، توانمندی‌ها و دستاورد‌های تکنولوژیکی شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان، سلیقه‌آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا کردن خریداران، نمایندگان فروش و ایجاد محیط رقابتی سالم داخلی شود. برگزاری این نمایشگاه نه‌تنها به رونق صنعت خودرو در کشور کمک می کند، بلکه در توسعه و ایجاد اشتغال در استان‌هایی که این نمایشگاه‌ها در آنها برگزار می‌شوند، نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

امسال بعد از حدود 11 سال قرعه برگزاری نمایشگاه خودرو به پایتخت‌نشینان رسید. استقبال از این نمایشگاه از سوی مردم به گونه‌ای بود که خود خودروسازان و واردکنندگان را نیز با شگفتی مواجه کرد، مردمانی که از هر قشر و سن‌و‌سالی مسافت طولانی تا شهر‌ آفتاب را پیمودند تا آخرین دستاوردهای این صنعت را از نزدیک مشاهده کنند. شاید بتوان بزرگ‌ترین رویداد برای صنعت خودروی کشور در سال 95 را برگزاری نمایشگاه خودرو تهران دانست، رویداد بزرگی که هرچند در سال‌های گذشته و در شهرهای مختلف نمایشگاه‌های خودرو و صنایع وابسته به آن برگزار می‌شد اما برگزاری آن در پایتخت از استقبال گسترده ای برخوردار شد.

با تمام این تفاسیر دوباره شاهد حضور نمایشگاه بزرگ خودرو در شهرآفتاب تهران هستیم، نمایشگاهی که هرچند در روزهای سرد زمستانی برگزار می‌شود اما شاهد حضور گرم شرکت‌های خودرویی واردکننده و تولیدکننده هستیم، شرکت‌هایی که جدیدترین محصولات خود را رونمایی کردند و در معرض دید دوستداران خودرو و مصرف‌کنندگان قرار دادند.

باید توجه داشت که این نمایشگاه نه‌تنها برای جاده مخصوصی‌ها بلکه برای صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن نیز دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت، چراکه در این نمایشگاه شاهد حضور گسترده خودروسازان خارجی و سرمایه‌گذارانی هستیم که می‌توان با برقراری ارتباط با آن‌ها و ورود فناوری و تکنولوژی روز دنیا از طریق همین ارتباطات، صنعت خودروی کشور را در آینده نزدیک در گردونه رقابت با خودروسازان دنیا قرار دهد.

در همین زمینه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمایشگاه خودرو تهران مکانی برای تبادل افکار، ایده‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها است و به‌طور یقین برگزاری این نمایشگاه در ارتقاء صنعت خودرو کشور تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مردم حق‌ دارند بر اساس نیاز و سلیقه خود خودروهایی با تکنولوژی‌های روز دنیا را خریداری و استفاده کنند. زمانی که نمایشگاهی برگزار می‌شود خودروهایی با فناوری‌های روز دنیا در معرض دید مصرف‌کنندگان با هر سلیقه‌ای قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به الزامات دیگر برگزاری نمایشگاه خودرو اشاره کرد و اظهار کرد: وقتی خودروسازان استقبال مشتریان از خودروهای روز دنیا با قیمت متناسب را مشاهده کنند به‌طور یقین درصدد برقراری ارتباط و واردات این نوع خودروها برای جذب مشتریان بیشتر خواهند کرد.

باستانی با بیان اینکه نمایشگاه فرصتی است برای ارتقاء صنعت خودرو کشور، افزود: برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در دوران پسا برجام به‌طور یقین می‌تواند کمک بسیاری به رشد و توسعه صنعت خودرو کشور کند.

عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره برگزاری نمایشگاه خودرو تهران بعد از گذشت 11 سال گفت: برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران فرصتی مناسب و ضروری، هم برای مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان خودرو تلقی می‌شود تا بتوان دستاوردها و توانمندی‌های خودروسازان کشور را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان می‌توانند در این نمایشگاه با ارائه محصولات تولیدی خود توانایی و ظرفیت‌های موجود این صنعت را در معرض دید مردم قرار دهند و این امر هم می‌تواند کمک کند تا مصرف‌کننده نیز با شناخت بهتر محصول موردنظر خود را انتخاب و خریداری کند چراکه وقتی خریدار از نزدیک خودرو را مشاهده کند با شناخت بیشتر و با اطمینان اقدام به انتخاب خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین