|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی باران و برف به کشور و کاهش محسوس دمای هوا در اغلب مناطق خبر داد.
 سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی باران و برف به کشور و کاهش محسوس دمای هوا در اغلب مناطق خبر داد.

بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، امروز (پنجشنبه) بارش در جنوب و برخی مناطق شرق و شمال شرق، جنوب شرق، شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

همچنین با ورود سامانه بارشی جدید، بارش در جنوب تقویت شده و به تدریج به دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب غرب کشور گسترش می یابد.

شدت بارش روز پنجشنبه در جنوب کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و نیمه غربی کرمان و هرمزگان به شکل رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و در شمال شرق بارش به شکل برف و باران از شدت برخوردار است.

از پنجشنبه شب با نفوذ جریان های سر شمالی به سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما در استان های واقع در سواحل شمالی و شمال غرب کشور، بارش در این مناطق یه شکل برف شدن خواهد یافت. دریای خزر نیز از اواخر وقت روز پنجشنبه و در روز جمعه و نیز شنبه مواج می شود.

روز جمعه بارش در اغلب نقاط کشور ادامه داشته و شدت بارش ها در این روز در استان های فارس، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و شرق یزد به صورت رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات استان کرمان به صورت برف خواهد بود.

از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده (اول اسفند) در کل کشور بخصوص نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما روی می دهد؛ در روزهای جمعه و شنبه وزش باد در نیمه شرقی کشور تشدید می شود و احتمال گرد و خاک در پاره ای نقاط وجود دارد که سبب کولاک برق در برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات شرقی کشور می شود.

سیستم بارشی به تدریج از اواخر روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. از جمعه شب تا اواسط روز یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و از شنبه تا یکشنبه دریای عمان مواج است.

آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و اواخر وقت بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه روز شنبه نیز آسمان تهران ابری همراه با بارش به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود و در روز شنبه به منفی 2درجه نیز می رسد.

در روزهای آینده اردبیل، ارومیه، اراک و تبریز دمای 14 درجه زیر صفر را تجربه خواهند کرد و سردترین شهرهای کشور خواهند بود.

بندرعباس نیز با بیشینه دمای 25 درجه سانتیگراد بالای صفر در روز یکشنبه، گرمترین مرکز استان کشور خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین