|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۴۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان روزهای جمعه و شنبه بارش در حوزه آبریز رودخانه هیرمند در ارتفاعات کشور افغانستان بیش از 100 میلی‌متر برآورد می‌شود و جاری شدت سیلاب به سمت شمال سیستان و بلوچستان قطعی است.
 بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان روزهای جمعه و شنبه بارش در حوزه آبریز رودخانه هیرمند در ارتفاعات کشور افغانستان بیش از 100 میلی‌متر برآورد می‌شود و جاری شدت سیلاب به سمت شمال سیستان و بلوچستان قطعی است.

براساس آخرین مدل‌های جوی روزهای جمعه و شنبه بارش در حوزه آبریز رودخانه هیرمند در ارتفاعات افغانستان بیش از 100 میلی متر برآورد می‌شود و جاری شدت سیلاب به سمت شمال سیستان و بلوچستان قطعی است.

آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی برای مقابل با سیل در سیستان

غلامرضا اربابی مدیرکل ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار کرد: در حال حاضر آب اندکی وارد منطقه شده اما تمامی دستگاه‌های امدادی با تمام ظرفیت‌ها آمادگی کامل دارند.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در حال حاضر آسمان استان ابری، برخی نقاط شمال و نواحی مرکزی استان بارش‌های ملایم تا متوسط باران خواهیم داشت.

مصدق‌گودرزی‌فر ادامه داد: با عبور سامانه بارشی جدید جمعه و شنبه بارش ها در این نواحی تقویت خواهدشد و احتمال رعد و برق جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها وجود دارد، شنبه در نواحی جنوبی‌تر استان بارش ملایم باران انتظار می‌رود.

وی بیان کرد: وزش باد در نواحی مرکزی استان تا شنبه شب از سمت جنوب غرب شدید می باشد به طوریکه روز شنبه در زاهدان و برخی نقاط نواحی مرکزی سرعت وزش باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در محورهای مواصلاتی غرب استان طوفان گردوخاک یا شن و اختلال تردد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با نفوذ توده هوای سرد، از اواخر وقت شنبه تا صبح دوشنبه در شمال، شمال غرب، مرز شرقی و مرز غربی استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت شمال غرب پیش بینی می شود و طی این مدت سبب کاهش محسوس دمای هوا در نیمه شمالی و با شدت کمتر در نیمه جنوبی استان خواهد شد.

***امیدواریم با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی در زمینه وقوع سیلاب در شمال سیستان و بلوچستان، شاهد اقدام به موقع تمامی دستگاه‌های امدادی بوده و مانند سیلاب اخیر در منطقه بلوچستان مردم با بی‌مهری برخی مسؤولان مواجه نشوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین