|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۴۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
گزارش های رسانه های خبری آمریکا نیز مملو از ادعاهای تأیید نشده در این باره است که اعضای تیم کارزار انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا با کرملین در تماس بوده اند، ادعایی که مسکو آن را رد می کند.
جدیدترین افشاگری ها درباره دولت ترامپ موجب نگرانی برخی از کارکنان کاخ سفید تا سرحد مرگ شده است.

 به نقل از روزنامه  انگلیسی ایندیپندنت، جدیدترین افشاگری ها درباره دولت ترامپ موجب نگرانی برخی از کارکنان کاخ سفید تا سرحد مرگ شده است و منابع در کاخ سفید در پی مطرح شدن ادعاهای اخیر درباره تیم ترامپ، اوضاع را در حد «آشوب» توصیف می کنند.

در این گزارش به قلم می بولمن آمده است: در پی ادعاهای مطرح شده درباره تماس با مقامات اطلاعاتی روسیه و استعفای مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ، گفته می شود کارکنان کاخ سفید «تا حد مرگ ترسیده اند.»

گزارش های رسانه های خبری آمریکا نیز مملو از ادعاهای تأیید نشده در این باره است که اعضای تیم کارزار انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا با کرملین در تماس بوده اند، ادعایی که مسکو آن را رد می کند.

ترامپ اعلام کرده است که نهادهای اطلاعاتی  به طور غیر قانونی در حال انتقال اطلاعات محرمانه به خبرنگاران و تعمیق مناقشه ای بوده اند که با یافته های سال گذشته در ارتباط با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شد.

این موضوع چند ماه پس از آن مطرح شده است که او در پنسیلوانیا در گفتگو با خبرنگاران گفت: «من ویکی لیکس را دوست دارم»، گروهی که در کارزار انتخاباتی، از روسیه خواسته بود ایمیل های هیلاری کلینتون را هک و افشا کرد.

با آغاز مناقشات در این باره، یک منبع در کاخ سفید از «آشوب» در قلب دولت ترامپ خبر داده است.

آنها در گفتگو با پایگاه آکسیوس گفتند:‌ «برخی از کارکنان تا حد مرگ ترسیده اند.»

یکی دیگر از منابع نیز افزود اوضاع کنونی «سبب رسیدن به این نتیجه می شود که هیچ کسی مسئول نیست.»

مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی ترامپ اوایل این هفته و پس از اذعان به ارائه «اطلاعات ناکامل»‌به مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با گفتگوی تلفنی خود با سفیر روسیه در آمریکا در ماه دسامبر، از سمت خود استعفاء کرد.

بعدا مشخص شد سالی یتس دادستان کل سابق به ترامپ درباره اقدام فلین هشدار داده بود و ترامپ از انجام دادن کاری در این باره خودداری کرده بود.

بعدها، ‌ادعاهای جدیدی درباره تماس های مکرر بین اعضای تیم ترامپ و مقامات اطلاعاتی روسیه طی کارزار انتخاباتی در آمریکا مطرح شد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد نهادهای اطلاعاتی و مجری قانون در آمریکا از «تماس های مکرر» بین کارکنان و مشاوران انتخاباتی ترامپ و عاملان بلندپایه اطلاعاتی روسیه در سالی که انتخابات ریاست جمهوری در آن برگزار شد، مطلع شدند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین