|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۴۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
در دادستانی کل این اقدام را شروع و مواردی را بررسی کردیم که دیدیم که بعضی از حقوق های دریافتی وحشتناک است که تا نهصد میلیون ریال هم بدست آوردیم.با بررسی دقیق موانع قانونی، متوجه شدیم برخی فیش ها منطبق با قانون نبود.
 دادستان کل کشور گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه قوه قضاییه باید صد درصد انقلابی باشد، منشور قوه قضاییه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری درهمایش مشخصه های قوه قضاییه انقلابی در محل لانه جاسوسی آمریکا، افزود: ما باید روی این ریل حرکت کنیم.

منتظری با استناد به فرمایش رهبرمعظم انقلاب اظهارکرد: عین عبارت مقام معظم رهبری این است که قوه قضاییه باید صدردصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند، البته انقلابی گری تندروی نیست بلکه انقلایی گری یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطع و بدون رودربایستی عمل کردن است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: خوشبختانه درسالهای اخیر رهبرمعظم انقلاب به عنوان تعیین کننده سیاست های کلی نظام و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران،به همه اقشار و عهده داران مسئولیت در دستگاه های مختلف و همچنین دانشجویان تاکید کردند که انقلابی بودن را حفظ کنند.

دادستان کل کشور وظیفه دستگاه قضایی را توجه به این سیاست کلی و راهبرد اساسی عنوان و تصریح کرد: درسالهایی که درهفته قوه قضاییه خدمت رهبری می رسیدیم ایشان نکاتی را متناسب آن مجلس بیان می کردند، تدکرانی می دادند و نظرات قضایی خود را مطرح می کردند.

وی افزود: درهفته قوه قضاییه امسال هم ایشان مطلبی را گفتند که مسبوق به سابقه نبود و اولین بار بود عنوان می کردند.

به گفته دادستان کل کشورقاضی با یک واسطه منسوب رهبری است.

وی یکی ازشرایط قضاوت را عدالت برشمرد وگفت: درهیچ مکتبی به جز اسلام قضاوت از جایگاه ویژه برخوردار نیست.

منتظری با بیان اهمیت دستگاه قضا برای نظام جمهوری اسلامی، یادآور شد: اگر دستگاه قضا در مسیر مطلوب و مورد نظر رهبری حرکت کند، می تواند در سلامت سایر دستگاه ها حتی نیروهای مسلح نقش داشته باشد.

دستگاه قضایی دلسوز جامعه باشد

منتظری در ادامه باتاکید بر توام بودن عدالت با عقلانیت باشد، افزود: قاضی و دستگاه قضایی باید دلسوز جامعه باشد.

دادستان کل کشور، حفظ صیانت از حقوق عمومی را یکی از وظایف دادستان کل و دادستان های استان ها براساس قانون عنوان کرد و گفت: زمانی که عهده دار این مسئولیت شدم، فاقد تشکیلات لازم بود که بعدا تشکیلات آماده شد و رییس قوه هم تایید کرد.

وجود موانع بسیار در مبارزه با مواد مخدر

دادستان کل کشور مبارزه با قاچاق در کشور مقداری سخت است، گفت: موانع بسیاری سر راه مبارزه با قاچاق وجود دارد و مسیر قاچاق کالا بسیاری ها را آلوده کرده و این غبار آلودگی از گمرک گرفته تا بازار و حتی در برخی از مقامات دیده می شود.

این مقام قضایی درپاسخ به پرسش یکی از دانشجویان حاضر درهمایش درباره آخرین وضعیت قضایی حسین فریدون گفت: قانون به ما می گوید تا زمانی که فردی متهم است و حکمش قطعی نشده نامش نباید رسانه ای شود.

وی ادامه داد: برخی از افراد حتی روحانیون هم بودند که مرتکب جرم شدند و پس از اثبات جرم آنان در محاکم قضایی، نامشان رسانه ای شد.

مرخصی مهدی هاشمی خلاف قانون نیست

منتظری درباره طولانی شدن مرخصی مهدی هاشمی گفت: مرخصی ها در راستای آیین نامه ها به افراد ارائه می شود و مرخصی مذکور خلاف قانون نیست.

وی ادامه داد: می پرسید آیا به همه زندانیان ٤٠ روز مرخصی داده می شود که می گویم نه و بعد می پرسید چرا که در پاسخ به این سوْال باید بگویم گاهی رودربایستی ها مطرح است و در این موضوع هم دچار رودربایستی شدیم.

منتظری در ادامه به بحث حقوق های نامتعارف اشاره کردو گفت: خود من از کسانی بودم که در جلسه ای به عنوان اولین نفر مطرح کردم که باید این مساله روشن شود.

منتظری افزود: در دادستانی کل این اقدام را شروع و مواردی را بررسی کردیم که دیدیم که بعضی از حقوق های دریافتی وحشتناک است که تا نهصد میلیون ریال هم بدست آوردیم.

دادستان کل کشور افزود: با بررسی دقیق موانع قانونی، متوجه شدیم برخی فیش ها منطبق با قانون نبود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین