|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۴۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
دومین دوره تور جهانی والیبال ساحلی در حالی با حضور 69 تیم در جزیره کیش آغاز شده است که حواشی دست از سر این رقابت ها بر نمی‌دارد.
در حالی که شواهد نشان از عدم حضور بانوان برای تماشای رقابت‌های تور جهانی کیش می‌دهد که سرپرست والیبال ساحلی این مطلب را حل شده قلمداد کرد.

 دومین دوره تور جهانی والیبال ساحلی در حالی با حضور 69 تیم در جزیره کیش آغاز شده است که حواشی دست از سر این رقابت ها بر نمی‌دارد.

ماجرا بحث تکراری ورود بانوان برای تماشای رقابت‌ها است آن هم در حالی که کیش جزیره ای آزاد محسوب می‌شود اما از ورود بانوان برای دیدن این بازی‌ها جلوگیری شد و  بانوان تماشاگر ایرانی باز هم پشت درهای بسته ماندند.

فدراسیون والیبال در شرایطی بعد از رایزنی‌های طولانی توانست میزبانی رویداد معتبر تور جهانی والیبال ساحلی را در جزیره کیش بگیرد که طبق قوانین فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) متعهد شده بود شرایط حضور بانوان تماشاگر را در این مسابقات فراهم کند. اما در حالی که ساعت 10 امروز سوت آغاز مسابقات زده شد، با وجود تعهدات کتبی ارائه‌شده به فدراسیون جهانی والیبال، نهادهای انتظامی و امنیتی مانع از ورود خانم‌ها به این مسابقات شدند تا بار دیگر تنش بین ایران و فدراسیون جهانی از سر گرفته شود.

این در حالی است که محمدرضا داورزنی، سرپرست فدراسیون والیبال پیش از آغاز این مسابقات صراحتا اعلام کرده بود: با توجه به اینکه کیش یک جزیره توریستی و منطقه آزاد است، اکثر تیم‌ها و میهمانان با خانواده‌هایشان در این جزیره حضور پیدا خواهند کرد و مشکلی از بابت حضور خانم‌های تماشاگر ایرانی هم نخواهد بود.

اگر چه موضوع ورود بانوان به سالن‌های مسابقات مسئله‌ مهمی است و نهادهای امنیتی باید در مورد آن تصمیم گیری کنند اما اهالی فدراسیون والیبال در قبال تعهدی که به FIVB دادند، این‌بار هم مثل مسابقات سالنی گذشته ناچار شدند تنها تعدادی از بانوان خاص (کادر اجرائی مسابقات) و خانواده‌های تیم‌های خارجی را به ساحل راه دهند تا با برخورد فدراسیون جهانی مواجهه نشوند.

 کسری غفوری، سرپرست سازمان والیبال ساحلی در این خصوص گفت: صبح امروز بدون هماهنگی مشکلاتی برای تماشاچیان به ساحل به وجود آمد، اما به سرعت این مهم را برطرف کردیم و تا پایان مسابقات یدن بازی ها برای عموم آزاد است.

زمانی که برای تکمیل این خبر به سراغ افشار دوست دبیر فدراسیون والیبال هم رفتیم ایشان اظهار بی اطلاعی کردند و خود به مثابه ما به دنبال کشف ماجرا بودند.

حال باید دید به واقع این مشکل برطرف شده است یا عواقب این سهل انگاری تا  دامن والیبال را خواهد گرفت که در صورت تایید این خبر  ب با وجود ناظر فدراسیون جهانی برای میزبانی ایران پوئن منفی رد می‌شود.

 باید منتظر ماند و دید که آیا فدراسیون جهانی که همواره خواهان حضور خانم‌ها در ورزشگاه است،  برای 2 سال آینده دوباره میزبانی این رقابت‌ها را به ایران می‌دهد یا در تصمیم خود صرف‌نظر خواهد کرد.

گفتنی است؛ کانادا، انگلیس، امریکا، چک، فرانسه، روسیه، لهستان، اتریش، سوئیس و قطر از جمله کشورهای شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند , چهار تیم از کشورمان در این مسابقات حضور دارند.

 
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین