|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به برخی از مسائل مالی در کشور اشاره کرد و گفت: رسوایی‌های مالی به اعتماد مردم لطمه می‌زند و بسیار خطرناک است.
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه دیوار بی‌اعتمادی به آمریکا باید بالاتر برود، گفت: دروغ گویی آمریکایی‌ها از پیمان شکنی‌هایشان بدتر است.

 آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تأکید بر اینکه دیوار بی‌اعتمادی به آمریکا باید بالاتر برود، گفت: دروغ پردازی‌های آمریکا علیه ایران و همچنان عهد شکنی‌های این کشور در عمل به برجام نشان می‌دهد که باید نسبت به آمریکا بی‌اعتماد بود.

وی با بیان اینکه یکی از دروغ‌های آنها این است که ایران را به عنوان طرفدار تروریسم معرفی می‌کنند ابراز کرد: سخنان آنها در حالی است که ایران در سوریه و لبنان و عراق در حال مبارزه با تروریسم است و این دروغ گویی آنها از پیمان شکنی‌هایشان هم بدتر است.

استاد برجسته حوزه در ادامه بیان کرد: آمریکایی‌ها خود داعش را بوجود آوردند و امروز هم در حال دفاع از داعش هستند و عربستان به عنوان نزدیکترین دوست آمریکا مرکز و زادگاه تروریسم است.

ایران هیچگاه طمعی نسبت به دیگر کشورها ندارد

وی در ادامه بر اتحاد، انسجام و دشمن شناسی ملت تأکید کرد و بیان داشت: ایران هیچگاه طمعی نسبت به دیگر کشورها نداشته و تاکنون هم وجبی از کشوری را نگرفته است و حتی در برابر تروریسم قربانی هم داده است.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به برخی از مسائل مالی در کشور اشاره کرد و گفت: رسوایی‌های مالی به اعتماد مردم لطمه می‌زند و بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه برخی دین خود را به مقام می‌فروشند، گفت: ارزان و یا گران فروختن هر دو شرم‌آور است و مهم این است که کسی فروشنده نباشد.

این مفسر قران کریم در ادامه با بیان اینکه برخی گناهان را توجیه می‌کنند، بیان داشت: بدتر از همه این است که برخی از مواقع هوای نفس باعث می‌شود که گناه برای برخی توجیه‌پذیر باشد و این نکته بسیار خطرناکی است.

وی افزود: افرادی که گناه کنند و آن را بپذیرند به دنبال توبه هستند اما کسانی که گناه را عبادت بدانند هیچ زمانی توبه نمی‌کنند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین