|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
پلیس مالزی تایید کرد مردی که در فرودگاه بین المللی کوالالامپور با سم به قتل رسیده است 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی است.
 پلیس مالزی تایید کرد مردی که در فرودگاه بین المللی کوالالامپور با سم به قتل رسیده است 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی است.

به گزارش ایرنا، 'فاضل احمد' رئیس پلیس ایالت سلانگور مالزی، گفت که این حادثه حدود ساعت 9 صبح روز دوشنبه زمانی که قربانی قصد داشت با پرواز ساعت 10 عازم ماکائو شود، اتفاق افتاد.

این مقام پلیس اعلام کرد که برادر ناتنی رهبر کره شمالی به منشی سالن خروج گفت که فردی از پشت سر، وی را گرفته و یک مایع بر روی صورتش پخش کرده است.

وی گفت که 'کیم جونگ نام' از منشی کمک خواست و بلافاصله به درمانگاه فرودگاه اعزام شد. در این مرحله، برادر رهبر کره شمالی دچار سردرد بوده اما قربانی در کلینیک تشنج خفیف را تجربه کرد.

به گفته فاضل احمد، وی پس از تشنج به برانکارد منتقل و در مسیر انتقال به بیمارستان 'پوتراجایا' پایتخت ستادی مالزی جان سپرد.

به نوشته تارنمای روزنامه 'استار'، رئیس پلیس ایالت سلانگور مالزی، گفت که تحقیقات اولیه در خصوص این موضوع آغاز شده است. پلیس حرکات قربانی و افرادی را که در مالزی ملاقات کرده است، بررسی می کند.

وی اعلام کرد که پلیس درخواستی از سفارت کره شمالی برای تحویل جسد دریافت کرده است.
گزارش رسانه ها نشان می دهد که پلیس در تلاش برای دستگیری دستکم 2 زن است که احتمال داده می شود در ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی نقش دارند.

شبکه 'چوسون' یک شبکه تلویزیون کابلی اعلام کرده بود که برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور پایتخت مالزی توسط دو زن مسموم شده است.

کیم جونگ نام، برادر ناتنی و بزرگتر رهبر کره شمالی از مادری به‌ نام 'سونگ هی ریم' در سال 1971 به ‌دنیا آمد. وی در سال 2001 میلادی قصد داشت با یک گذرنامه جعلی وارد توکیو شود و به دیزنی‌لند برود ولی بازداشت و به همین دلیل از جانشینی پدر محروم شد.

وی که فردی خوشگذران بود و به باشگاه های شبانه علاقه داشت، گفته بود که با انتقال قدرت موروثی به برادر نا‌تنی و کوچک تر خود مخالف است.

کیم جونگ‌ نام 45 ساله پیش از این آزادانه به کشورهای مختلف سفر می کرد و مدتی بود در ماکائو و چین و کشورهای دیگر زندگی می کرد.

وی کلاه‌ های روزنامه ‌فروش‌ها را بر سر می ‌گذاشت، کفش‌هایی با نقش و نگار به پا می ‌کرد، ریش‌ های خود را نمی‌ تراشید و در هتل‌ های پنج ستاره اقامت می ‌کرد.

کیم جونگ نام تا پیش از سال 2001 میلادی به عنوان اصلی ‌‌ترین نامزد جایگزینی پدرش مطرح بود، اما پس از تلاش برای ورود به ژاپن با گذرنامه جعلی از چشم پدرش افتاد.

'کیم جونگ نام' که در دهه 1990 مورد اعتماد پیونگ یانگ بود، ریاست سازمان ضد اطلاعات کره شمالی را بر عهده داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین