|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۴۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت که یک کوهنورد از کشور جمهوری چک که هنگام صعود زمستانی به قله دماوند دچار سانحه شده بود با تلاش نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت نجات یافت.
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت که یک کوهنورد از کشور جمهوری چک که هنگام صعود زمستانی به قله دماوند دچار سانحه شده بود با تلاش نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت نجات یافت.

مجید اکبری افزود: این کوهنورد عضو یک گروه سه نفره از کوهنوردان چک متشکل از یک زن و 2 مرد بود که با وجود کولاک شدید برف و بوران بر ادامه برنامه اش برای صعود به قله دماوند اصرار داشت .

وی توضیح داد: این تیم سه نفره تا پناهگاه سوم صعود کردند و بعد از آن بقیه اعضا از ادامه مسیر منصرف شدند ولی کوهنورد حادثه دیده برخلاف میل دیگر اعضای گروه در شرایط بد هوایی، تصمیم به صعود گرفت و تا ارتفاع 4200 متری قله دماوند پیشروی و در نهایت به علت کاهش دید ناشی از برف و بوران مسیر رفت و برگشت را گم کرد.

او ادامه داد : این حادثه روز گذشته برای اعضای این گروه رخ داد و پس از اطلاع یکی از اعضای گروه به پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر ، گروه امداد هلال احمر از بامداد امروز سه شنبه بلافاصله برای انجام کمک رسانی به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با توجه به شرایط نامناسب جوی امکان اعزام بالگرد به منطقه وجود نداشت و به علت بسته بودن جاده فرعی شهر ' رینه ' که زیر بیش از 50 سانتیمتر برف قرار داشت ، با هماهنگی راهداری یک دستگاه گریدر به خودرو آمبولانس جهت باز نمودن جاده اضافه شد.

اکبری گفت : تیم امداد کوهستان پس از رسیدن به 2 کوهنورد چک که در حال برگشت از پناهگاه ' گوسفندسرا ' بودند ، مسیر را بر اساس نقشه ارسال شده توسط کوهنورد مفقود شده ادامه دادند و موفق شدند وی را پیدا کنند.

وی افزود : کوهنورد مفقود شده که بر اثر شدت کولاک و بوران و سرما دچار تخلیه انرژی شده بود ، با انجام اقدامات لازم توسط تیم تیم امداد کوهستان به پائین قله بازگردانده شد و در نهایت کوهنوردان چک به فدراسیون کوهنوردی مستقر در پلور تحویل شدند.

در ماه های گذشته نیز حوادث مشابهی برای کوهنوردان داخلی و خارجی در مسیر صعود و بازگشت از قله دماوند رخ داده بود.

یکی از این سوانح برای تیم کوهنوردی مالزی و لهستانی در ماه گذشته در راه صعود به قله دماوند رخ داده بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین