|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۱۴۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مرد افغانستانی که درجریان درگیری با هموطنش، او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، پس از 5 سال فرار، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری به‌طور غیابی محاکمه و به اعدام محکوم شد.
 مرد افغانستانی که درجریان درگیری با هموطنش، او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، پس از 5 سال فرار، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری به‌طور غیابی محاکمه و به اعدام محکوم شد.

ساعت 9:30 دقیقه 7 شهریور 90، پلیس و بازپرس کشیک شهرستان پاکدشت از جنایت هولناکی در یکی از خیابان‌های این شهر باخبرشدند. مقتول مرد افغانی به نام «علی» بود که با ضربات متعدد چاقو کشته شده بود. پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات درباره این جنایت آغاز شد.

مأموران در نخستین گام سراغ همسر مقتول رفتند. این زن در اظهاراتش به مأموران آگاهی گفت: «شوهرم صبح برای خرید شارژ تلفن همراه از خانه خارج شد اما دقایقی بعد همسایه‌ها گفتند او در خیابان چاقو خورده است. وقتی هراسان به خیابان رفتم دیدم شوهرم غرق در خون روی زمین افتاده است.» در ادامه یکی از ساکنان محلی که شاهد درگیری دو مرد افغان بود نزد پلیس رفت و گفت: «من قاتل را می‌شناسم.او محمد نام دارد وهمسایه مقتول است. با چشمان خودم دیدم که او با چاقو علی را کشت و فرار کرد.»با تعیین هویت متهم به قتل، عملیات جست و جو برای دستگیری‌اش وارد مرحله جدیدی شد.

از آنجا که احتمال می‌رفت مرد افغان پس از فرار با خانواده‌اش تماس بگیرد، تحقیقات از نزدیکان او در دستور کار قرار گرفت. خواهر محمد در اظهاراتش به پلیس گفت: «یک روز بعد از این جنایت برادرم «محمد» با من تماس گرفت و گفت قصد دارد از کشور خارج شده و به استرالیا برود. اما نیاز به پول داشت. محمد به من گفت دیروز صبح از پشت بام خانه شاهد صحنه حمله وحشیانه و آزار و اذیت زن برادرم توسط علی-مقتول- بوده است. به همین دلیل با مقتول درگیر شده و او را به خیابان کشانده و با چاقو کشته است.»

به گزارش ایران، با توجه به اینکه پس از پنج سال هیچ ردی از متهم فراری پیدا نشد، پرونده به درخواست خانواده مقتول در نوبت محاکمه قرار گرفت. صبح دیروز رسیدگی به این پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور قاضی کیخواه-مستشار- انجام شد. قضات با توجه به درخواست قصاص نماینده دادستان وهمچنین اولیای دم - فرزندان مقتول- قاتل فراری را به طور غیابی به قصاص نفس محکوم کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین