|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان سامانه بارشی جدیدی از فردا وارد کشور می‌شود، گفت: غالب مناطق کشور آخر هفته بارانی و برفی خواهد بود.
 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان سامانه بارشی جدیدی از فردا وارد کشور می‌شود، گفت: غالب مناطق کشور آخر هفته بارانی و برفی خواهد بود.

احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز در برخی مناطق  کشور به فعالیت خود ادامه داد و بارشهای باران و برف در مناطقی از شرق، شمال شرق، جنوب،  جنوب شرق به‌وقوع پیوست.

وی ادامه داد: این بارشها امروز در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و نیمه شرقی بوشهر از شدت بالاتری برخوردار بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در اواخر وقت امروز نیز برای مناطق شمال غرب، سواحل غربی خزر و برخی مناطق غرب کشور نیز بارش برف احتمال داده می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه بارشهای باران و برف فردا نیز در جنوب، برخی مناطق شرق، جنوب شرق، شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه می‌یابد، گفت: با ورود یک سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه این بارشها در شمال غرب تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی جدید علاوه بر نواحی غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب غرب کشور را نیز در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: شدت بارشهای باران، برف و رگبار با ورود این سامانه بارشی غالباً بر روی  کردستان، شمال کرمانشاه، شمال زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان و هرمزگان خواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: این سامانه بارشی که از فردا وارد کشورمان می شود در روز پنجشنبه نیز غالب مناطق کشور را در برمی‌گیرد و شدت بارشهای آن  در فارس، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان، کرمان برخی مناطق خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال زنجان، گیلان و مازندران خواهد بود.

وی افزود: در روز پنجشنبه در شمال غرب کشور کاهش دمای چهار تا 6 درجه‌ای و در سواحل شمالی کشور پنج تا هشت درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جاده‌های کوهستانی واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های البرز به علت بارش برف لغزنده خواهد بود.

وظیفه اراک با 11 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 23 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به 10 درجه بالای صفر رسید که این دما فردا یک درجه افزایش می‌یابد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین