|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۴۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: تاکنون مجمع نایب رئیس نداشت، از این به بعد می‌تواند داشته باشد چون به بهبود کار کمک کند.
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: تاکنون مجمع نایب رئیس نداشت، از این به بعد می‌تواند داشته باشد چون به بهبود کار کمک کند.

مجید انصاری درباره پیشنهاد تعریف دو نایب رئیس برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و شبیه شدن ساختار اداره این نهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی به طوری که دبیرخانه محور فعالیت ها باشد گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام یک نهاد مهمی است که نظام در بازنگری قانون اساسی براساس تجربه 10 سال مدیرت کلان کشور به آن رسید.

وی افزود: بن بست شکنی در موارد اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، ارائه نظر مشورتی درباره تبیین سیاست های کلی نظام به مقام معظم رهبری و حل مشکلات نظام ارجاعی از سوی رهبری سه وظیفه عمده مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ساختار کنونی این نهاد را مناسب خواند و افزود: پیشنهاد یادشده به معنای تغییر ساختار مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست بلکه می تواند در بهبود کار کمک کند. مثلا تاکنون مجمع نایب رئیس نداشت می تواند از این به بعد داشته باشد. درباره موضوع پیشنهاد محور قرار گرفتن دبیرخانه در کارهای تخصصی نیز باید یادآور شوم که همین الان نیز کارهای تخصصی و بررسی های علمی و کارشناسی در کمیسیون های تخصصی دبیرخانه انجام می شود.

وی ادامه داد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اداره جلسات، نظارت عالیه را بر دبیرخانه و کمیسیون های تخصصی دارد بنابراین ساختار مجمع شباهتی به ساختار مجلس شورای اسلامی البته در یک مجموعه کوچکتر دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرد: طبق قانون اساسی تعیین اعضای حقیقی و حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام معظم رهبری است که طبق سنت رئیس و دبیر این نهاد را هم ایشان تعیین می کنند و امسال هم طبق همان روال در نیمه دوم اسفندماه این کار انجام خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه جلسات مجمع در ساختمان پاستور برگزاری می شود و دبیرخانه در جای دیگر ساختمان جداگانه دارد و مرکز استراتژیک مجمع هم در نیاوران است، گفت: محل برگزاری جلسات در پاستور به لحاظ نزدیکی به ریاست جمهوری، شورای نگهبان و دستگاه های اجرایی جای مناسبی است چون برای تشکیل جلسات همه مسئولان راحت تر می توانند حضور پیدا کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین