|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
سی‌ان‌ان در مطلبی به بررسی مسائل پشت پرده دولت دونالد ترامپ پرداخت.
 سی‌ان‌ان در مطلبی به بررسی مسائل پشت پرده دولت دونالد ترامپ پرداخت.

سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت: روز دوشنبه، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا -- همراه با نخست وزیر کانادا، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که بدون حاشیه و جنجال به پایان رسید. اما این آرامش، وقایع پشت پرده و آشفتگی کاخ سفید را پوشانده است.

چند منبع از کاخ سفید از احتمال اخراج شدنشان به دلیل افشای خبرها ابراز نگرانی می‌کنند. برخی نیز اعلام کرده اند کارمندان کاخ سفید در حضور ترامپ از یکدیگر بدگویی می‌کنند. در حقیقت، برخی از مشاوران ترامپ در ستاد انتخاباتی‌اش که از اینکه در کاخ سفید سمتی به آن‌ها اعطا نشده بود از ترامپ انتقاد کرده بودند، اکنون از اینکه در یک محیط کاری پرتنش حضور ندارند ابراز خرسندی می‌کنند.

چند نفر از منابع در کاخ سفید اعلام کردند با این‌که "کریس رودی" – دوست ترامپ و مدیر اجرایی شرکت خبری نیوزمکس – در هفته گذشته "راینس پریبس" – رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید – را "ضعیف" خوانده بود، سمت این مقام همچنان در خطر قرار نگرفته است.

ترامپ روز دوشنبه شخصا به خبرنگاران گفت پریبس کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

یکی دیگر از متحدان ترامپ که سمت خود را به خوبی حفظ کرده است، "استیو بنن" – استراتژیست ارشد کاخ سفید – است.

چند مقام از دولت آمریکا به سی‌ان‌ان اعلام کردند پریبس و بنن رابطه کاری نزدیکی با یکدیگر دارند. یکی از این منابع به تمسخر گفت بنن و پریبس "مانند والدین از ترامپ محافظت می‌کنند".

در حقیقت، پریبس زمان زیادی را با ترامپ می‌گذراند. حتی هنگامی که ترامپ بسیار مشغول است، پریبس همچنان در جلسات ملاقات وی حضور دارد.

منتقدان پریبس می‌گویند وی باید زمان بیشتری را برای افزایش کارایی کاخ سفید صرف کند. با این‌حال، منابع کاخ سفید اعلام کرده اند پریبس به یک دلیل مهم می‌خواهد همواره در کنار رئیس جمهور حضور داشته باشد: ترامپ مسئول اجرای دستورات وی – از مسائل بسیار مهم گرفته تا موارد جزئی – است. پریبس احساس می‌کند برای تشویق ترامپ به منظور آنچه وی فکر می‌کند تصمیم مناسبی است، و تغییر نظر ترامپ درباره مسائلی که وی آن‌ها را نامناسب می‌داند، باید همواره در کنار رئیس جمهور آمریکا بماند.

اعلام یک پیام نامتناقض – حتی درباره مسئله‌ای حیاتی مانند سرنوشت مایکل فلین (مشاور امنیت ملی سابق آمریکا) نیز دردسرساز است.

بعدازظهر روز دوشنبه، "کلیان کانوی" – مشاور کاخ سفید – در یک مصاحبه تلویزیونی گفت دونالد ترامپ به فلین "اعتماد کامل دارد."

این در حالی است که یک ساعت پس از آن، "شان اسپایسر" – سخنگوی کاخ سفید – مسئله دیگری را بیان کرد.

اسپایسر در بیانیه‌ای اعلام کرد: "رئیس جمهور در حال بررسی این موضوع است."

جریان دیگری کاخ سفید، این است که ترامپ به افرادی که در راستای علایق وی سخن می‌گویند، پاداش می‌دهد. این مسئله خصوصا زمانی اتفاق می‌افتد که این افراد درباره موارد غیرمستند – مانند تقلب در انتخابات – سخن بگویند.

روز یکشنبه، "استیون میلر" – مشاور سیاسی ارشد ترامپ – دقیقا چنین اقدامی را انجام داد.

وی در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: "من می‌توانم به شما این را بگویم: تقلب انتخاباتی مسئله جدی کشور است."

منابع کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفتند ترامپ و میلر روابط بسیار نزدیکی دارند. میلر در برنامه ناکام ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا نقشی اساسی داشت.

پس از آنکه میلر در 4 شبکه تلویزیونی حضور یافت (سی‌ان‌ان در میان این شبکه‌های تلویزیونی نبود)، ترامپ که همواره مشغول تماشای تلویزیون است، در صفحه کاربری توییتر خود از وی تشکر کرد. وی نوشت: "به استیون میلر برای بیان نظرات من در چند برنامه تلویزیونی تبریک می‌گویم. کارت عالی بود!"
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین