کد خبر: ۱۴۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۰
مرد چینی که 50 سال قبل راه قرارگاه نظامی خود را گم کرده و سر از مرز هند درآورده بود، پس از نیم قرن سرگردانی سرانجام به کشورش بازگشت.
 مرد چینی که 50 سال قبل راه قرارگاه نظامی خود را گم کرده و سر از مرز هند درآورده بود، پس از نیم قرن سرگردانی سرانجام به کشورش بازگشت.

«وانگ کی» در سال 1963 وقتی از طریق صلیب سرخ به مأموران مرزی هند تحویل داده شد به دلیل نداشتن مدارک لازم به زندان انتقال یافت.



کشمکش‌ها بر سر هویت این مرد با رایزنی‌هایی که او با دیپلمات‌های چینی داشت در نهایت پس از سال‌ها زندان، اسارت و زندگی اجباری دریک روستا به نتیجه رسید و سرانجام توانست با دریافت گذرنامه چینی مجوز بازگشت به کشورش را به دست آورد. مسئولان هندی این مرد را که درهمان روستای محل زندگی‌اش ازدواج کرده بود با پسرش راهی چین کردند اما همسر هندی‌اش او را همراهی نکرد.

به گزارش ایران، این مرد پس از بازگشت به خانه سراغ مادرش راگرفت اما متوجه شد او پس از سال‌ها چشم انتظاری و بی‌خبری 10 سال پیش جان باخته است.وی پس از بازگشت به کشورش گفت: «من آن روز برای گشت زنی از کمپ خارج شدم اما نتوانستم راه برگشت را پیدا کنم و سرگردان شدم.

بشدت گرسنه و خسته بودم که خودرو صلیب سرخ را دیدم و از آنها کمک خواستم. مأموران صلیب سرخ هم مرا به ارتش هند تحویل دادند. بعد از آن 7 سالی در زندان بودم تا اینکه دادگاه حکم به برائتم داد.» پس از آزادی از زندان، پلیس هند مرا به روستایی در مرکز «مادهیا پرادش» فرستاد تا اینکه بالاخره پس از50 سال اجازه خروج از روستا و کشورهند را گرفتم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین